عاملان انفجار بیروت محاکمه می شوند

به گزارش بانیما، نخست وزیر لبنان در سخنانی اعلام کرده که برگزاری انتخابات زودهنگام تنها راه برون رفت از بحران کنونی این کشور است.

عاملان انفجار بیروت محاکمه می شوند

از پروفایل ما bestcanadatours دیدن نمایید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، به نقل از اسپوتنیک، حسان دیاب، نخست وزیر لبنان اعلام کرده است که برای خروج از بحران کنونی چاره ای جز برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام نیست.

نخست وزیر لبنان گفت چه کسانی از ماندن نیترات آمونیوم در انبار های بندر نفع می برده اند. همه کسانی که مسئول انفجار هستند بازپرسی و محاکمه خواهند شد.

نخست وزیر لبنان که در نشست خبری با خبرنگاران حضور داشت، بر مجازات عاملان و مسئولان حادثه انفجار بیروت تاکید کرد.

حسن دیاب در حالی این سخنان را در میان خبرنگاران مطرح می کرد، که همزمان اعتراضاتی در این شهر با درخواست محاکمه مقصران فاجعه بیروت جریان داشت و در این ارتباط نیز نخست وزیر لبنان گفت: فساد باعث انفجار بندر بیروت شد و دولت به مبارزه با فساد ادامه خواهد داد.

دیاب همچنین در این سخنان تاکید کرد که بدون برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام نمی توان از بحران فعلی خارج شد و به همین دلیل در نشست این هفته کابینه موضوع برگزاری انتخابات زودهنگام را مطرح خواهد کرد.

به گفته نخست وزیر لبنان، این کشور در حال حاضر با یک فاجعه بزرگ روبرو است و نیاز به حمایت دارد.

در ارتباط با پیگیرد قضایی عاملان انفجار بیروت نیز، دیاب گفت: چه کسی یا کسانی از ماندن مواد نیترات آمونیوم در انبار های بندر ذی نفع بودند؟ پس همه افراد یا مسئولانی که در انفجار بیروت نقش داشته باشند یا کوتاهی کرده باشند از مجازات رها نخواهد شد.

وی افزود: تا دو ماه دیگر مسئولیت دولت را برعهده خواهم داشت و طی این مدت جریان های سیاسی باید برای برون رفت از بحران به توافق برسند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 مهر 1399 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 11282

به "عاملان انفجار بیروت محاکمه می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عاملان انفجار بیروت محاکمه می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید