روغن هایی که جان انسان را نجات می دهند یا برای انسان مفید هستند

به گزارش بانیما، شاید برخی افراد از عنوان روغن برداشت هایی مانند روغن های خوراکی داشته باشند، اما پرکاربردترین روغن ها بعد از روغن های غذایی و خوراکی در جامعه از گذشته تا به امروز روغن های درمانی و یا سلامتی بوده است که در سالهای اخیر روغن های آرایشی مانند آرگان و یا ماساژ هم به آنها اضافه شده است.

روغن هایی که جان انسان را نجات می دهند یا برای انسان مفید هستند
این دو گروه روغنی تازه (آرگان و ماساژ) با اینکه مانند روغن های گروه درمانی و خوراکی چندان در ملزومات روزمرگی انسانها قرار نمیگیرد اما استفاده از آنها میتواند شرایط زیستی مطلوب تری را برای انسان فراهم کند و بیشتر مصرف کنندگان آن را خانم ها تشکیل داده اند اما آقایان هم میتوانند از آن استفاده کنند. این روغن ها به صورت مصرف بیرونی بوده و برای استفاده از آنها، باید چند قطره از روغن را روی پوست بدن و یا روی موها به صورت مالشی استفاده کرد و کمی ماساژ داد.

معرفی دو روغن ماساژ و روغن آرگان

روغن ماساژ: این روغن از عصاره های مختلف گیاهان و یا گاها حیوانات و یا حتی ممکن است از ترکیب هردو تولید شده باشد و با کمک ماساژ بر روی پوست تا لایه های زیرین پوست جذب شده و تاثیرات متفاوتی بر حسب ماهیت خود روغن بر روی پوست انسان دارد.

در حال حاظر بهترین عصاره های روغن ماساژ را مواردی چون عصاره روغن ماساژ زیتون، شترمرغ و گیاه جینسینگ تشکیل میدهد که طرفداران زیادی را پیدا کرده اند. همچنین روغن بادام هم دارای خواص زیادی است. این روغن ها علاوه بر اینکه کار ماساژ پوست را روانتر انجام می دهند به شادابی و جوانی پوست کمک کرده و همچنین قسمت های عضلانی را به خوبی تحت تاثیر قرار میدهند. رایحه این روغن ها بر نحوه استفاده از آنها تفاوتی ایجاد نکرده و استفاده از آنها و ماساژ دادن بدن با هر کدام از عصاره ها کاملا شبیه به هم است.

از این روغن ها که به طور عمومی و برای ماساژ قسمت های مختلف بدن تهیه میگردد میتوان تقریبا برای بیشتر اندام های بدن مانند پشت گردن، پشت کمر (بالاتنه و پایین تنه) پشت دست ها و بازو ها، باسن یا ران و قسمت های شکم یا سینه به راحتی استفاده کرد. حتی اگر خود شما با روش های ماساژ دادن آشنایی ندارید و یا آموزشگاه ماساژ نرفته اید با کمک این روغن ها به راحتی میتوانید خود یا دیگران را با کمک کف دست یا انگشت ها ماساژ دهید. ماساژ درمانی از گذشته تا به امروز یکی از روش های مهم بهبود دردهای عضلانی در طب سنتی هم به شمار می آید.

برخی از تاثیرات روغن ماساژ برای قسمت های مختلف بدن به طور خلاصه شامل مواردی چون ایجاد نرمی و لطفات روی پوست بعد از حتی یک بار ماساژ دادن با آن است، و یا ویتامین هایی که در روغن ها از قبیل روغن شترمرغ و زیتون وجود دارد به بهبود سلولهای پوستی کمک میکند. یکی دیگر از اثرات مهم آن برطرف خستگی های عضلانی و برطرف کوفتگی های بدن است. گاها قسمت های مختلف بدن در پی ورزش یا پیاده روی دچار دردهای عضلانی در مفاصل میگردد که با ماساژ به راحتی برطرف میگردد. استفاده از روغن مناسب باعث میگردد خشکی پوست برطرف شده و دیگر نیازی به استفاده از لوسیون های مرطوب کننده نباشد.

در نتیجه اگر تا به امروز به ماساژ درمانی خود نپرداخته اید پیشنهاد میکنیم سریعتر یک روغن خوب تهیه کنید و با کمک آن شروع به ماساژ دادن بدن خود نمایید.

روغن آرگان: این محصول که از گیاهی با همین نام تولید میگردد علاوه بر روی پوست، برای موها هم قابل استفاده است. روغن آرگان یکی از منحصربه فردترین در بین روغن ها و محصول آرایشی برای مو و تمام قسمت های بدن است. روغن آرگان اصل دارای مارک های مختلف بوده و قابل استفاده نه تنها برای موهای سر، بلکه برای موهای قسمت های مختلف و حتی ابروها می باشد. شما با خرید آرگان از خرید روغن های دیگری که مربوط به پوست و مو است بی نیاز خواهید شد.

با اینکه بیشتر مصرف کنندگان آرگان خانم ها هستند، اما مردهایی هم که به پوست و حتی موهای خود اهمیت میدهند از این روغن استفاده میکنند. آرگان که حاوی ویتامین E میتواند به افزایش رشد موها کمک کرده و یک آنتی اکسیدان فوق العاده برای تقویت و رشد مجدد مو است، این روغن با تغذیه کردن ریشه موها سبب سفت شدن ریشه آن خواهد شد و از ریزش مو جلوگیری خواهد کرد از طرفی پیاز مو را تقویت کرده و به رشد موهای ریز کمک میکند تا موهای پرپشت تری داشته باشید.

همانطور که گفته شد این روغن هم بر روی موها تاثیر دارد و هم بر روی پوست که از ویژگی هاای آن میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

- بهترین تغذیه کننده کامل مو و پوست است.

- به جلوگیری و پیشگیری از ایجاد چروک و افتادگی های پوستی که در نتیجه افزایش سن ایجاد میگردد کمک میکند.

- آبرسان قوی و مرطوب کننده برای پوست و مو می باشد.

- بهترین ترمیم کننده التهاب های پوست و درمان خشکی های شدید و ترک های پوست و همچنین درمان سوختگی ناشی از لیزر و نور آفتاب.

- موهای وز و غیر حالت پذیر را به خوبی نرم و حالت پذیر میکند.

- استحکام مو و همچنین حجم آن را افزایش خواهد داد و بهترین متعادل کننده PH و چربی های پوستی بدن است.

- انعطاف پذیری مو را افزایش میدهد. و یک روغن مناسب برای ترمیم کننده آثار زخم و اگزما و جوش های صورت می باشد

- موهایی که در نتیجه رنگ، دکلره و حرارت سشوار آسیب دیده اند را ترمیم خواهد کرد.

- مو خوره را برطرف کرده و شکنندگی مو را بهبود میبخشد.

- ریزش و کاهش موها که کم پشتی مو را به همراه دارد از طریق روغن آرگان به خوبی کنترل شده و از آن جلوگیری میکند.

این روغن که یک روغن کاملا گیاهی است، از مغز میوه درختی به همین نام در کشور مراکش و با تلفظ انگلیسی Argania Spinosa تهیه میگردد. درخت آرگان همانند خصوصیات منحصر به فرد آن دارای ویژگی های طبیعی زیادی است، مثلا در برابر دما و هوای گرم و یا خشک و شرایط هوایی سخت بسیار مقاوم است. با توجه به ویژگی های درخت آرگان قطعا روغن میوه آن باید تاثیرات زیادی برای انسان داشته باشد که در سالهای اخیر هم استفاده از آن در صنعت آرایشی افزایش پیدا کرده است. در نتیجه درخت آرگان دارای خصوصیت دارویی زیادی است و روغنی که از هسته میوه آن تهیه میگردد با نام خود درخت آن معروف شده است.

در کل روغن های زیادی هستند که برای بدن انسان مفید بوده و تاثیرات آلودگی محیطی را در زندگی های شلوغ شهری که بر بدن انسان ایجاد میگردد را میتوان با آنها کاست. برای تهیه این روغن ها میتوانید به فروشگاه های معروف و معتبری چون تهران تخفیف مراجعه کنید. استفاده از این روغن ها را در فواصل زمانی یا ادوار مختلف به شما پیشنهاد میکنیم، استفاده از روغن ماساژ همزمان با آرگان شاید چندان مناسب نباشد چراکه تاثیرات هرکدام متفاوت بوده و اگر میخواهید از هردو استفاده کنید بهتر است حداقل دو تا سه روز بین استفاده از آنها زمان بگذرد.

روغن هایی که به صورت خوراکی استفاده میگردد اگر برای برطرف یا بهبود برخی بیماری ها استفاده گردد اثرگذاری آن به مراتب سریعتر از روغن های مالشی روی پوست یا محل خاصی از بدن است، البته به نوبه خود روغن های خوراکی گاها دارای عوارض یا حساسیت های مربوط به خود می باشد که بسیار سریعتر از نمونه مشابه ماساژ آشکار میگردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: راسخون
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 17912

به "روغن هایی که جان انسان را نجات می دهند یا برای انسان مفید هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روغن هایی که جان انسان را نجات می دهند یا برای انسان مفید هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید