نتیجه یک تحقیق نشان می دهد ساعت های هوشمند در اندازه گیری کالری دقیق نیستند

به گزارش بانیما، نتیجه یک تحقیق بالاخره به یکی از پرسش های مهم ما پاسخ داد؛ گجت های پوشیدنی از جمله ساعت های هوشمند و مچ بندها، در میزان گیری کالری خیلی دقیق نیستند.

نتیجه یک تحقیق نشان می دهد ساعت های هوشمند در اندازه گیری کالری دقیق نیستند

بسیاری از کاربران این روزها به خرید ساعت ها یا مچ بندهای هوشمند روی می آورند و می بینیم که هر سال آمار فروش این محصولات بیشتر هم می شود. اگر آن دسته از افرادی که فقط به خاطر علاقه به برند و کلاس، ساعت های هوشمند خریداری می کنند را کنار بگذاریم، باید بگوییم سایر افراد برای انجام کارهای مختلف نظیر پایش سلامت جسمانی، تناسب اندام و… از ساعت های هوشمند استفاده می کنند. شرکت ها هم تلاش کرده اند ساعت های هوشمند را به قابلیت های خوب و جذابی نظیر میزان گیری نوار قلب، بررسی سطح اکسیژن خون، میزان گیری کالری، هشدار در صورت نشستن طولانی مدت و… مجهز و توجه کاربران را به خود جلب کنند.

مهم ترین فاکتوری که در این بین وجود دارد و تقریبا تمام افراد از آن استفاده می کنند، قابلیت میزان گیری کالری است. اما بسیاری از کاربران این پرسش را دارند که آیا میزان گیری کالری در ساعت های هوشمند به درستی صورت می گیرد؟ در ژانویه امسال، مقاله ای منتشر شد که در آن عملکرد ساعت های هوشمندی نظیر اپل واچ سری 6، Polar Vantage V و فیت بیت سنس بررسی شد. به 30 مرد و زن جوان سالم گفته شد که از این ساعت ها در انجام کارهایی نظیر وزنه زدن، دوچرخه سواری، دویدن، قدم زدن و در نهایت نشستن استفاده کنند. به عنوان دستگاه های مرجع، از Polar H10 و MetaMax 3B استفاده شد که دقت فوق العاده بالایی دارند.

حال بدون پرداخت به جزئیات، جدول زیر را در اختیار شما قرار می دهیم که ببینید ساعت های هوشمند یادشده در میزان گیری کالری تا چه میزان دقیق عمل کرده اند.

نام محصولاپل واچ سری 6Polar Vantage Vفیت بیت سنس
نشستنغیر کاربردیغیر کاربردیخیلی ضعیف
قدم زدنضعیفخیلی ضعیفضعیف
دویدنخوبضعیفخوب
تمرین های مقاومتیضعیفضعیفخیلی ضعیف
دوچرخه سواریضعیفخیلی ضعیفخیلی ضعیف

همان طور که مشاهده می کنید، تمام این ساعت های هوشمند در میزان گیری کالری عملکردی ضعیف از خود به نمایش گذاشتند، آن هم نه در یک فعالیت بلکه تقریبا در تمام فعالیت هایی که غالبا از طریق ورزشکاران انجام می گیرد. البته این تمام ماجرا نیست؛ ساعت های هوشمند یاد شده هیچ آماری را از انرژی مصرف شده در طول روز به ثبت نرساندند که همین موضوع باعث می شود به کسانی که برای میزان گیری کالری به سراغ ساعت های هوشمند می فرایند توصیه شود پول خود را صرف چیز دیگری کنند.

چیزی که در نتیجه تحقیق به دست آمد اگرچه کلی است اما اگر بخواهیم خیلی وارد جزئیات شویم باید بگوییم عملکرد آن ها در میزان گیری کالری افرادی که کالری میانه رو به پایین و میانه رو به بالا دارند بسیار ضعیف تر و غیرقابل اعتمادتر است. این تحقیق در راستای تحقیق های دیگر اجرا شده که تمام آن ها به نوعی چنین نتیجه ای را گزارش داده اند.

البته خبر خوب این است که اپل واچ سری 6 توانست در شمارش ضربان قلب عملکرد بسیار خوب و پایداری را در تمام فعالیت ها از خود به نمایش بگذارد. Polar Vantage V و فیت بیت سنس اما بسته به نوع فعالیت و شدت آن ها، اندکی خطا داشتند. سنسور قدم شمار هم در تمامی این دستگاه ها عملکرد فوق العاده و دقیقی داشت تا بدین ترتیب باز هم این حرف را تکرار کنیم؛ اگر فقط برای میزان گیری کالری می خواهید به سراغ ساعت های هوشمند بروید، بهتر است این کار را نکنید چون نتیجه نمی گیرید.

با این حال اگرچه ساعت های هوشمند در میزان گیری کالری ضعف دارند، اما قابلیت های بسیار خوب دیگری هم دارند که در مجموع آن ها را به محصولات ارزشمند و محبوبی در بین کاربران تبدیل کرده است. بارها شنیده ایم که کاربری توانسته با استفاده از اپل واچ جان خود را نجات دهد یا از وجود مسئله ای در شرایط سلامتی خود آگاه شوند.

نباید فراموش کرد هر محصولی نقطه ضعف خاص خود را دارد که در نهایت باعث می شود کاربر تصمیم بگیرد آیا این نقطه ضعف برایش اهمیت دارد یا خیر. فعلا تنها چیزی که باعث شده ساعت های هوشمند خیلی مورد انتقاد قرار بگیرند، عملکرد ضعیف آن ها در میزان گیری کالری است، آن هم در شرایطی که این قابلیت باید به بهترین نحو در یک محصولی که شرکت سازنده ادعا می کند برای تناسب اندام است وجود داشته باشد.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 12 تیر 1401 بروزرسانی: 12 تیر 1401 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 20161

به "نتیجه یک تحقیق نشان می دهد ساعت های هوشمند در اندازه گیری کالری دقیق نیستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نتیجه یک تحقیق نشان می دهد ساعت های هوشمند در اندازه گیری کالری دقیق نیستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید