روایت هایی درباره تجربه مهاجرت به بریتانیا

به گزارش بانیما، به گزارش خبرنگاران مهاجر خوب شامل 20 روایت از نویسندگان مهاجر به بریتانیا درباره مهاجرت و نیز ساختارهای اجتماعی شکل گرفته به دنبال آن است.

روایت هایی درباره تجربه مهاجرت به بریتانیا

نویسندگان حاضر در این مجموعه همگی در زمره نویسندگان و روزنامه نگاران آسیایی تبار هستند که طی سال های اخیر به بریتانیا مهاجرت نموده اند و در روایت های خود در این کتاب درباره ساختار زیستی در این کشور، نگاه به مهاجران در بریتانیا و نیز چگونگی تغییر ساختار ذهنی مهاجران برای بقا در کشور های مقصدشان و نیز چگونگی مواجهه با جریان های فرهنگی و اجتماعی جاری در آن کشور می پردازد.

نیکش شوکلا در بخشی از مقدمه خود بر این اثر درباره ایده اش برای گردآوری آن خود آورده است: فکر نگارش این کتاب از خواندن یک نظر (کامنت) درباره مقاله ای در روزنامه گاردین به دنیا آمد.

نویسنده آن نظر از مصاحبه یک روزنامه نگار با پنج نویسنده (از جمله من) دلخور شده بود. آن روزنامه نگار (آسیایی) با پنج یا شش فرد رنگین پوست مصاحبه نموده بود. نویسنده آن نظر گفته بود که چرا با نویسنده های شناخته شده و برجسته تری درباره موضوع مصاحبه، یعنی فرایند نوشتن، مصاحبه نشده است. او فکر نموده بود که لابد ما همگی دوستان آن روزنامه نگار بودیم، با توجه به این که ما اکثرا آسیایی بودیم. نگرانی دائمی ما انسان های رنگین پوست برای توجیه صندلی خود، برای نشان دادن این که به سختی به این صندلی رسیده ایم، همچنان تعقیب مان می نماید و دست از سرمان برنمی دارد. تا مدت ها من و نوزده نویسنده دیگر این کتاب نمی خواستیم فقط درباره نژاد بنویسیم، اما با توجه به آن نظر (و بسیاری نظرات مشابه آن) نوشتن درباره این موضوع برایمان ضروری شد. این نگاه واپس نگرانه به پدیده مهاجرت و پناهندگان، این نژادپرستی سیستماتیکی که تا به امروز در کشورهای غربی وجود دارد، ما را برآن داشت تا این سند را خلق کنیم: سندی درباره این که امروز رنگین پوست بودن در غرب به چه معناست؟

کتاب حاضر در سال 2016 به عنوان اثر منتخب اتحادیه کتابفروشان بریتانیا و ایرلند معرفی و شناخته شده است.

کتاب تداعی این اثر را در 304 صفحه با قیمت 59 هزار تومان منتشر نموده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 12 آذر 1399 بروزرسانی: 12 آذر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 12695

به "روایت هایی درباره تجربه مهاجرت به بریتانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روایت هایی درباره تجربه مهاجرت به بریتانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید