در مواقع اضطرای سفر چه کنیم؟

به گزارش بانیما، اقدامات لازم موقع اتفاق افتادن حوادث ناخواسته

سفر یکی از ضروری ترین بخش های زندگی هر انسانی است و بدون آن زندگی غیر ممکن است. شاید تا حالا در سفرهایی که داشته اید همه چیز خوب پیش رفته است و با موقعیت اضطراری یا حادثه ناخواسته ای در سفر روبرو نشده اید. فکر می کنید اگر شرایط خاصی در سفرتان پیش بیاید آمادگی روبرو شدن با آن را دارید و زمانی که اتفاق می افتد می توانید واکنش مناسبی داشته باشید؟ قبل از هر سفر باید احتمال های لازم را بدهید و خبرنگاران می خواهد در این نوشتار به شما بگوید که چطور می توانید در مواقع اضطراری، آمادگی لازم را داشته باشید.

در مواقع اضطرای سفر چه کنیم؟

نگهداری وسایل مهم و ضروری در سفر

اتفاقات طبیعی یا بطور کلی هر اتفاقی معمولا ناگهانی و غیر قابل پیش بینی هستند پس باید وسایل مهم را در قابل دسترس ترین جای ممکن نگهداری کنید تا در صورت اتفاق افتادن هر حادثه ای در چند ثانیه بتوانید آنها را بردارید. یادتان باشد در زمان حادثه هر ثانیه حیاتی است.

نکته ای که باید در این مورد به خاطر بسپارید این است که محل نگهداری وسایل را به بقیه افراد هم سفرتان هم بگویید و برای جلوگیری از پخش و پلا شدن آن، آنها را در مثلا یک ساک بگذارید.

نکاتی درباره ذخیره سازی وسایل

چه وسایلی ضروری هستند؟

شاید با خودتان قکر کنید اینکار را انجام می دهید اما چه وسایلی را باید در آن ساک یا پلاستیک بگذارید، جواب سوالتان در پایین آمده است:

- نگهداری چندین بطری آب کافی برای هر شخص بطوریکه تا چند روز بتواند احتیاج آشامیدن و شستشو را رفع کند.

- مواد غذایی خشک و موادی که فاسد نمی شوند یکی دیگر از چیزهایی است که باید در ساک نگهداری کنید و به آن دست نزنید.

- در مواقع اضطراری ممکن است با قطعی برق و تاریکی روبرو شوید و این خود یک مشکل بزرگ است، بنابراین نگهداری یک چراغ قوه با باتری اضافه، کار عاقلانه ای است.

- کیف یاری های اولیه شاید از نظر خیلی ها زیاده روی باشد اما اصلا اینطور نیست. اگر این کیف را ندارید حداقل در ساک تمیزی وسایلی مثل چسب زخم و قیچی و وسایل ضدعفونی کننده مثل بتادین را داشته باشید.

- سوت! بله درست خواندید، سوت به خاطر صدایی که فراوری می نماید، در مواقعی که احتیاج به یاری داشته باشید می تواند خیلی کارساز باشد.

- پتوی گرم، کبریت، لباس های اضافه هم از وسایل دیگری هستند که می توانید بصورت اضافه در ساک جا گذاری کنید.

اگر ضد عفونی کننده در دسترس نداشتید، می توانید از سفید کننده بهره ببرید و آن را به نسبت 9 به یک با آب رقیق کنید و یا در مواقع اضطراری برای ضدعفونی کردن آب 16 قطره از آن را به یک گالون آب اضافه کنید. البته حواستان باشد از مایعات سفید کننده معطر یا رنگ دار استفاده نکنید. کیت یاریهای اولیه تجهیزات ارزشمندی است که باید نه تنها درخانه بلکه در محل کار و اتومبیل هم در دسترس باشد.

منبع: rei.com

منبع: الی گشت
انتشار: 15 اسفند 1400 بروزرسانی: 15 اسفند 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 18996

به "در مواقع اضطرای سفر چه کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در مواقع اضطرای سفر چه کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید