فیلم جاودانگان معین می نماید چرا آن ها به انتقام جویان یاری نکردند

به گزارش بانیما، در حال حاضر همه نگاه ها بر روی فیلم بعدی مارول، شانگ چی و افسانه ده حلقه (Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings) است که در 3 سپتامبر اکران می گردد و پس از آن، فیلم جاودانگان که در 5 نوامبر به نمایش در می آید. باید بگوییم که جاودانگان یکی از خاص ترین فیلم های مارول در فاز 4 است. نویسنده و کارگردان این فیلم، کلویی ژائو است که اخیرا برای فیلم سرزمین آواره ها (Nomadland)، برنده جایزه برترین کارگردانی (به اسم اولین زن رنگین پوست) و برترین فیلم اسکار 2021 شد.

فیلم جاودانگان معین می نماید چرا آن ها به انتقام جویان یاری نکردند

جاودانگان مانند فیلم شانگ چی، گروه نوی از شخصیت ها را به دنیای سینمایی مارول معرفی می نماید. این فیلم، داستان جمعی از موجودات جاودانه را روایت می نماید که هزاران سال است بر روی زمین زندگی می کنند و تا به امروز در مسائل آن، هرگز مداخله نکرده اند. هم چنین در این اثر شاهد ظهور یک نژاد شیطانی معروف به دویانت ها هستیم. در این فیلم، ستارگان مشهور هالیوود، مانند آنجلینا جولی و سلما هایک و بازیگران تازه کاری مانند بری کئوگان و لیا مک هیو، در کنار بازیگران بازی تاج و تخت، کیت هرینگتون و ریچارد مدن بازی می کنند. جما چان هم، نه در نقش کاپیتان مارول، بلکه به اسم یک شخصیت نو به نام سرسی، در این پروژه حضور دارد.

با نگاهی به این موجودات جاودانه، دوباره با یکی از اصلی ترین و قدیمی ترین سوالات دنیای سینمایی مارول روبه رو می شویم: چرا جاودانگان در جنگ ابدیت یا بازی پایانی دخالت نکردند؟ فیلم جاودانگان به طور کامل به این سوال پاسخ می دهد اما در متون مختلف، شرح مختصری در جواب این سوال وجود دارد و این است که تنها هدف جاودانگان، تمرکز بر دویانت ها است و آن ها هرگز در امور انسانی دخالت نمی کنند، حتی اگر انتقام جویان احتیاج به یاری داشته باشند.

به گفته ناتی مور، تهیه کننده فیلم، جاودانگان در درجه اول، یک فیلم مستقل خواهد بود اما هنوز بخشی از بافت اصلی دنیای سینمایی مارول است و او از این لحاظ، آن را با اولین فیلم نگهبانان کهکشان مقایسه کرد. ماموریت پیتر کوییل و تیمش برای تامین امنیت سنگ قدرت، کاملا یک داستان مستقل بود اما شخصیت ها و خطوط داستانی آن فیلم، تاثیرات زیادی بر فیلم های دیگر مارول گذاشتند. جاودانگان هم احتمالا اثرات خاص خود را بر مارول دارد.

جاودانگان در زمانی که کل دنیا در آستانه نابودی بود، در مبارزه با تانوس، به انتقام جویان یاری نکردند و همین موضوع، سوالات زیادی را برای مخاطبان ایجاد کرد که امید است فیلم به همه آن ها پاسخ دهد. این سوالات از زمان پخش اولین تریلر این فیلم حتی بیشتر شد، چرا که در صحنه ای از تریلر، آیاک می گوید: ما هرگز در امور زمین مداخله نکرده ایم…البته تا کنون. در کمیک ها، جاودانگان به وسیله خالقان خود از مداخله در امور انسانی منع شده اند و همین قضیه می تواند در دنیای سینمایی مارول هم صادق باشد. هواداران باید تا اوایل نوامبر برای رسیدن به جواب کامل سوالات خود صبر کنند.

منبع: Screenrant

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 16964

به "فیلم جاودانگان معین می نماید چرا آن ها به انتقام جویان یاری نکردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم جاودانگان معین می نماید چرا آن ها به انتقام جویان یاری نکردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید