طبیعت و فرهنگ بکر و کم نظیر گوانگشی چین

به گزارش بانیما، با جاذبه های منطقه خودمختار گوانگشی چین آشنا شوید

گوانگشی منطقه ای خود مختار در جنوب کشور چین و در همسایگی کشور ویتنام است. این منطقه به خاطر طبیعت کم نظیر، زیبایی و تنوع فرهنگ های قومی خود معروف است.

طبیعت و فرهنگ بکر و کم نظیر گوانگشی چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

این منطقه در جنوب چین واقع شده است و در قسمت جنوب غربی با ویتنام مرز مشترک دارد. گوانگشی در واقع آسان ترین نقطه حمل و نقل دریایی در جنوب غربی چین است و بازدیدنمایندگان از این منطقه به راحتی می توانند به ویتنام بروند و یا اینکه از ویتنام به این منطقه بیایند. گوانگشی دارای عرض جغرافیایی کوتاه و آب و هوا گرمسیری و استوایی است. یعنی آب وهوایی بارانی، گرم و شرجی. جولای گرمترین ماه سال در این منطقه است و متوسط دما به 23 الی 29 درجه سانتی گراد می رسد. سردترین ماه سال ژانویه است و میانگین دما به 6 الی 16 درجه سانتی گراد می رسد.80 درصد بارش های این منطقه هم در بین ماه های آپریل تا سپتامبر به وقوع می پیوندد. به صورت کلی گوانگشی شبیه حوضی است که دیواره هایی با ارتفاع زیاد، مرکز آن که کم ارتفاع تر است را احاطه نموده اند. علاوه بر این، گوانگشی منطقه ای کوهستانی است و بخش های محدودی از آن فلات هستند. مرکز این منطقه شهر Nanning است که به خاطر سرسبز و حاصل خیز بودن، به شهر سبز معروف است.

فرهنگ عامه و قومی گوانگشی

گروه های قومی مختلفی در این منطقه وجود دارند که بیش از یک سوم جمعیت بومی را شامل می شوند. در میان این گروه ها، قوم Zhaung نیز طی سرشماری سال 2010 یک سوم جمعیت منطقه را به خود اختصاص داده بودند. مردم Zhaung در خواندن و پایکوبی ماهر هستند. یکی از مهمترین فستیوال های آن ها، فستیوال خواندن آوازهای محلی است که Sanyuesan نام دارد. خانه های این منطقه عموماً دو طبقه هستند. به صورتی که طبقه پایین برای دام و طیور است و خود مردم در طبقه دوم زندگی می نمایند. لباس های مردم این منطقه معمولاً مشکی و آبی است و کمرهای تنگی دارند. به غیر از قوم Zhaung، اقوام دیگری در این منطقه سکونت دارند. در میان آن ها می توان به Yao, Miao, Dong و Shui نام برد. هریک از این قوم ها لباس، زبان، غذا و معماری خاص خود را دارند و حتی فستیوال هایشان هم متفاوت است. تمام این تضاد و تفاوت ها باعث می شوند تا گوانگشی مقصدی جذاب برای گردشگری به شمار بیاید و افراد زیادی از آن بازدید نمایند.

مناطق ساحلی در جنوب گوانگشی

گوانگشی در شمال اقیانوس قرار گرفته است. معروف ترین مقاصد ساحلی گوانگشی در خلیج خلیج تونکین قرار گرفته اند، برای مثال Beihai, Qinzhou و Fangchenggang. تقاضا عموم گردشگران از تفرج گاه های ساحلی شامل آفتاب، دریای آبی و جزیزه های زیبا می گردد و این همان چیزی است که سواحل گوانگشی به گردشگران ارائه می نمایند. محیط زیست دریایی این منطقه واقعاً شگفت انگیز است و بازدید سواحل مرجانی، تفریحات دریایی و قایق رانی در بین جزیره های این منطقه تنها بخشی از فعالیت های ممکن در این منطقه هستند. از آنجایی که منطقه گوانگشی آب و هوایی نسبتاً گرم دارد. بخش های ساحلی این منطقه را در هر فصلی از سال می توان بازدید کرد.

منبع: الی گشت
انتشار: 16 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 4789

به "طبیعت و فرهنگ بکر و کم نظیر گوانگشی چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طبیعت و فرهنگ بکر و کم نظیر گوانگشی چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید