شهر های گردشگر براساس چه معیار هایی ارزیابی می شوند؟
به گزارش بانیما، مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ایرانگردی و جهانگردی جزئیات نحوه اجرای برند شهر گردشگر و مولفه های لازم برای ارزیابی این شهر ها را تشریح کرد.

خشایار نیکزادفر مدیرعامل شرکت مادرتخصصی ایرانگردی و جهانگردی به خبرنگار ،گفت:طرح و اجرای برند شهر جهانگرد به معنای ارزیابی شهر های مختلف کشور از نظر میزان آمادگی برای جذب و پذیرش جهانگرد است البته هم اکنون شیوع ویروس کرونا سفر را محدود کرده است، اما موضوع سفر پس از مهار ویروس کرونا ادامه خواهد داشت و در آن زمان میزان آمادگی شهر ها از نظر وجود زیرساخت های جهانگردی بسیار مهم خواهد بود.موضوع شهر جهانگرد از مدت ها قبل مطرح شد و هم اکنون حسب منویات و تاکیدات مونسان، وزیر میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی این طرح به مرحله اجرا رسیده است تا با ارزیابی تخصصی و رتبه بندی برند های جهانگردی شهری نوعی رقابت پذیری جهانگردی با هدف شناسایی و تنوع سازی محصولات جهانگردی و رسیدن به رجحان رقابتی در منطقه و جهان، شکل بگیرد البته این رقابت پیش از این نیز وجود داشت.
او افزود:به همین دلیل مجری طرح برند شهر جهانگرد انتخاب شده است و شهر های کشور براساس اولویت هایی مانند وجود ظرفیت در جذب جهانگرد، موفقیت در جلب رضایت جهانگردان، مهمانپذیری، مدیریت تعاملات، خدمات و امکانات موجود و .. به 5دسته یا رتبه مختلف تقسیم می شوند. این رتبه ها با نام های شهر مستعد حوزه جهانگردی، شهر متعهد حوزه جهانگردی، شهر جهانگردپذیر، شهر مقصد جهانگردی و شهر دوستدار جهانگردی شناخته شده اند.
مدیرعامل شرکت مادرتخصصی ایرانگردی و جهانگردی بیان نمود:ارزیابی شهر های کشور در قالب طرح شهر جهانگرد به ما کمک می کند که نقاط ضعف و قوت شهر ها در خصوص جذب جهانگرد را شناسایی کرده و با اعلام آن ها به مسئولان مربوطه، توان شهر ها را در جذب جهانگرد افزایش بدهیم.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوانbestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا