سینمادار حق دارد منافع خود را در نظر بگیرد، بحران نیروی انسانی فقط در سینما نیست

به گزارش بانیما، محسن محسنی نسب درباره شرایط کنونی سالن های سینما و کارگرانی که در معرض خطر بیکاری قرار دارند، ابراز نگرانی کرد.

سینمادار حق دارد منافع خود را در نظر بگیرد، بحران نیروی انسانی فقط در سینما نیست

محسن محسنی نسب تهیه کننده و کارگردان سینما، درباره خطر تعطیلی سالن های سینما و بیکار شدن دائمی برخی اهالی سینما، در گفت و گو با خبرنگار ،گفت: خطر تعطیلی مطلق سینما ها، وجود ندارد. تعطیلی سالن های سینما موقتی است که البته ممکن است یکسال طول بکشد؛ کما اینکه برای سالن های ورزشی، استخرها، تالار ها و دیگر موارد مشابه این رخ داد و مدتی تعطیل بودند.

او افزود: به طور قطع سینما صدمه سنگینی از تعطیلی ناشی از کرونا خواهد خورد. زمانی که عادت تفریحی مردم تغییر کند، جایگزینی برای آن پیدا خواهند کرد. پس برگرداندن آن ها به عادت های پیشین به شدت سخت می شود. البته نقطه امیدواری اینجاست که سینما نسبت به سایر تفریحات ارزان تر است و در شرایط سخت اقتصادی کنونی می تواند مورد استفاده قشر آسیب پذیر قرار بگیرد.

این کارگردان درباره سرنوشت بحرانی نیروی انسانی سینما ها بیان نمود: شرایط بحرانی نیروی انسانی فقط مختص سینما نیست. یکی از دوستانم هم که تالار پذیرایی دارد گفت 90 نیروی انسانی خود را اخراج کرده است.

وی ادامه داد: پس بایستی حرکت کلانی برای پوشش کارگرانی که در سینماها، تالارها، ورزشگاه ها و ... کار می کردند و چند ماهی است بیکار شدند، انجام شود. بهتر است آقای روحانی که با لبخند خاص می آید و بودجه ها را صرف مسائل ظاهری می کند، فکری به حال صاحبان شغل های آسیب پذیر کند.

این تهیه کننده اظهار کرد: سینمادار حق دارد منافع خودش را در نظر بگیرد و قطعا هرکسی ظرفیت خودش را دارد و تا مدتی می تواند با وجود بازدهی پایین، حقوق کارگران را بپردازد. از یک جایی به بعد دیگر توانش را از دست می دهد و مجبور به اخراج نیروهایش می شود.

محسنی نسب در سرانجام اعلام کرد: برخی از کارگران حقوق بیکاری تامین اجتماعی می گیرند. فکر کنید اتفاق وحشتناک و فشار سنگینی هم در تامین اجتماعی در حال رخ دادن است. پس به تفکری بدون آدرس غلط برای ایجاد راهکا های درست در جهت رفع مسائل نیاز داریم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 آبان 1399 بروزرسانی: 10 آبان 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 12033

به "سینمادار حق دارد منافع خود را در نظر بگیرد، بحران نیروی انسانی فقط در سینما نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سینمادار حق دارد منافع خود را در نظر بگیرد، بحران نیروی انسانی فقط در سینما نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید