با قلعه شامبوغ در فرانسه آشنا شوید

به گزارش بانیما، پادشاه فرانسوا دستور ساخت قلعه شامبوغ را داده است که ساخت این قلعه بیش از 30 سال زمان برده است. قسمتی از تزئینات این قلعه در فرانسه توسط لئوناردو داوینچی (Leonardo da Vinci) انجام شده است.

با قلعه شامبوغ در فرانسه آشنا شوید

اما چر این قلعه توسط لئوناردو داوینچی طراحی شده است، به این دلیل است که پادشاه فرانسه در آن زمان به ایتالیا سفر کرده بود و به همراه خود تعدادی از هنرمندان ایتالیایی را به فرانسه آورده بود. این قلعه از آثار به جامانده از داوینچی می‌باشد.

چهار برج دور که دورتادور قلعه را احاطه کرده‌اند. در طبقه هم کف این قلعه موزه‌ای به نام موزه‌ی کالسکه قرار دارد. در زمان هنری چهارم برای خوشامد گویی میهمانان از کالسکه استفاده می‌شد و این کالسکه‌ها در حال حاضر در این موزه نگهداری می‌شوند.

این قلعه در فرانسه که به شما توصیه می‌کنیم با تور دور اروپا به بازدید آن بروید، دو پله مارپیچ در هم دارد که توسط لئوناردو داوینچی طراحی شده است. ویژگی جالب این پله‌های مارپیچ این است که اگر دو نفر از طبقه همکف از این پله‌ها بالا بروند همدیگر را نخواهند دید. طراحی این پله‌های مارپیچ به مانند پله‌های مناره مسجد جامع یزد است.

در قلعه شامبوغ 282 شومینه و 426 اتاق وجود دارد. در محوطه جلوی قلعه پک پارک که بزرگترین باغ محصور فرانسه می‌باشد. این پارک توسط 32 کیلومتر دیوار محصور شده است. این جنگل همانند گذشته محلی برای شکار بوده و 600 گوزن و 800 گراز در این جنگل زندگی می‌کنند. با دانستن قیمت سفر با کشتی کروز به کشور فرانسه سفر کنید.

انتشار: 25 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 6377

به "با قلعه شامبوغ در فرانسه آشنا شوید" امتیاز دهید

2 کاربر به "با قلعه شامبوغ در فرانسه آشنا شوید" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با قلعه شامبوغ در فرانسه آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید