سه عضو هیات اجرایی کمیته المپیک بدون فدراسیون و حق رای در مجمع

به گزارش بانیما، تعداد اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک که بدون فدراسیون مانده اند به سه نفر رسید.

سه عضو هیات اجرایی کمیته المپیک بدون فدراسیون و حق رای در مجمع

به گزارش خبرنگاران، 25 دی ماه سال 96 انتخابات کمیته ملی المپیک برگزار گردید و در جریان آن اعضای هیات اجرایی تعیین شدند. در آن موقع علیرضا رحیمی رییس فدراسیون هندبال، مجید کیهانی رییس فدراسیون دوومیدانی، محمد علیپور رییس فدراسیون انجمن های ورزشی، عبدی افتخاری رییس فدراسیون اسکی، مجید شایسته رییس فدراسیون تنیس، علی دادگر رییس فدراسیون تیراندازی و هادی ساعی نماینده کمیسیون ورزشکاران به عنوان اعضای هیات اجرایی انتخاب شدند. البته در امسال هم محسن رضوانی رییس فدراسیون شنا به هیات اجرایی اضافه شد.

اکنون در فاصله دو سال مانده تا خاتمه دوره چهارساله کمیته ملی المپیک سه نفر از اعضای هیات اجرایی سمت خود را در فدراسیون ها از دست داده اند.

علیرضا رحیمی در 12 آبان 97 به دلیل قانون منع به کاری گیری بازنشسته ها مجبور به استعفا شد و از فدراسیون هندبال رفت.

مجید شایسته 19 آبان 97 دوره ریاست چهار ساله اش در فدراسیون تنیس به خاتمه رسید و پس از آن هم دیگر در انتخابات این فدراسیون ثبت نام نکرد و با تنیس خداحافظی کرد.

مجید کیهانی 15 شهریور 98 دوره ریاست چهارساله اش در فدراسیون دوومیدانی تمام شد و در انتخابات مجدد این فدراسیون پیروز به جلب نظر اعضای مجمع نشد و او نیز مجبور به خداحافظی با دوومیدانی شد.

مطابق اساسنامه کمیته ملی المپیک این سه نفر تا خاتمه دوره چهارساله کمیته می توانند در هیات اجرایی باشند. همچینن آنها عضو مجمع کمیته ملی المپیک هستند اما به این دلیل که در فدراسیون های المپیکی رییس نیستند، حق رای ندارند.

کمیته ملی المپیک یک مجمع عمومی در سال 99 و مجمع انتخاباتی در سال 1400 را پیش رو دارد و این سه نفر در این مجامع به عنوان عضو هیات اجرایی حق رای ندارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 8044

به "سه عضو هیات اجرایی کمیته المپیک بدون فدراسیون و حق رای در مجمع" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سه عضو هیات اجرایی کمیته المپیک بدون فدراسیون و حق رای در مجمع"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید