مسوول انتها دادن به بلاتکلیفی شجاعیان کیست؟

به گزارش بانیما، استقلالی ها احتمالاً امیدوار هستند که در صورت جدی شدن این موضوع بتوانند در یک یا چند جلسه با هوشنگ نصیرزاده او را متقاعد نمایند که با استقلال و شجاعیان راه بیاید.

مسوول انتها دادن به بلاتکلیفی شجاعیان کیست؟

بلاتکلیفی شجاعیان بین تهران و تبریز

داریوش شجاعیان بعد از بهبود مصدومیتش، در تمرینات گروهی استقلال حاضر می گردد و منتظر است تا در دوره نقل و انتقالات نامش به لیست این تیم اضافه گردد و بتواند در نیم فصل دوم بازی کند. هوشنگ نصیرزاده به عنوان مدیرعامل باشگاه ماشین سازی اما همچنان به دنبال این است که او را به ماشین سازی برگرداند. از سوی دیگر اما کمیته معین وضعیت که باید به مشکل استقلال و ماشین سازی در پرونده شجاعیان رسیدگی کند، در نابسامان ترین وضعیت خود به سر می برد و معین نیست که رسیدگی به پرونده این بازیکن و ادعاهای نصیرزاده چطور انجام خواهد شد. آیا داریوش شجاعیان محکوم به بازگشت به تبریز است یا استقلالی ها می توانند نصیرزاده را راضی نمایند و پرونده تکراری این مشکل را ببندند؟

شما اگر مصاحبه های هوشنگ نصیرزاده را از تیرماه 97 تا کنون مرور کنید، تکرار است و تکرار. تکرار این نکته که داریوش شجاعیان بازیکن ماشین سازی است و براساس قراردادی که بسته شده، چنانچه حتی یکی از چک های استقلال به ماشین سازی بابت انتقال این بازیکن پاس نگردد، شجاعیان باید به تبریز برگردد.

نصیرزاده بارها و بارها گفته و همچنان وقتی با او صحبت کنید می گوید: ما قراردادی نوشتیم که خود بازیکن هم آن را امضا نموده است. اگر یکی از چک ها پاس نگردد، حتی یکی از چک ها! بازیکن باید قبول کند که به ماشین سازی برگردد. آن بخش از چک هایی هم که پاس شده، صبط می گردد. این چیزی است که بازیکن قبول نموده و ما هم براساس آن قرارداد بستیم اما چون موضوع نویی هست، با مقاومت رو به رو می گردد.

مدیرعامل باشگاه ماشین سازی شرح می دهد: این قرارداد را طبق ماده 10 قانون مدنی بسته ایم و قرارداد جاری است. باید از باشگاه استقلال بپرسید که چرا به محض اینکه این بازیکن مصدوم شد، پرداخت ها را قطع کردند. اگر نمی خواهند، ما بازیکن مصدوم را می خواهیم. قرارداد ما به این صورت بسته شده و در حال حاضر یکی از چک ها نزدیک به 10 ماه است که پاس نشده است. به همین خاطر این بازیکن باید هرطور شده به ماشین سازی برگردد.

در تمام طول این مدت که شجاعیان مصدوم بوده و نامش از لیست اسامی بازیکنان خارج شده بود، آبی ها واکنش جدی به صحبت های نصیرزاده نشان نمی دادند. فقط یکبار که موضوع پاس نشدن چک مطرح شده بود، در جلسه ای در کمیته معین وضعیت بازیکنان به این موضوع رسیدگی شد و بعد از آن فتحی جلسه ای با نصیرزاده داشت. این جلسات و رسیدگی ها اما در نهایت به نتیجه نرسیدند تا در آستانه نقل و انتقالات زمستانی، مسئله شجاعیان به یک موضوع جدی برای استقلالی ها تبدیل گردد.

داریوش شجاعیان مدتی است که مصدومیتش بهبود پیدا نموده و در تمرینات گروهی استقلال هم حاضر می گردد. حتی شفر هم با توجهی که به او و محسن کریمی نشان می دهد، به نوعی از تمایلش به حضور شجاعیان در تیم خبر داده است. درست در همین شرایط اما نصیرزاده بار دیگر اعلام می نماید که شجاعیان بازیکن ماشین سازی است و حتی اگر باشگاه استقلال بخواهد مبلغ چک برگشت خورده را پرداخت کند، دیگر هیچ تغییری در موضع ماشین سازی نسبت به شجاعیان به وجود نمی آید. -

آنچه ماجرای استقلال و ماشین سازی بر سر شجاعیان را پیچیده تر می نماید اما وضعیت نابسامان کمیته معین وضعیت در هفته های اخیر است. این طور که تا پیش از این گفته می شد، این مشکل باید در کمیته معین وضعیت فدراسیون فوتبال حل گردد. آنچه بر این کمیته در هفته های اخیر گذشته اما نشان از این دارد که خود کمیته معین وضعیت در وضعیت نابسامانی واقع شده است و احتیاج دارد که کسی برایش معین وضعیت کند. در چنین شرایطی سخت می گردد از این کمیته انتظار داشت که بتواند به پرونده شجاعیان رسیدگی کند و تصمیم درستی در این رابطه بگیرد.

با توجه به اینکه گفته می شد فدراسیون فوتبال قرارداد معینی با رییس و اعضای کمیته معین وضعیت ندارد، روزبه وثوق احمدی به عنوان رییس این کمیته از سمت خود استعفا داد و بعد از او همه اعضای کمیته هم استعفای خود را نوشتند و رفتند. بعد از آن تا حدود 10 روز جایی به اسم کمیته معین وضعیت وجود نداشت تا اینکه بالاخره جمشید نورشرق، روز سه شنبه 27 آذرماه با حکمی به عنوان جانشین وثوق احمدی انتخاب شد. معمولاً هم تا مدتی بعد از انتصاب رییس جدید یک کمیته، نمی توان از او انتظار داشت بر پرونده های موجود اشراف داشته باشد.

همین چند سطر شرح درباره شرایط کمیته معین وضعیت، نشان دهنده پیچیدگی شرایط داریوش شجاعیان برای نیم فصل دوم است و این سوال را به وجود می آورد که چه کسی مسوول رسیدگی وضعیت داریوش شجاعیان خواهد بود؟ تا چه زمانی قرار است هوشنگ نصیرزاده، بر غیرقانونی بودن حضور شجاعیان در استقلال تأکید داشته باشد و برای بازگشت او به ماشین سازی اصرار کند؟ باشگاه استقلال هم بدون اینکه به صحبت های نصیرزاده توجهی داشته باشد، شجاعیان را بازیکن خود می داند و برای اضافه کردن او به لیست بازیکنان برای نیم فصل دوم برنامه ریزی می نماید.

استقلالی ها احتمالاً امیدوار هستند که در صورت جدی شدن این موضوع بتوانند در یک یا چند جلسه با هوشنگ نصیرزاده او را متقاعد نمایند که با استقلال و شجاعیان راه بیاید. البته جلسه ای که پیش از این فتحی در همین رابطه با نصیرزاده داشت، در شکل گیری این تصور برای باشگاه استقلال بی تأثیر نیست و آن ها این تصور را دارند که متقاعد کردن نصیرزاده چندان سخت نخواهد بود.

11 - 1

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 21 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 1409

به "مسوول انتها دادن به بلاتکلیفی شجاعیان کیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسوول انتها دادن به بلاتکلیفی شجاعیان کیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید