رنگ این دریاچه هر لحظه تغییر می نماید!

به گزارش بانیما، دریاچه کلیموتو در اندونزی

کلیموتو، آتشفشانی کوچک اما معروف در قلب جزیره فلورنس اندونزی است. این کوه در نزدیکی شهر کوچک مونی قرار گرفته و دلیل معروف بودنش این است که در قله اش درست در دهانه آتشفشان، سه دریاچه واقع شده است که رنگ آن ها تغییر می نمایند. با اینکه این دریاچه ها در یک قله و در کنار هم قرار دارند اما رنگ آن ها مستقل از یکدیگر عوض می گردد. رنگ های خاص این دریاچه ها و مه ای که همواره در اطراف این آتشفشان واقع شده است به کوه کلیموتو ویژگی ای ماورای طبیعی داده است. برای آشنایی بیشتر با این دریاچه های رویایی، خبرنگاران را همراهی کنید.

رنگ این دریاچه هر لحظه تغییر می نماید!

این دریاچه بخشی از پارک ملی کلیموتو و از نمونه های منحصربفرد جهان است. پارک ملی کلیموتو در بین 6 پارک ملی ای که در جزایر اطراف قرار دارند کوچکترین پارک است اما حالا که می دانید یکی از تماشایی ترین شگفتی های طبیعت در این پارک ملی وجود دارد دیگر کوچکی آن برای شما چندان اهمیت ندارد. اسم هر سه دریاچه، کلیموتو به معنی دریاچه جوشان است و هر کدام از آن ها رنگ خاص خود را دارند. اگر به دیدن این دریاچه ها بروید هیچ وقت نمی توانید حدس بزنید که آن ها در زمانی معین چه رنگی را به خود می گیرند. برخی وقت ها رنگ این سه آبی، سبز و سیاه است و در زمانی دیگر به رنگ سفید، قرمز و آبی در می آیند.

اما دلیل اصلی تغییر رنگ آب این دریاچه ها واکنش های شیمیایی ناشی از مواد معدنی درون دریاچه است که شاید با گازهای آتشفشانی تحریک می شوند و تغییر رنگ می دهند. این دریاچه های تماشایی از نقاط گردشگری محبوبی هستند و گردشگران زیادی برای دیدن آن ها به این محل می روند. مردم این جزیره اعتقاد دارند که روح رفتگان آن ها بسته به اینکه در جهان چه کارهایی انجام داده است برای استراحت به یکی از این سه دریاچه می رود. بلندترین نقطه در این پارک ملی، کوه کلیبارا با ارتفاع 1731 متر و کوه کلیموتو با ارتفاع 1690 متر است. در این پارک از 19 حیوان بومی و در معرض خطر نگهداری می گردد

چگونه به دریاچه کلیموتو بروید؟

این دریاچه در جزیره فلورنس واقع شده است و اطراف آن را جنگلی احاطه نموده که پوشش گیاهی آن در دیگر نقاط جزیره کمتر وجود دارد. در سمتی از کوه درختان کاج زیادی می روید اما سمت دیگر کوه کاملا خشک است و با شن و خاک پوشیده شده است. مردم محلی، کوه کلیموتو را مقدس می دانند و معتقدند که این کوه باعث سرسبزی طبیعت اطرافش شده است. اگر می خواهید به بازدید از این جزیره بروید خوب است بدانید که فقط می توانید در اطراف دریاچه باشید چون دیگر نقاط اطراف، خطرناک و رفتن به آنجا ممنوع است. از شهر مونی تا قله کوه که دریاچه ها در آنجا واقع شده است راهی میانبر وجود دارد که پیاده، زودتر از وسیله نقلیه می توان به آن رسید. اگر از شهر مونی بخواهید با ماشین به سمت این قله بروید باید مسیری 12 کیلومتری را طی کنید.

منبع: indonesia.travel و amusingplanet.com

منبع: الی گشت
انتشار: 21 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 4874

به "رنگ این دریاچه هر لحظه تغییر می نماید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رنگ این دریاچه هر لحظه تغییر می نماید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید