رای گیری انتخابات ریاست جمهوری بلاروس آغاز شد

به گزارش بانیما، رای گیری در روز اصلی ششمین انتخابات ریاست جمهوری بلاروس در سراسر این کشور آغاز شد.

رای گیری انتخابات ریاست جمهوری بلاروس آغاز شد

به گزارش کمیسیون مرکزی انتخابات بلاروس، رای گیری از ساعت هشت بامداد امروز (یکشنبه) به وقت بلاروس در بیش از 5 هزار و 700 حوزه رای گیری آغاز شد.

علاوه بر آن 44 حوزه رای گیری در خارج از این کشور ازجمله در کنندگی های دیپلماتیک بلاروس در مسکو، سن پترزبورگ و کالینین گراد به اخذ رای می پردازند.

علاوه بر لوکاشنکو،آندره دمیتریفرئیس جنبش اجتماعی حقیقت را بگو،سوتلانا تیخانوفسکایا و آنا کونوپاتسکایا دو کننده سابق مجلس کنندگان بلاروس و سرگئی چرچن رئیس حزب سوسیال دمکرات گرامادا در این انتخابات نامزد شده اند و با یکدیگر رقابت می کنند.

انتظار می رود 6.8 میلیون افراد حائز رای دادن، در انتخابات ریاست جمهوری بلاروس آرای خود را به صندوق ها بریزند.

لیدیا یرموشینا رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات بلاروس امروز گفت که از روز نخست انتخابات ریاست جمهوری بلاروس (روز سه شنبه هفته گذشته)، 41،7 درصد افراد حائز شرایط در انتخابات شرکت کرده اند.

وی امروز در جمع خبرنگاران گفت که عصر امروز در حوزه های انتخاباتی با سیستم صدور مجوز رای گیری خواهد شد تا از ازدحام مردم در حوزه ها جلوگیری شود.

در چند خیابان مرکزی مینسک پایتخت بلاروس، توقف خودروها ممنوع شده است و تابلوهای پارکینگ ممنوع (بطور موقت برای امروز) نصب شده است و ماموران راهنمایی و رانندگی در این خیابان ها کشیک می دهند.

بر اساس تصمیم کمیته مرکزی انتخابات به دلیل شیوع بیماری همه گیر کرونا در بلاروس، در هر حوزه انتخاباتی این کشور نباید بیش از سه ناظر حضور داشته باشد و در واقع برگزاری انتخابات در شش روز نیز به همین دلیل و برای جلوگیری از شیوع این بیماری بوده است.

بر اساس قوانین انتخاباتی بلاروس، در صورتی که بیش از 50 درصد افراد حائز شرایط در انتخابات شرکت کنند، انتخابات ریاست جمهوری بلاروس پذیرفته خواهد شد.

هر نامزد انتخاباتی که بیش از 50 درصد رای دهندگان به وی رای دهد، برنده انتخابات اعلام خواهد شد.

ناظرانی از مجمع پارلمانی جامعه کشورهای مستقل مشترک المنافع (همسود) و سازمان امنیت و همکاری اروپا بر برگزاری انتخابات بلاروس نظارت دارند.

گفتنی است در هفته های اخیر مخالفان دولت بلاروس در مینسک و چند شهر دیگر اجتماعات اعتراضی برگزار کرده و دهها نفر از افراد شرکت کننده در این تظاهرات بازداشت شده اند.

روابط بلاروس با روسیه متحد اصلی این کشور نیز به دلیل دستگیری 33 تبعه روس در مینسک که از طرف حکومت بلاروس به تلاش برای بی ثبات کردن اوضاع این کشور متهم شده اند، تیره شده است. ، ایرنا

namasho.ir: نماشو: همه چیز اینجا هست از سفر و گردشگری تا ورزش و سرگرمی

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 11305

به "رای گیری انتخابات ریاست جمهوری بلاروس آغاز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رای گیری انتخابات ریاست جمهوری بلاروس آغاز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید