در ایام کرونا چگونه می توانید به کنسرت بروید؟

به گزارش بانیما، ستاد ملی مقابله با کرونا با بازگشایی آکادمی ها و سالن های هنری (برای فعالیت های نمایشی و موسیقی) از اول تیر موافقت کرد. در پی از سرگیری فعالیت های فرهنگی و هنری، سالن ها و آکادمی ها موظف به رعایت پذیرش 50 درصد از ظرفیت سالن خود، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی و استفاده هنرجویان از دستکش و ماسک هستند. سینماها، سالن های هنری و آکادمی هایی که رعایت دستورالعمل ها را نداشته باشند، نسبت به تعطیلی آن ها اقدام خواهد شد.

در ایام کرونا چگونه می توانید به کنسرت بروید؟

در پی این تصمیم و بازگشایی سالن ها و آکادمی های موسیقی، خبرنگار خبرنگاران با مدیرکل دفتر موسیقی درباره برنامه های آینده با توجه به شرایط حاضر و دستورالعمل های صادر شده انجام داد.

محمد اللهیاری در ابتدا درباره تدابیری که برای رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل های بهداشتی در نظر گرفته شده است، گفت: در دو جلسه ای که در 45 روز گذشته با سالن های برگزاری و شرکت های برگزارنماینده اجراهای صحنه ای یا کنسرت داشتیم، پیش بینی کردیم که احتمالا بتوانیم تا 50 درصد از ظرفیت سالن ها را استفاده کنیم و برای 50 درصد از سالن بلیط فروشی صورت بگیرد؛ بنابراین قرار شد اگر یک خانواده دو نفره یا چهار نفره، بلیط خریداری نمایند و کنار هم بنشینند، دو جایگاه از سمت راست و دو جایگاه از سمت چپ خالی خواهد ماند تا فاصله اجتماعی حفظ گردد و تراکم جمعیت اتفاق نیفتد.

او همچنین درباره ضدعفونی کردن سالن ها بیان نمود: درباره این امر با سالن ها گفت وگو و قرار شد در بلیط ها درج گردد که مردم موظف به استفاده از ماسک هستند. همچنین سالن ها موظف شدند در روز برگزاری کنسرت سالن را به صورت کامل قبل از ورود حضار به سالن، ضدعفونی نموده باشند. پیشتر 15 مورد را به عنوان دستورالعمل های بهداشتی پیش بینی کردیم که نسبتا دستورالعمل جامعی شد و به وسیله وزارت خانه برای ستاد ملی کرونا ارسال شد که به زودی به اداره کل ارشاد استان ها ابلاغ خواهیم کرد تا سالن ها در سراسر کشور از این دستورالعمل ها تبعیت کند.

رییس دفتر موسیقی ادامه داد: همچنین قرار شده است که فاصله زمانی برگزاری کنسرت ها در یک روز، دو ساعت باشد تا اگر قرار باشد در یک شب در یک سالن دو اجرا برگزار گردد، جمعیت اجرای اول بدون عجله خارج شوند و تماشاچیان اجرای دوم با آرامش و بدون ازدحام وارد سالن شوند.

همچنین پیش از ورودی سالن ها کارشناس بهداشت و پزشک اورژانس مستقر هستند و فرآیند تب سنجی و میزان سنجش اکسیژن خون افراد صورت می گیرد. اگر سالن ها بتوانند از پس هزینه ها بربیایند، موضوع استفاده از دوربین های حرارتی نیز می تواند مد نظر قرار بگیرد. گروه باید ساند چک خود را دو ساعت پیش از شروع اجرا تمام نموده باشد و اعضای گروه باید حین تمرین نیز از ماسک استفاده نمایند.

آیا قیمت بلیط کنسرت ها افزایش خواهد یافت؟ اللهیاری پاسخ داد: در جلسه ای که دفتر موسیقی با مدیران سالن ها داشت، به این نکته که با پذیرش 50 درصد از تماشاچی ها، درآمد سالن ها و برگزارنمایندگان کنسرت و هنرمندان کاهش خواهد یافت، توجه کردیم. توافق شد که سالن ها برای اجاره بهای خود نسبت به سال گذشته تا 50 درصد تخفیف قائل شوند و هیچ گونه افزایش قیمت بلیط نداشته باشیم تا مردم تا در شرایطی که هم بیماری کرونا هست و هم در مضیقه اقتصادی هستند، برای حضور در کنسرت انگیزه داشته باشند.

او درباره اجراهای آنلاین اظهار کرد: بعضی از اجراهای آنلاین به صورت خودجوش از سوی هنرمندان پاپ برای اینکه در کنار مردم باشند و مردم را شاد نمایند، انجام شد و بعضی نیز از طرف شهرداری و بنیاد رودکی برگزار گردید؛ البته تلقی بعضی از دوستان این بود که اجراهای آنلاین تا زمانی که کرونا هست ادامه داشته باشد و بعد از آن به اجراهای زنده و حضوری بازگردیم. به هر حال اکنون که قرار بر از سرگیری اجراهای زنده است، راستا مسدود نیست و اجرای زنده یا آنلاین به میل و رغبت هنرمند بستگی دارد. برنامه ریزی انجام شده برای اجراهای زنده برای تا قبل از محرم و صفر است و پس از آن برای چهار ماه باقی مانده از سال، اجراها و برنامه ها با توجه به شرایط بیماری در کشور و تصویبات و مصوبات ستاد کرونا خواهد بود.

رییس دفتر موسیقی در خاتمه این گفت وگو درباره پیش بینی اش از شرایط اجراهای موسیقی در ماه های آینده، تاکید نمود: باید دید که در پاییز و زمستان شرایط کشور در چه شرایطی است و ستاد کرونا چه تصمیمی را وضع می نماید. در چند ماه گذشته سلامتی مردم برای هنرمندان عزیز در اولویت بود باوجود اینکه خودشان در مضیقه اقتصادی بودند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 10063

به "در ایام کرونا چگونه می توانید به کنسرت بروید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در ایام کرونا چگونه می توانید به کنسرت بروید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید