سؤال بزرگ در تصویب اساسنامه کمیته پارالمپیک، انتخابات چه زمانی برگزار می گردد؟

به گزارش بانیما، اساسنامه کمیته ملی پارالمپیک بالاخره در هیئت دولت به تصویب رسید؛ اقدامی که می تواند منجر به برگزاری انتخابات این کمیته در آینده ای نزدیک گردد.

سؤال بزرگ در تصویب اساسنامه کمیته پارالمپیک، انتخابات چه زمانی برگزار می گردد؟

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان روز 24 مرداد خبری خوشحال کننده را به جامعه ورزش جانبازان و معلولین داد. این خبر تصویب اساسنامه کمیته ملی پارالمپیک در هیئت دولت بود؛ اساسنامه ای که کار اصلاح آن از سال 95 انجام و به کمیسیون های دولت ارسال گردیده بود تا به تایید برسد.

* استارت اساسنامه جدید از طرح انتزاع طرح انتزاع کمیته ملی پارالمپیک از کمیته ملی المپیک شهریور 95 به تایید مراجع مختلف رسید و این اتفاق سرآغاز انجام کار اصلاح اساسنامه جدید برای کمیته پارالمپیک بود. کارهای مربوط به این موضوع توسط مسئولان این کمیته به موقع انجام و اساسنامه به کمیسیون های مختلف دولت فرستاده شد. روز چهارشنبه و در حالی که عنوان گردیده بود اساسنامه های کمیته های المپیک و پارالمپیک همزمان با هم در هیئت دولت به تصویب خواهد رسید، اما سلطانی فر فقط خبر تصویب اساسنامه پارالمپیک را داد تا تعیین گردد این کمیته در این زمینه جلوتر از کمیته المپیک در حال حرکت است.

* نبود اساسنامه، تعویق معرفی رئیس جدید و ادامه فعالیت خسروی وفا در حالی که اساسنامه جدید کمیته پارالمپیک هنوز به تصویب هیئت دولت نرسیده بود، دوره چهار ساله ریاست محمود خسروی وفا در روز 15 بهمن 96 به سرانجام رسید و به همین دلیل مجمع فوق العاده تشکیل شد تا اعضای مجمع درباره آینده پارالمپیک تصمیم گیری کند. در این مجمع که با حضور محمدرضا داورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان و با هدف تایید و تصویب ادامه فعالیت هیئت اجرایی وقت تا زمان ابلاغ اساسنامه جدید و برگزاری مجمع انتخاباتی کمیته ملی پارالمپیک برگزار گردید، اعضای مجمع به این ادامه فعالیت هیئت اجرایی وقت و همچنین تداوم ریاست محمود خسروی وفا رای موافق دادند.

* قانون درباره زمان انتخابات چه می گوید؟ خسروی وفا در جریان مجمع فوق العاده سال گذشته بیان کرد که هر زمان که قانون ابلاغ گردد، باید 45 روز بعد از آن انتخابات برگزار گردد. به نظر می رسد این اتفاق در آینده ای نزدیک رخ خواهد داد، اگر چه مسئولان کمیته پارالمپیک هنوز رسماً در این باره اظهارنظر نکرده اند.

* همزمانی انتخابات پارالمپیک با بازی های پاراآسیایی طبق صحبتی که خسروی وفا سال گذشته در مجمع فوق العاده بیان کرد، انتخابات کمیته پارالمپیک باید 45 روز پس از ابلاغ قانون انجام گردد. اگر ابلاغ اساسنامه جدید را در روزهای اخیر در نظر بگیریم، با رعایت این فاصله 45 روزه به بازی های پاراآسیایی 2018 می رسیم. به نظر می رسد با توجه به این همزمانی و اهمیت این بازی ها، انتخابات به پس از اعزام کاروان به اندونزی موکول گردد تا مشکلی به وجود نیاید.

* سؤال بزرگ در تصویب اساسنامه نکته مهم دیگری که باید به آن اشاره نمود، نوع تصویب اساسنامه است. درست است که اساسنامه کمیته پارالمپیک به تصویب هیئت دولت رسید، اما تعیین نیست که آیا تغییراتی در آن اجرا شده است یا خیر. به هر حال ممکن است تغییراتی ایجاد گردد، هرچند تا زمان ابلاغ آن به کمیته پارالمپیک، نمی توان به طور قطع در این باره صحبت کرد؟

چین: چین از اون کشورهایی هست که حتما یکبار هم شده باید در زندگیتون به اونجا سفر کنید

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 186

به "سؤال بزرگ در تصویب اساسنامه کمیته پارالمپیک، انتخابات چه زمانی برگزار می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سؤال بزرگ در تصویب اساسنامه کمیته پارالمپیک، انتخابات چه زمانی برگزار می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید