صلح و سازش پرونده ها در شورا های حل اختلاف در بهمن 99 به بالای 35 درصد رسید خبرنگاران

به گزارش بانیما، بررسی های آماری شرایط صلح و سازش در شورا های حل اختلاف در 11 ماهه سال جاری نشان دهنده رشد میزان مصالحه علی الخصوص در ماه های پایانی سال 99 می باشد. به طوری که میانگین کشوری میزان صلح و سازش از 25.1 درصد در اردیبهشت ماه به 35.7 درصد در بهمن ماه افزایش داشته است.

صلح و سازش پرونده ها در شورا های حل اختلاف در بهمن 99 به بالای 35 درصد رسید خبرنگاران

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، ناصر محمدی، مدیر کل برنامه ریزی، آمار و فناوری اطلاعات مرکز توسعه حل اختلاف در جلسه شورای مدیران این مرکز، به ارائه گزارشی پیرامون شرایط صلح و سازش در شورا های حل اختلاف در 11 ماهه سال جاری پرداخت و گفت: بررسی های آماری شرایط صلح و سازش در شورا های حل اختلاف در 11 ماهه سال جاری نشان دهنده رشد میزان مصالحه علی الخصوص در ماه های پایانی سال 99 می باشد. به طوری که میانگین کشوری میزان صلح و سازش از 25.1 درصد در اردیبهشت ماه به 35.7 درصد در بهمن ماه افزایش داشته است.

وی بیان داشت: تلاش و اهتمام جدی و مستمر همکاران در شعب شورا های حل اختلاف سراسر کشور و نیز بخشنامه لازم الاجرا و به موقع، راهگشا و موثر مرداد سال گذشته ریاست قوه قضاییه و اسناد و برنامه های بالادستی و همچنین برنامه ریزی ها و سیاست ها راهگشا و عملیاتی و تدابیر و رویکرد های مصوب و ابلاغی مرکز در جهت افزایش میزان مصالحه و توصیه ها و ارشادات رئیس مرکز و همچنین توجه و پیگیری روسای کل دادگستری و روسای شورا های حل اختلاف استانها، بی شک از عوامل و اثرات سازنده و چشمگیر در تحقق این امر مهم بوده است.

محمدی شرح داد: افزایش صلح و سازش در پرونده های شورای حل اختلاف و تداوم و توسعه این امر مهم و مبارک فارغ از اینکه عملکرد درخشان و کارنامه قابل قبول و در خور تقدیر شوراهاست، عامل مهمی در جهت افزایش میزان رضایتمندی مراجعین و جلوگیری و پیشگیری از اطاله دادرسی و همسوسازی اهداف با سند تحول و سند امنیت قضایی و منویات ریاست معظم قوه قضاییه است. انشالله روز به روز شاهد عملکرد پیروز و تاثیرگذار شورا ها و تداوم و توسعه امر با همکاری تعامل سازنده و بیش از پیش و تنگاتنگ مرکز و استان ها باشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 فروردین 1400 بروزرسانی: 16 فروردین 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 14792

به "صلح و سازش پرونده ها در شورا های حل اختلاف در بهمن 99 به بالای 35 درصد رسید خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صلح و سازش پرونده ها در شورا های حل اختلاف در بهمن 99 به بالای 35 درصد رسید خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید