زاخارووا: آزادی بیان در آمریکا کاملاً از بین رفته است

به گزارش بانیما، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: افسانه الگو بودن در عرصه آزادی بیان و رسانه ها که آمریکایی ها سال ها حفظ نموده بودند، دیگر کاملاً از هم پاشیده و موج مخرب در ایالات متحده به سایر دنیا نیز سرایت می نماید.

زاخارووا: آزادی بیان در آمریکا کاملاً از بین رفته است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه معتقد است که آزادی بیان و رسانه ها به معنای واقعی کلمه دیگر در ایالات متحده وجود ندارد و افسانه ای که آمریکایی ها سالهاست از آن محافظت می نمایند، کاملاً از بین رفته است.

زاخارووا این مطلب را روز سه شنبه در جریان یک کنفرانس آنلاین با موضوعیت دنیا از نگاه رسانه ها در سال 2020 مطرح نمود. وی در بخشی از سخنان خود گفت: یکی دیگر از گرایشات غم انگیز یا حتی واقعیت برجسته - فروپاشی افسانه آزادی عمل رسانه ها و به طور کلی هرگونه ضوابط و مقررات نظارتی است که در ایالات متحده سالهاست درباره آزادی بیان، رسانه ها و غیره ادعا شده است. ما شاهد فروپاشی این افسانه هستیم که سال ها به عنوان یک الگوی به همه دنیا ارائه شد. ولی اکنون تعیین شده که این الگو نه تنها کار نمی کند، بلکه کاملاً از هم پاشیده است.

این دیپلمات با اشاره به اینکه اکنون آمریکایی ها فقط باید در فکر کشف مجدد مفاهیم آزادی رسانه ها و حمایت از حقوق روزنامه نگاران باشند، اضافه کرد: امروز همه چیز در آنجا (ایالات متحده) به هم خورده و حتی این درک وجود ندارد که آزادی بیان چیست. در حال حاضر در آمریکا در حال بازنویسی اصطلاحات و تحریف معنای کلمات به معنای واقعی آنها هستند، در آنجا عباراتی ممنوع ده که همین چند وقت پیش بطور گسترده از آن استفاده می شد و هیچ تردیدی درباره آنها وجود نداشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با یادآوری اینکه ما شاهد ممنوعیت فیلم ها، کتاب ها و تخریب بناهای تاریخی هستیم که تا دیروز نماد ایالات متحده بود، گفت: آمریکا تأثیر شگرفی در رسانه های دنیای دارد، بنابر این چنین فرایند منفی در همه جای دنیا احساس خواهد شد. این موج مخرب، به تازگی بوجود نیامده، ولی در هر صورت هنوز دنیا باید آن را تجربه کند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 10755

به "زاخارووا: آزادی بیان در آمریکا کاملاً از بین رفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زاخارووا: آزادی بیان در آمریکا کاملاً از بین رفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید