شهرهای شمال ایران، مقصدی سبز برای استراحت و تفریح

به گزارش بانیما، محدوده شمالی کشور که از دو استان اصلی مازندران و گیلان تشکیل شده، به دلیل قرارگیری در مجاورت رشته کوه ها و دریاچه خزر، از آب و هوای بسیار مطلوب و دل انگیزی برخورداره که شگفتی های زیادی از جمله حیات وحش بی نظیر رو در خودش جای داده.

شهرهای شمال ایران، مقصدی سبز برای استراحت و تفریح

بهترین تجربه سفر را با bestcanadatours.com تجربه کنید و با مجری مستقیم بهترین برنامه سفر را برای خود انتخاب کنید.

لیست بلندی از شهرهای شمال ایران وجود داره که مقصد بسیاری از گردشگرانه و سفری به یاد ماندنی رو برای اون ها میسازه.

این شهرها که از آب و هوای عالی، طبیعت بکر و جاذبه های دیدنی زیادی برخوردارن، تمام معیارهای یک مقصد گردشگری خوب رو دارن.

زیبایی شهرهای شمال ایران تنها به یک استان یا منطقه اون ها بسنده نمیکنه، بلکه تعداد زیادی از شهرهای هر دو استان گیلان و مازندران که با فاصله های کمی از هم قرار دارن، در این محدوده وجود دارن.

خرید ویلا در شمال

همون طور که اشاره شد بسیاری از افرادی که به شمال سفر میکنن، برای فرار از زندگی های شهری و دغدغه های کاری و اجتماعی این تصمیم رو دریافت.

دلایل زیادی برای جذابیت شهرهای شمالی ایران وجود داره، در زیر به برخی از اون ها اشاره کردیم:

· آب و هوای معتدل

· وجود جنگل و دریا و سواحل مختلف

· وجود جاذبه های دیدنی زیاد

· نزدیکی به نقاط مرکزی ایران به خصوص تهران پایتخت ایران و...

به همین دلیل بسیاری از این خانواده ها به فکر اقامت موقت در شمال میوفتن که دیگه اجاره ویلا یا اقامت در هتل جوابگوی احتیاج اون ها نیست. حتی بخش زیادی از اون ها برای سرمایه گذاری و حفظ ارزش سرمایه خود، اقدام به خرید ویلا در شمال میکنن.

اینجاست که فرایند خرید ویلا در شمال آغاز میشه. آنالیز قیمت املاک و ویلاهای شمال برای آغاز کار و تصمیم در خصوص خرید یا سرمایه گذاری یاری بزرگی بهتون میکنه. در حال حاضر هم سایت 2نبش به عنوان بزرگترین سامانه خرید و فروش ویلا در شمال فعالیت میکنه.

برای مشاهده قیمت انواع ویلاها در شهرهای مختلف شمال کشور میتوانید به این سایت بروید. در ادامه به آنالیز بهترین مناطق شمال برای خرید ویلا میپردازیم.

بهترین منطقه شمال برای خرید ویلا کدومه؟

اشاره داشتیم که استان های شمالی تعداد زیادی شهر و شهرستان با فاصله کم دارن که هر کدوم میتونن بر اساس معیارهای خریدار، یک انتخاب مناسب برای داشتن ویلا در اون شهرها باشه.

بهترین ها و معروف ترین شهرهای شمال که برای خرید ویلا مطرح هستن، لیست طولانی ای دارن اما میتونیم به چند مورد از اون ها که در صدر هستن، اشاره کنیم، مانند؛

· متل قو

· رویان

· نوشهر

· رامسر

· لاهیجان

· لنگرود

· آستانه و بندر انزلی و...

اما منطقه ای که ما امروز قصد آشنایی بیشتر با اون رو داریم، چمستانه. چمستان یکی از معروف ترین و مطرح ترین بخش های شمالی ایرانه و خرید و فروش ویلا در اون بازار پررونقی داره.

موقعیت جغرافیایی چمستان کجاست؟

چمستان تکه ای از بهشته و در قلب سبز ایران واقع شده. اما به طور دقیق تر مختصات و موقعیت جغرافیایی چمستان، در بخش مرکزی شهرستان نوره؛ به شکلی که جاده نعل مانند چمستان، محل اتصال مازندران به نور و آمله.

به طور مثال اگر از سمت تهران به قصد چمستان حرکت کردین که حدود 180 کیلومتر از هم فاصله دارن، باید از جاده هراز به سمت آمل برین و از تقاطع هلومسر عبور کنین تا به شهر سرسبز و دیدنی چمستان برسین.

وسعت این شهر چیزی در حدود 1550 کیلومتره و با شهر نور، بلده و آمل مرز مشترک داره. فارغ از این ها به دلیل مجاورت این شهر با کوهپایه های البرز، طبیعت بکری در این منطقه رقم خورده و این مورد با استقبال مشتاقان زیادی رو به رو شده.

زیباترین مناطق چمستان کدامند؟

چمستان که به تکه ای از بهشت معروفه، طبیعت بی نظیری داره که هر کس رو مجذوب خودش میکنه. از دریاچه الیمالات تا جنگل کشپل چمستان و روستای ییلاقی بسیار زیبای لاویچ.

هر کدوم از این مناطق شامل طبیعت بکری میشن که شما رو برای داشتن ویلایی در چمستان و اقامتی لذت بخش، مطمئن میکنن.

به عنوان مثال روستای لاویچ که هم بسیار محبوبه و هم خرید ویلا در اون رونق داره، در سمت جنوبی چمستان قرار داره و با داشتن چشمه آب گرم و قرارگیری در دره ای سبز طرفدارهای زیادی داره.

یکی از مناطق دیگه ای که میتونیم بهش اشاره کنیم، بهدشته که خرید ویلا در اون رونق بسیاری داره.

در خصوص خرید ویلا در چمستان بیشتر بدانید

با توجه به آشنایی که با منطقه چمستان پیدا کردیم، متوجه شدیم که این شهر میتونه یکی از گزینه های مناسب برای خرید ویلایی که مدنظر دارین، باشه.

فارغ از تمام جاذبه ها و طبیعت زیبای چمستان که هر بار چه در فصل تعطیلات و چه در فصل های دیگه، پذیرای مسافران و گردشگران زیادی از سایر نقاط ایران و حتی جهانه؛ این منطقه از امکانات رفاهی خوبی هم به سبب قرارگیری در بخش مرکزی شهرستان نور، برخورداره و توانایی جوابگویی احتیاجهای ساکنین و مسافران خود رو داره.

بنا بر همین دلایله که چمستان گزینه مطرحی برای خریداران ویلا در شماله و در لیست انتخاب های همه قرار میگیره.

مزایا و معایب خرید ویلا در چمستان رو بدونید

بحث ویلاها در شمال بحثیه که موافقان و مخالفان زیادی داره. بخشی از افراد که با پیشروی شهرها و نابودی جنگل ها مخالفند و بخش دیگر که با رونق و توسعه شهری شهرهای شمالی موافقند.

از این رو از مزایای خرید ویلا در چمستان جز طبیعت بی نظیرش، سرمایه گذاری بر توسعه ای است که در این بخش صورت میگیره و باعث میشه که بافت شهری مدرن تری رو در شهرهای شمالی ببینیم. هر چند این نوسازی باید با رعایت اصول و ضوابط مخصوص به خودش باشه.

فارغ از این مسائل، مباحث حقوقی و استانداردهای سند ویلاها از مواردیه که باید حتما به اون توجه بشه. هر چقدر رونق بازارهای خرید و فروش ویلا در منطقه ای بیشتر باشه، احتمال کلاهبرداری و سواستفاده هم بیشتره.

از این رو، درچمستان هم تعداد زیادی از این کلاهبرداران با سواستفاده از افرادی که شناخت و اشراف کاملی به این مناطق ندارن، اقدام به فروش ویلاهایی بدون سند یا با استاندارد پایین میکنن و از این راه به ضرر رساندن مردم بومی و خریداران غیربومی مشغولن!

در نتیجه به هنگام خرید ویلا در چمستان، حتما باید به تمام نکات حقوقی و قانونی توجه، و از یک مشاور املاک متخصص و مطمئن مشورت و یاری گرفته بشه تا امنیت خرید و معامله به خوبی تامین بشه.

قیمت ویلا در چمستان چقدره؟

چمستان که از بازار داغی در حوزه خرید و فروش ویلا برخورداره، طیف وسیعی از ویلاها با قیمت های متنوع رو در خود جای داده.

از این رو، هم برای افرادی که به دنبال ویلاهای لوکس با متراژ بالا هستن، گزینه های خوبی پیدا میشه و هم برای افرادی که با سطح قیمت مناسب و ارزون متقاضی ویلایی هستن، مناسبه.

در نتیجه طیف قیمتی چمستان متنوعه و نمیشه گفت فقط دارای ویلاهای گرون قیمته.

رامسر و متل قو از گرونترین ویلاها برخوردارن. حتی درچمستان ویلاهایی با سطح قیمتی مناسب تر از برخی از سایر شهرهای شمالی هم میشه پیدا، و برای خرید انتخاب کرد.

حتما شما هم برای ویلای موردنظرتون، معیارهایی دارین. با مشورت دریافت از مشاورین متخصص در حوزه ویلاهای شمال در سایت 2نبش میتونید به یک انتخاب درست و پیروز دست پیدا کنین و از انتخاب خودتون مطمئن باشین.

منبع: همگردی
انتشار: 14 مرداد 1399 بروزرسانی: 28 دی 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 9942

به "شهرهای شمال ایران، مقصدی سبز برای استراحت و تفریح" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرهای شمال ایران، مقصدی سبز برای استراحت و تفریح"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید