طرح شهید احمدی روشن راهی برای ارتباط منطقی صنعت و دانشگاه

به گزارش بانیما، رئیس بنیاد نخبگان استان گلستان با بیان اینکه محور اصلی اقتصاد مقاومتی، اقتصاد دانش بنیان است، اجرای طرح شهید احمدی روشن را یکی از راه های منطقی برای برقراری ارتباط نظام مند بین صنعت و دانشگاه دانست.

طرح شهید احمدی روشن راهی برای ارتباط منطقی صنعت و دانشگاه

به گزارش خبرنگاران، ابوالقاسم خزاعیان، رئیس بنیاد نخبگان استان گلستان در نشست تخصصی آنالیز راهکارهای ارتقای ارتباط صنعت و دانشگاه که با حضور جمعی از نخبگان، اساتید دانشگاه و مدیران صنعتی در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار گردید، اظهار کرد: شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی، مهمترین شعار انقلاب بوده و هست که البته در راه تحقق این شعار، استکبار جهانی موانع زیادی پیش روی کشور قرار داده است که یکی از آنها محاصره مالی و تحریم های ظالمانه مالی است.

وی ضمن اشاره به اهمیت استقلال مالی در کشور، راه تحقق استقلال در بخش مالی را پایه گذاری اقتصاد مقاومتی دانست و اضافه کرد: برای شکل گیری اقتصاد مقاومتی احتیاج به یک زیست بوم کارآفرینی و نوآوری و اقتصاد دانش بنیان است.

خزاعیان با بیان اینکه محور اصلی اقتصاد مقاومتی، اقتصاد دانش بنیان است، ادامه داد: مؤلفه اصلی در بحث پیاده سازی اقتصاد دانش بنیان ارتباط بین دانشگاه و صنعت است.

رئیس بنیاد نخبگان استان گلستان توضیح داد: بیش از 25 سال از ایجاد دفاتر ارتباط با صنعت در دانشگاه ها می گذرد. این احتیاج ارتباط به درستی شناسایی شده بود و ااکنون هم که سال ها از این موضوع می گذرد، اهمیت آن به روشنی تعیین است؛ اما باید این ارتباط به شکل واقعی و مؤثر محقق گردد.

بر اساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی بنیاد ملی نخبگان، خزاعیان با اشاره به اقدامات بنیاد نخبگان در مورد ارتباط صنعت و دانشگاه، به معرفی طرح شهید احمدی روشن پرداخت و اعلام کرد: در ایـن طـرح اسـتادان خبـره دانشـگاهی و متخصصـان برتـر صنعتی بـا شناسایی مسـائل و مسائل اصلی کشور، هسـته های نخبگانـی مسـئله محور را بـا مشارکت دانشـجویان مسـتعد برگزیده تشـکیل داده و به صـورت علمـی و تخصصـی در قالـب طرحـی مشـخص و در بازه زمانی تعیین بـه حل مسـئله واقعی می پردازند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 6730

به "طرح شهید احمدی روشن راهی برای ارتباط منطقی صنعت و دانشگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح شهید احمدی روشن راهی برای ارتباط منطقی صنعت و دانشگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید