نسل سوم از لپ تاپ های پیشرفته ThinkPad P1 از سوی لنوو معرفی شدند؛ قدرتمند برای پردازش های سنیگن

به گزارش بانیما، در نهایت پس از مدت ها انتظار، لنوو نسل جدید لپ تاپ های پیشرفته ThinkPad P1 را معرفی کرد. لپ تاپ های قدرتمند با سخت افزارهای مدرن، نمایشگری بسیار با کیفیت و برطرف نقاط ضعفی که لنوو را زیر بار انتقادها برده بود. اگر به یک لپ تاپ کارآمد و قدرتمند، بدون پرداخت هزینه های اضافی برای زرق و برق های گیمینگ احتیاج دارید، سری ThinkPad P1 را از دست ندهید.

نسل سوم از لپ تاپ های پیشرفته ThinkPad P1 از سوی لنوو معرفی شدند؛ قدرتمند برای پردازش های سنیگن

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

در بسیاری از مدل های ThinkPad، شاهد استفاده از نمایشگرهایی با کیفیت متوسط به نسبت رقبا هستیم. اما در نسل سوم از لپ تاپ های ThinkPad P1، کمپانی لنوو از سری جدید نمایشگرهای OLED استفاده نموده است. نسل سوم از لپ تاپ های ThinkPad P1 با سه نمایشگر 15.6 اینچی متفاوت عرضه می شوند. مدل اول، شامل نمایشگر OLED با وضوح UHD می گردد. این نمایشگر دارای شدت نور 500 نیت است.

دومین نمایشگر با وضوح UHD از پنل LCD IPS بهره برده و شدت نور 600 نیت را به همراه دارد. مدل آخر نیز با نمایشگر LCD IPS و وضوح FHD، از شدت نور 500 نیت پشتیبانی می نماید. لپ تاپ های ThinkPad P1 در کلاس ایستگاه کاری و رندرینگ، برای کاربردهایی نظیر پردازش های سنگین، طراحی، برنامه های سه بعدی، مهندسی، گرافیک، فراوری محتوا و... طراحی شده اند.

از این رو لنوو به سراغ نسل دهم از پردازنده Intel Xeon در خانواده Comet Lake رفته است. پردازنده 8 هسته ای زئون، نیرو بخش این لپ تاپ است. لنوو ادعا می نماید که متریال بدنه را در این خانواده تغییر داده و مقاومت فیزیکی نسل سوم از لپ تاپ های ThinkPad P1 را به خوبی افزایش داده است. در زیر بدنه، شاهد استفاده از متریال فیبر کربن هستیم. در نتیجه وزن نهایی لپ تاپ کاهش یافته و مقاومت مناسبی را به همراه دارد.

از آنجایی که لنوو به سراغ پردازنده های نسل دهم زئون اینتل رفته است، پشتیبانی از حافظه های رم DDR4 نوع ECC نیز ممکن شده است. ThinkPad P1ها می توانند از 64 گیگابایت حافظه رم DDR4 پشتیبانی نمایند. پردازش های گرافیکی در این لپ تاپ بر عهده کارت گرافیک قدرتمند NVIDIA Quadro T2000 است. این کارت گرافیک برای لپ تاپ های ایستگاه کاری و رندرینگ طراحی شده است.

لپ تاپ های ThinkPad P1 دارای دو اسلات SSD M.2 هستند. آنها می توانند تا 4 ترابایت حافظه ذخیره سازی را پشتیبانی نمایند. امکان استفاده از آرایش RAID برای حافظه های SSD M.2 NVME نیز ممکن شده است. در نتیجه می توانید شاهد سرعتی بسیار بالا باشید. این لپ تاپ با سیستم عامل های ویندوز 10 نسخه های Home و Pro عرضه می گردد. باتری داخلی 80 واتی و آداپتورهای 135 و 170 واتی (بسته به نوع سخت افزار) از جمله دیگر ویژگی های لپ تاپ های جدید ThinkPad P1 هستند.

کنترلر شبکه بدون سیم Intel AX201 Wi-Fi 6، مودم CAT16 LTE، صفحه کلید با TrackPoin، دو عدد پورت Thunderbolt 3 و USB-C، HDMI 2.0، دریافت تأییدیه رسمی از برنامه های AutoCAD، CATRIA، NX، SolidWorks، Revit، Creo و Inventor دیگر ویژگی های لپ تاپ های نسل سوم ThinkPad P1 را شکل می دهند. حال باید دید که لپ تاپ های جدید ایستگاه کاری لنوو در برابر رقبا چگونه ظاهر خواهند شد.

منبع : شهر سخت افزار

منبع: آی تابناک
انتشار: 29 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 10299

به "نسل سوم از لپ تاپ های پیشرفته ThinkPad P1 از سوی لنوو معرفی شدند؛ قدرتمند برای پردازش های سنیگن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نسل سوم از لپ تاپ های پیشرفته ThinkPad P1 از سوی لنوو معرفی شدند؛ قدرتمند برای پردازش های سنیگن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید