سن دنیا 13 میلیارد سال تخمین زده شد

به گزارش بانیما، به گزارش خبرنگاران به نقل از یو اس ای تودی، طبق تحقیقی جدید، دنیا 13.8 میلیارد ساله است. البته محققان قبلاً تحقیقاتی درباره معین سن دنیا انجام داده بودند. اما در سال های اخیر بعضی پژوهش ها حاکی از آن بود که احتمالاً دنیا جوان تر از سن تقریبی خود باشد.

سن دنیا 13 میلیارد سال تخمین زده شد

به همین دلیل گروهی از فیزیک اخترشناسان تصویر قدیمی ترین نور دنیا را آنالیز و تایید کردند سن دنیا 13.8 میلیارد سال است.

طبق بیانیه دانشگاه استونی بروک، دستیابی به بهترین تصویر از دوران اولیه ظهور دنیا به محققان یاری کرد به درک بهتری از شیوه تشکیل زمین، شیوه انتها دنیا و حتی زمان انتها دنیا برسند.

نیلما سگال یکی از مولفان ارشد این پژوهش می گوید: ما مشغول بازسازی تصویر اولیه از دنیا در شرایط اصلی آن هستیم، برای این منظور نشانه های گذر زمان و فضایی که تصویر را مخدوش نموده، حذف می کنیم. با رصد تصویر واضح تر از سال های اولیه دنیا می توانیم به درک بهتری از شیوه پدید آمدن آن برسیم.

همچنین در این پژوهش محققان از مشاهدات تلسکوپ آتاکاما در شیلی استفاده کردند تا یافته های جدید خود را با اطلاعات ماهواره پلانک مقایسه نمایند.

محققان تلسکوپ آتاکاما با اندازه گیری قدیمی ترین نور در دنیا، سن آن را تخمین زدند. گروه های پژوهشی دیگر برای تخمین سن دنیا، کهکشان ها را اندازه گیری نموده اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 10857

به "سن دنیا 13 میلیارد سال تخمین زده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سن دنیا 13 میلیارد سال تخمین زده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید