رادیاتور شیشه ای، مدرن ترین سیستم گرمایشی

به گزارش بانیما، نصب و راه اندازی سیستم های گرمایشی در ساختمان های مختلف امری بسیار لازم است. سیستم حرارت مرکزی یکی از سیستم های گرمایشی است که گرما را از موتورخانه یا پکیج به رادیاتور فرستاده و فضا را گرم می نماید. رادیاتورها به عنوان توزیع کننده حرارت در انواع مختلف فراوری و در اختیار مشتریان قرار می گیرند که برای آشنایی با انواع رادیاتور می توانید به نوشته های ما مراجعه کنید.

رادیاتور شیشه ای، مدرن ترین سیستم گرمایشی

رادیاتور شیشه ای از جمله رادیاتورهایی است که نه تنها نقش مهمی در تامین گرمایش ساختمان ایفا می نماید بلکه به عنوان نوعی رادیاتور دکوراتیو نیز استفاده می شود. بر روی شیشه این رادیاتورها می توان به صورت سفارشی تصویر دلخواه را حک کرد و از زیبایی آن لذت برد.

رادیاتور دکوراتیو در دکوراسیون داخلی

با پیشرفت علم و تکنولوژی نوع جدیدی از رادیاتورها پا به عرصه دکوراسیون داخلی ساختمان گذاشتند که به دلیل ظاهر متفاوت و کارایی بالا نسبت به سایر رادیاتورهای ساده قدیمی پر طرفدارتر هستند. بیشتر طراحان دکوراسیون داخلی سعی می نمایند سیستم های گرمایشی را به دلیل اندازه عظیم و ظاهر نامتناسب در جایی خارج از دید در ساختمان تعبیه نمایند.

در معماری سنتی بیشتر رادیاتورها در زیر پنجره نصب می شدند که این خود باعث هدر رفت انرژی گرمایی می شد اما معماری مدرن امروزی سعی در بهینه سازی انرژی با استفاده از رادیاتورهای زیبا در سایزهای ایده آل دارد.

مزایای رادیاتور شسشه ای

رادیاتورهای شیشه ای جزء جدیدترین مدل های رادیاتور هستند که انعطاف پذیری بالایی در طرح, رنگ و زیبایی دارند. این رادیاتورها این قابلیت را برای مشتریان فراهم می نمایند که طبق سلیقه خود طرح و اسلاید مورد نظر را انتخاب نمایند. سیستم های گرمایشی مانند بخاری, انواع شومینه و رادیاتورهای معمولی را باید در جاهای معینی از خانه نصب و جاسازی نمود اما رادیاتورهای شیشه ای این امکان را فراهم می نمایند که این سیستم را در هر جایی که مناسب با نمای داخلی است بتوان تعبیه کرد.

عملکرد رادیاتور شیشه ای

در ساخت رادیاتور شیشه ای یا رادیاتور تزئینی از شیشه سکوریت سخت شده با ضخامت 13 میلی متر استفاده می شود که درون بافت آن یک المنت شیشه ای تعبیه شده است . به محض روشن شدن المنت, کل شیشه گرم می شود و گرمای حاصل به فضای بیرون منتقل می شود. هوای گرم شده توسط رادیاتورهای شیشه ای به دلیل چگالی پایین به سمت بالا میرود و هوای سرد در پایین قرار می گیرد. رادیاتور این هوای سرد را نیز گرم میکند و به بالا می فرستد, بنابراین این جا به جایی هوایی باعث گرم شدن کل فضای مورد نظر می شود.

تفاوت رادیاتورهای شیشه ای با رادیاتورهای معمولی

تفاوت اصلی رادیاتورهای شیشه ای با رادیاتورهای معمولی در استفاده از سیستم های لوله کشی است. به دلیل عدم استفاده از سیستم لوله کشی در نصب رادیاتورهای شیشه ای هیچ اتلاف انرژی به وسیله لوله ها صورت نمی گیرد. طرز کار این رادیاتورها به گونه ای است که به محض روشن کردن آنها تمام گرمای فراوری شده به خانه منتقل شده و انرژی اضافی هدر نمی رود. در واقع رادیاتورهای شیشه ای بازده ای صد در صد دارند.

نگهداری و مراقبت از رادیاتور شیشه ای

در ساخت رادیاتورهای شیشه ای هیچ نوع تجهیزات جانبی که احتیاج به مراقبت و تعمیر داشته باشد, به کار نمیرود. برخلاف سایر سیستم های گرمایشی که پس از چند ماه احتیاجمند سرویس کردن می باشند, رادیاتورهای شیشه ای به مراقبت و نگهداری احتیاج ندارند و هزینه ای صرف نگهداری از آنها نمی شود.

مکان نصب رادیاتور شیشه ای

هیچ محدودیت مکانی برای نصب رادیاتورهای شیشه ای وجود ندارد و ریموت کنترلی که همراه این رادیاتورهاست آسایش و راحتی را برای ساکنین منازل فراهم می نماید. بعضی از این سیستم های گرمایشی ریموت کنترل دارند و بعضی دیگر با دو شاخ به پریز برق وصل می شوند. رادیاتورهایی که قابلیت کنترل دما را دارند توسط یک ریموت کنترل می توان دمای آنها را تنظیم کرد اما نمونه های غیر قابل کنترل مانند رادیاتورهای معمولی عمل نموده و فقط یک دکمه روشن و خاموش کردن دارند. دمای این رادیاتورها در کارخانه روی یک درجه تعیین تنظیم شده است.

قیمت رادیاتور شیشه ای

رادیاتور شیشه ای از جمله رادیاتورهایی است که برخلاف سایر سیستم های گرمایشی احتیاجی به نگهداری و مراقبت ندارند، زیرا فاقد اجزای متحرک است، در نتیجه هزینه گزاف صرف نگهداری و یا سرویس کردن آن نمی شود. قیمت رادیاتور شیشه ای به نسبت نصب و راه اندازی سیستم گرمایش از کف پایین تر است. این رادیاتورها بسیار کارآمد هستند و به میزان قابل توجه در مصرف انرژی صرفه جویی می نمایند، به همین دلیل خرید رادیاتور دکوراتیو در طولانی مدت از نظر مالی مقرون بصرفه خواهد بود.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 20 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 8912

به "رادیاتور شیشه ای، مدرن ترین سیستم گرمایشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رادیاتور شیشه ای، مدرن ترین سیستم گرمایشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید