روش های کاربردی برای تمیز کردن میز تلویزیون

به گزارش بانیما، وسایل چوبی به خاطر گرما بخشیدن به دکوراسیون داخلی و مقاومت و دوام بالای خود، همواره یکی از پرطرفدارترین ها در بین سایر وسایل بوده اند. لوازم چوبی از میز و کمد گرفته تا مبلمان چوبی، بعد از مدتی جلای خود را از دست داده و از این رو نیاز به روشی کارآمد برای تمیزکاری و نگهداری و مراقبت بالا دارند

روش های کاربردی برای تمیز کردن میز تلویزیون

به گزارش خبرنگاران به نقل از زنبیل ،شکستگی، پوسته پوسته شدن، تاب برداشتن و همچنین خشکی زیاد از عواقب عدم آشنایی خانم های خانه دار با روش های اصولی تمیز کردن میزهای چوبی محسوب می شود. اگر شما نیز از طرفداران وسایل چوبی منزل محسوب می شوید که می خواهید سالیان سال، آن ها را تمیز و شفاف در کنار خود داشته باشید، در ادامه همراه این مطلب باشید.

قبل از آن که اقدام به تمیزکاری و جلا دادن به میز تلویزیون چوبی خود نمایید، چند نکته را مدنظر داشته باشید. اولین نکته ای که می بایست به آن اشاره کرد؛ قبل از آن که به فکر برق انداختن وسایل چوبی در منزل باشید، سعی کنید اصول نگهداری از آن ها را فرا بگیرید. برای این کار، وسایل چوبی منزل خود را از مقابل رطوبت، نور خورشید و سایر منابع گرما دور کنید. یکی از اصلی ترین دلایل رنگ پریده شدن یا خشک شدن چوب، همین عوامل ذکر شده است. دومین نکته ای که می بایست در زمینه تمیز نگه داشتن میز چوبی تلویزیون درنظر بگیرید؛ این که این اقدام را به زمان مناسب و مشخصی اختصاص دهید. به عنوان مثال، آخر شب می تواند زمان مناسبی برای تمیزکاری باشد چرا که در طول شب استفاده چندانی از این وسایل نخواهد شد. این زمان باعث می شود که روغن جلادهنده کاملاً به خورد چوب رفته و از روی سطح پاک نشود. به عنوان سومین نکته، نوع چوب را در تمیز نمودن وسایل چوبی درنظر بگیرید. برای تمیز کردن هر نوع وسیله چوبی، روش مناسب آن را پیدا کنید. به عنوان مثال، با دیدن گرد و غبار بر روی میز چوب گردو، هرچه سریع تر دست به کار شوید و با استفاده از دستمال نرم، مانع نفوذ غبار به داخل چوب شوید. پاک کردن گرد و غباری که به داخل میز چوبی بدون روکش نفوذ کرده باشد، تقریباً غیرممکن است.

برق انداختن وسایل چوبی

برای تمیزکاری وسایل چوبی می توانید از روغن یا پولیش چوب استفاده کنید. مقدار کمی از روغن چوب را بر روی یک دستمال تمیز و نخی بریزید. میزان نیاز میز شما به روغن چوب به تشنگی چوب بستگی دارد. میز چوبی قدیمی تر، نیازمند میزان بیشتری روغن است. استفاده از روغن یا پلیش چوب فقط برای زیبایی ظاهری نیست، بلکه نقش مهمی در افزایش طول عمر و نگهداری میز تلویزیون چوبی دارد. البته می توانید از روغن خانگی نیز استفاده کنید. کافی است روغن بزرک و عصاره صمغ را به مقدار مساوی با هم مخلوط کرده و بجوشانید و سپس با یک دستمال نرم آن را به چوب بمالید. پس از پولیش و روغن کاری، انتظار می رود که تمام لکه های سفید و روشن از روی چوب محو شوند و چوب با بافت طبیعی اش بدرخشد. این روغن و یا هر نوع روغن دیگری در بافت چوب نفوذ می کند و باعث می شود که اثاثیه چوبی برای همیشه درخشندگی طبیعی خود را حفظ نماید.

تمیز کردن لکه و اثر انگشت

برای تمیز کردن لکه و اثر انگشت کافی است که تکه ای اسفنج را مرطوب کرده و کاملاً فشار دهید تا آب اضافی آن خارج شود. سپس به آرامی لکه یا اثر انگشت را از روی وسایل چوبی تمیز کنید. توجه کنید که اسفنج خیس می تواند باعث باد کردن چوب شده و یا آن را لکه دار کند.

تمیز کردن کاغذ چسبیده

برای تمیز کردن کاغذ چسبیده بر روی وسایل چوبی به هیچ عنوان از کارد، تیغه و یا نظایر آن استفاده نکنید. این اقدام می تواند آسیب جدی به وسیله چوبی شما وارد کرده و باعث شود وسیله چوبی از چشم تان بیفتد! چاره کار استفاده از چند قطره روغن است، کافی است چند قطره روغن را بر روی کاغذ چسبیده بریزید و اندکی صبر کنید و سپس به آرامی با پارچه تمیز آن را مالش دهید تا زمانی که این برچسب کاملاً رفع شود.

تمیز کردن وسایل چوبی پولیش شده

توصیه می کنیم برای تمیز کردن وسایل چوبی پولیش شده از پارافین استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که نیازی به استفاده های مکرر از این محلول نیست. کافی است سالی دوبار این کار را انجام دهید. برخی برای راحتی کار، استفاده از پولیش های اسپری را برای تمیز کردن میز تلویزیون چوبی پولیش شده مناسب می دانند که البته باید درنظر داشت که این اسپری به دلیل داشتن سیلیکون می تواند موجب لغزنده شدن سطح چوب شده و به صورت توده جمع شود.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 23 آبان 1399 بروزرسانی: 23 آبان 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 12311

به "روش های کاربردی برای تمیز کردن میز تلویزیون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش های کاربردی برای تمیز کردن میز تلویزیون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید