علت مرگ گربه ماهیان در ساحل جاسک تعیین شد

به گزارش بانیما، مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های آبزیایان سازمان دامپزشکی درباره علت مرگ 10 کیلومتری گربه ماهیان ساحل جاسک شرح داد.

علت مرگ گربه ماهیان در ساحل جاسک تعیین شد

به گزارش خبرنگاران، دو روز پیش فرماندار جاسک از فاجعه تلف شدن گربه ماهی ها در ساحل جاسک کهنه در غرب شهر جاسک به طول 8 تا 10 کیلومتر اطلاع داد و آنرا یک تراژدی، بسیار دردناک و غیرطبیعی خواند.

محمد رادمهر گفته است برای دومین بار متوالی در فرودین سال جاری در ساحل جاسک شاهد تلف شدن گربه ماهی ها هستیم.

در نگاه اول دلیل این اتفاق به نظر بیماری می رسید که تمام گربه ماهیان در ساحل مرده اند و به این دلیل با سازمان دامپزشکی کشور موضوع را مطرح کردیم.

کامبیز رخشانی مهر، مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های آبزیان زوایای جدیدی از این تراژدی را باز کرد از نظر وی چون همه این ماهیانی که تلف شده اند مربوط به یک نوع ماهی و به یک اندازه هستند نظریه بیماری در خصوص آنها منتفی است.

وی با احتمال بسیار زیاد و نزدیک به یقین معتقد است که اینها ماهی های صیادانی است که در دریا گرفتار طوفان و موج شده اند و صید های خود را رها نموده اند و آب و طوفان ماهی های بیجان را به ساحل آورده است.

رخشانی گفت: قایق ها و لنج هایی که برای ماهیگیری به دریا می فرایند بعضا گرفتار موج و طوفان سهمگین می شوند یا تورشان پاره می گردد و مجبور می شوند صیدشان را رها نمایند که قایق خود را نجات دهند و این ماهی ها را آب به ساحل می آورد.

مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های آبزیان در بیان استدلالی برای قوت بخشیدن به این نظریه می گوید: فساد در بعضی از این ماهی ها آغاز شده بود و این نشان میدهد که این ماهی ها قبلا صید شده بودند.

وی ادامه داد: زمانی که تلفاتی به این شکل گسترده، یک سایز، یک گونه، یک سن و یک وزن هستند درباره علت مرگ آنها به بیماری یا مشکل محیطی مانند کشند قرمز مشکوک نمی شویم؛ چرا که اگر اینطور بود سایر ماهیان را هم درگیر می کرد.

این مقام مسئول اضافه نمود: صیادان معمولا با هدف اینکه چه نوع ماهی مثلا گربه ماهی، یال اسبی و تن ماهی صید نمایند در مناطق و اعماق اقدام به صید می نمایند.

رخشانی مهر توضیح داد:گربه ماهی حرام گوشت است و در داخل مصرف نمی گردد اما بازار خوب صادراتی دارد و به این دلیل صید این ماهیان هم زیاد شده است.

وی اضافه نمود: درعین حال نمونه برداری هایی هم از این ماهیان مرده صورت گرفته که اگر بیماری بوده باشد معین گردد اما احتمال آن واقعا واقعا کم است و مسئله رها شدن صید توسط صیادان تقریبا قطعی است.

مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های آبزیان گفت: مدیریت جمع آوری لاشه ها و دفن بهداشتی و معین تکلیف آنها هم صورت گرفته است.

منبع: فارس

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 15468

به "علت مرگ گربه ماهیان در ساحل جاسک تعیین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علت مرگ گربه ماهیان در ساحل جاسک تعیین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید