دو عامل کلیدی در تسکین درد مفاصل

به گزارش بانیما، ورزش و تغذیه دو عامل کلیدی در تسکین دردهای مفصلی محسوب میشوند.

دو عامل کلیدی در تسکین درد مفاصل

تغییر در سبک زندگی افراد در دوران همه گیری کووید-19 و اعمال محدودیتها، پیامدهای نامطلوبی برای سلامتی به همراه دارد که یکی از آنها افزایش درد و ناراحتی در مفاصل است.

متخصصان سلامت توصیه می نمایند که به وسیله رژیم غذایی حاوی مواد مغذی و ورزش کردن می توان سفتی و درد مفاصل را به طور موثر کنترل کرد.

به گفته متخصصان، اعمال محدودیتهای کرونایی که افراد بیشتر به دورکاری مشغول هستند موجب شده تا موارد ابتلا به مسائل کمر و گردن درد بیشتر گردد چرا که افراد از جایگاه و میز کار مناسب برخوردار نیستند، دچار پرخوری میشوند و به اندازه کافی برای ورزش کردن وقت صرف نمی نمایند.

همچنین در این شرایط ممکن است افراد به مصرف مواد غذایی ناسالم رو آورند که میتواند به کاهش مواد مغذی دریافتی در روز منجر گردد.

کارشناسان سلامت تاکید دارند که لازم است از مکملهای خوراکی مفید مصرف نموده و حرکات ورزشی در برنامه روزانه خود قرار دهیم تا به تقویت مفاصل و پیشگیری از آسیب دیدگی یاری کند.

پیاده روی روش عالی برای تقویت استخوان ها در بیمارانی است که از پوکی استخوان رنج می برند.

به نقل از ایندیپندنت آنلاین، همچنین یکی دیگر از عوامل شایع سفتی و درد مفاصل، التهاب است که میتوان با گنجاندن امگا 3 در رژیم غذایی این مشکل را رفع کرد. امگا 3 دارای خواص ضد التهابی است و در درمان و کنترل بیماریهای قلبی عروقی و همچنین کاهش سفتی و درد مفاصل کاربرد دارد.

منبع: همگردی
انتشار: 15 اسفند 1399 بروزرسانی: 15 اسفند 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 14244

به "دو عامل کلیدی در تسکین درد مفاصل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو عامل کلیدی در تسکین درد مفاصل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید