نزدیک ترین دریاچه ها به تهران که برای سفر یکروزه مناسب اند

به گزارش بانیما، گشت و گذار در دریاچه های اطراف تهران

با فرا رسیدن گرم ترین روزهای سال، سفرهای یکروزه طبیعت گردی به اطراف تهران رونق بیشتری گرفته اند. اطراف تهران مقاصد و جاذبه های طبیعی زیادی برای گشت و گذار دارد. یکی از محبوب ترین مقاصد برای انجام این سفرهای یکروزه، دریاچه های اطراف تهران هستند. با خبرنگاران همراه شوید تا دقایقی شما را به مناطق خوش آب و هوای مجاور تهران ببریم و از دریاچه های پیرامون این شهر دیدن کنیم و ببینیم که رزرو هتل تهران با خبرنگاران برای شما چگونه مقدور است.

نزدیک ترین دریاچه ها به تهران که برای سفر یکروزه مناسب اند

دریاچه های زیادی در نزدیکی تهران برای گشت و گذار و تفریح وجود دارند. البته باید دید که تعریف شما از نزدیک به تهران چیست! در اینجا منظور ما جاییست که شما می توانید صبح به دیدن آن بروید و شب به خانه تان باز گشت. البته اگر تمایل داشته باشید هم می توانید شبی را در مجاورت این دریاچه ها کمپ کنید. در ادامه این مطلب، دریاچه های اطراف تهران را برایتان معرفی خواهیم کرد. از نزدیک ترین دریاچه، که درون شهر تهران و در غرب آن قرار گرفته است، آغاز می کنیم.

معرفی دریاچه های اطراف تهران

دریاچه چیتگر (دریاچه شهدای خلیج فارس)

دریاچه چیتگر یکی از جدیدترین جاذبه های گردشگری شهر تهران است. اینجا مکانیست که امروزه به یکی از پر طرفدارترین تفرجگاه های مردم شهر تهران تبدیل شده است. این دریاچه زیبا که در غرب تهران واقع شده (انتهای اتوبان همت)، با وسعتی حدود 130 هکتار، عظیمترین دریاچه مصنوعی ایران است. چیتگر تنها یک دریاچه نیست، بلکه یک مجموعه تفریحی بسیار وسیع است که در آن طیف وسیعی از سرگرمی ها برایتان مهیا شده است. اگر فقط به قصد بازدید از دریاچه به این مکان بروید، هم می توانید در کناره های آن و یا در ساحل سنگی مصنوعی دریاچه بنشینید و از تماشای آن لذت ببرید و هم می توانید سوار بر قایق های پدالی و یا موتوری موجود در دریاچه شوید و به میانه های آن بروید.

مرکز خرید عظیم بام لند در مجاورت دریاچه، یکی از مدرن ترین مراکز خرید تهران است که به تازگی افتتاح شده است. اگر دوست داشتید چرخی در این مرکز خرید بزنید، از تفریحات اطراف آن همچون پیست پرش، سینما 6 بعدی و … لذت ببرید و در نهایت در یکی از رستوران ها و یا کافه های معروف مجاور این دریاچه چیزی میل کنید.

دریاچه های تار و هویر

از اردیبهشت ماه هر سال تا آخر تابستان، طبیعت اطراف دماوند پذیرای طبیعت گردهای بسیاری می گردد. دو دریاچه تار و هویر از بهترین دریاچه های اطراف تهران برای گشت و گذار هستند. دریاچه آب شیرین تار در ارتفاع 2500 متری از سطح دریا و در دامنه های کوه واقع شده است، به همین خاطر دارای آب و هوایی بسیار خنک و مطبوع در فصل تابستان است. اگر در بهار به دیدن این دریاچه بروید، گل های لاله سرخ وحشی را به طور پراکنده در اطراف دریاچه مشاهده خواهید کرد. طول این دریاچه 1.3 کیلومتر و عرض آن 400 متر است و به طور میانگین 45 متر عمق دارد.

برادر دو قلوی دریاچه تار را هم نباید فراموش کنید. با حدود 30 دقیقه پیاده روی از دریاچه تار، به دریاچه زیبای هویر با حدود 15 متر عمق خواهید رسید. اگرچه دریاچه هویر نسبت به دریاچه تار کوچک تر است، ولی از نظر زیبایی چیزی از آن کم ندارد. دریاچه تار محل سکونت ماهی قزل آلای دم قرمز است و علاقه مندان به ماهی گیری هرساله در ایامی به این مکان سفر می نمایند. یکی از لذت بخش ترین فعالیت ها در مجاورت این دریاچه ها، شب مانی و کمپینگ در کنار آن هاست. بنابراین اگر تمایل داشتید می توانید شبی را زیر آسمان پر از ستاره این منطقه سپری کنید.

دریاچه سد لتیان

بسیاری از تهرانی ها تعطیلات آخر هفته خود را در منطقه لواسانات و روستاهای اطراف آن می گذرانند. اما شاید خیلی هایشان تا به حال به دیدن دریاچه سد لتیان نرفته باشند. این منطقه آب و هوای بسیار مناسبی در فصل تابستان دارد و محل مناسبی برای پیکنیک و گذران اوقات فراغت است. سد لتیان را در سال 46 به منظور تامین آب شرب مردم تهران بر روی رودخانه جاجرود احداث نموده اند.

دریاچه سد امیر کبیر (سد کرج)

حتما در مسیرتان به سمت شمال از جاده چالوس، بخش هایی از این دریاچه را دیده اید. دریاچه سد امیر کبیر یا همان سد کرج، 40 کیلومتر با شهر تهران فاصله دارد و در 25 کیلومتری جاده چالوس واقع شده است. درون این دریاچه زیبا که متاسفانه در سال های اخیر حجم ابش به شدن کاهش یافته، ماهی های کپور و قزل الا را هم پرورش می دهند. تفریحات آبی همچون قایق سواری، اسکی روی آب و ماهی گیری هم در این مکان رونق دارند. در کل اگر قصد سفر به شمال را دارید و عجله ای هم برای رسیدن به مقصد ندارید، می توانید از زیبایی های اطراف دریاچه سد کرج لذت ببرید.

دریاچه شورمست

بیایید از تهران فاصله بیشتری بگیریم. البته هنوز هم سر قولمان هستیم و شب در خانه خواهیم بود! پس راهی جاده فیروزکوه می شویم و از دیدنی ها آن همچون پل ورسک دیدن می کنیم. مقصد یکی از زیباترین دریاچه های استان مازندران است. در شهرستان سوادکوه و نزدیکی های شهر پل سفید، دریاچه ای 15 هزار متر مربعی به نام شورمست واقع شده است. دریاچه شورمست، یکی از دریاچه های اطراف تهران و تنها دریاچه طبیعی شهرستان سوادکوه است که عمق آن از 7 متر بیشتر نمی گردد. دسترسی آسان، امکانات مناسب و طبیعتی بسیار زیبا، این دریاچه را به عنوان یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری نزدیک به تهران معروف نموده است.

دریاچه الیمالات

دریاچه الیمالات یکی دیگر از دریاچه های اطراف تهران است که می توانید با صرف یک روز وقت از آن دیدن کنید و شب هنگام در خانه باشید. دریاچه سد الیمالات همانند نگینی زیبا در میان جنگل های شهرستان نور در استان مازندران قرار گرفته است. پس از گذران اوقاتی خوش در مجاورت این دریاچه و یا قایق سواری در آن، می توانید پیاده روی در جنگل های اطراف دریاچه را در دستور کار خود قرار دهید.

در اطراف این دریاچه امکانات خوبی از جمله سوییت های اقامتی، رستوران، سرویس بهداشتی و آلاچیق وجود دارند. البته اطراف دریاچه الیمالات در فصل تابستان بسیار گرم و شرجی است، ولی باز هم آب بازی در سواحل آن می تواند اوقات خنکی برایتان رقم بزند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: الی گشت
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 9661

به "نزدیک ترین دریاچه ها به تهران که برای سفر یکروزه مناسب اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نزدیک ترین دریاچه ها به تهران که برای سفر یکروزه مناسب اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید