قیمت های کاذب بازیکنان داخلی شکسته شود، جابجایی بازیکنان شبیه بازار خودرو شده است

به گزارش بانیما، پیشکسوت تیم پرسپولیس گفت: جابجایی فوتبال ایران همانند بازار خودرو شده و قیمت های کاذب دلال ها باید شکسته شود.

قیمت های کاذب بازیکنان داخلی شکسته شود، جابجایی بازیکنان شبیه بازار خودرو شده است

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری خبرنگاران، قانون منع جذب بازیکن و مربی خارجی که از سوی سازمان لیگ فدراسیون فوتبال تصویب شده، این فرصت را به بازیکنان داخلی داده تا قیمت خود را چند برابر افزایش دهند و باعث کاذب شدن مبالغ موجود در قراردادهای جابجاییی شوند.

مرتضی فنونی زاده در خصوص افزایش غیرمنتظره قیمت بازیکنان داخلی به خبرنگار ورزشی خبرنگاران مطرح نمود: من معتقدم اگر مربی و بازیکنان با کیفیت خارجی به ایران بیاید هیچ مسئله ای ایجاد نمی شود. برای پرداخت پول آن ها و جلوگیری از ایجاد پرونده در کمیته های انضباطی و تعیین شرایط فیفا، قراردادها به صورت ریالی بسته شود و در موعد پرداخت، وجه به حساب فرد خارجی واریز شود تا او خودش مبلغ دریافتی اش را تبدیل به ارز کند.

وی افزود: هر جنس و کالایی نرخ مشخصی دارد. بازیکنان باکیفیتی در فوتبال ایران هستند که باید برای جذب آن ها قرارداد مناسبی بسته شود ولی قانون عدم جذب مربی و بازیکن خارجی موجب شده تا بسیاری از بازیکنانی که توانایی چندانی ندارند، به دنبال دریافت ماهی از آب گل آلود باشند. دلیلی ندارد بازیکنی که لیاقت او 500 میلیون تومان است، درخواست 3 میلیارد تومان کند یا بازیکنی که نهایتاً 2 میلیارد تومان می ارزد، 6 میلیارد تومان یا بیشتر قرارداد ببندد.

پیشکسوت تیم پرسپولیس اعلام کرد: باید قیمت های کاذب شکسته شود. نهایتاً مبلغ قرارداد نسبت به فصل گذشته باید 20 تا 25 درصد افزایش یابد، آن هم برای بازیکنانی که عملکرد قابل قبولی ارائه کرده اند. بازیکنانی که بازی های جالبی انجام نداده اند، نباید انتظار افزایش قراردادشان در فصل جدید را داشته باشند. به نظرم باید محمدصادق درودگر که مسئولیت اقتصادی سازمان لیگ را برعهده دارد، جلسه فوری با مدیران عامل تمامی باشگاه ها به صورت تصویری برگزار کند و از آن ها بخواهد که قیمت قراردادها را بی دلیل بالا نبرند.

وی تأکید کرد: شرایط افزایش قیمت بازیکنان همانند سند اتومبیل شده است. بنگاه های فروش اتومبیل از عرضه نشدن خودرو توسط کارخانه ها سوءاستفاده می کنند و می خواهند مردم عادی را به دردسر بیندازند. برای همین هم شاهد فروش پراید 100 میلیون تومانی هستیم. البته که قیمت تمامی خودروها کاذب است و برای همین هم رکود شدیدی در این بازار حاکم است. در بازار جابجایی بازیکنان نیز باید جلوی ایجنت ها را گرفت. کسانی که به اصطلاح واسطه هستند ولی در حقیقت با دلالی قیمت بازیکنان را به شدت افزایش داده اند.

فنونی زاده یادآور شد: وقتی با بازیکنی که ارزش او یک میلیارد تومان است، قرارداد 4 میلیارد تومانی بسته می شود مطمئن باشید نیمی از این قرارداد به دلال ها و دیگر عواملی که در قرارداد شریک شده اند می رسد. از 16 باشگاه لیگ فزونی، تنها چهار باشگاه خصوصی هستند و الباقی دولتی محسوب می شوند. بهتر است نهایت دقت در خصوص قراردادها انجام شود چرا که بسیاری از عوامل انعقاد قرارداد میان بازیکن و باشگاه ناخواسته در مظان اتهام قرار می گیرند.

4048/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 29 مهر 1399 بروزرسانی: 29 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 11759

به "قیمت های کاذب بازیکنان داخلی شکسته شود، جابجایی بازیکنان شبیه بازار خودرو شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت های کاذب بازیکنان داخلی شکسته شود، جابجایی بازیکنان شبیه بازار خودرو شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید