صنعت فرش به وزارت میراث فرهنگی الحاق می گردد ، رئیس مرکز ملی فرش: بدترین روزها را در سازمان میراث فرهنگی داشتیم

به گزارش بانیما، فرشته دست پاک سوم مهر ماه در جلسه کارگروه فرش قم در تالار امام جواد (ع) استانداری قم با بیان اینکه در دولت نهم و دهم صنایع دستی به سازمان میراث فرهنگی انتقال داده شد و روزهای بد صنایع دستی را مشاهده کردیم به تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اشاره نمود و گفت: در حال حاضر نیز موضوع ملحق شدن صنعت فرش به وزارت میراث فرهنگی در حال اجرا است اما برنامه ریزی دقیقی برای آن صورت نگرفته است.

صنعت فرش به وزارت میراث فرهنگی الحاق می گردد ، رئیس مرکز ملی فرش: بدترین روزها را در سازمان میراث فرهنگی داشتیم

خبرنگاران: رئیس مرکز ملی فرش کشور تاکید نمود: فرش باید به وزارت صنعت و همچنین حوزه بازرگانی که خانه اول آن به شمار می آید بازگردانده گردد.

وی گفت: یکی از مسائل حوزه فرش این است که بعضی فکر می نمایند چون این صنعت برای سالیان طولانی به شکل سنتی توسط فراوری نمایندگان اداره شده نیازی به یاری های دولتی نیست.

دست پاک اضافه نمود: درشرایطی که صنایع زیان ده و غیرمرتبط با فرهنگ و هنر کشور از سوی دولت حمایت می شوند به صنعت فرش توجهی صورت نمی گیرد.

وی یادآور شد: آسیب و تهدیدی که دیگر کشورها مانند ترکیه و پاکستان و به ویژه افغانستان برای فرش دستباف ایران دارند، بسیار زیاد است.

وی افغانستان را به دلیل نزدیکی که به لحاظ فرهنگی با ایران دارد یک خطر جدی برای فرش دستباف دانست و اضافه نمود: این کشور با حمایت های فعالان فرش در منطقه در نمایشگاه های بین المللی حضور پیدا می نماید.

وی گفت: بهترین کار برای اشتغالزایی در افغانستان توسعه صنعت فرش است، و به همین علت دولت این کشور برای دور کردن مردم از جنگ طلبی با یاری شرکت های بزرگ آمریکایی سرمایه گذاری قابل توجهی را در این زمینه انجام داده است.

چین و ترکیه با طرح های ایرانی فرش دستباف فراوری می نمایند | صادرات فرش دستباف ایران به آمریکا صفر شد

روایت جالب سازندگان بازی تاج و تخت درباره گاف جنجالی سریال | گیم آف ترون هم مثل فرش ایرانی است

منبع: چمدان
انتشار: 10 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 6625

به "صنعت فرش به وزارت میراث فرهنگی الحاق می گردد ، رئیس مرکز ملی فرش: بدترین روزها را در سازمان میراث فرهنگی داشتیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنعت فرش به وزارت میراث فرهنگی الحاق می گردد ، رئیس مرکز ملی فرش: بدترین روزها را در سازمان میراث فرهنگی داشتیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید