درباره آب و هوای کانادا

به گزارش بانیما، کانادا گستره وسیعی از آب و هوا را دارد. جریان های اقیانوسی نقش مهمی در آب های گرم جریان خلیج فارس در اقیانوس اطلس و جریان آلاسکا در اقیانوس آرام دارند. باده ای غربی که از دریا به زمین می وزند , جریان های هوایی غالب در اقیانوس آرام هستند و بارش سنگین بریتیش کلمبیا و دمای متوسط زمستان و تابستان را به همراه دارند. دریاچه های بزرگ آب و هوایی را در جنوب انتاریو و کبک متعادل می کنند. در شرق , جریان لابرادور سرد با جریان خلیج در امتداد سواحل نیوفاندلند و لابرادور , خنک کردن هوا و ایجاد مه مکرر روبرو می شود.

درباره آب و هوای کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور هوایی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

پرچم ملی کانادا. ای کانادا , پرچم کانادا , پرچم کانادا , پرچم کانادا وبلاگ , وبلاگ صفحه اصلی , هنر و سرگرمی , آزمون تاریخ و جامعه بریتانیکا در مورد کانادا: حقیقت یا داستان ?

کانادا شمالی ترین کشور آمریکای شمالی است.

دو سوم این کشور دارای اقلیم مشابه با شمال اسکاندیناوی است , با زمستان های بسیار سرد و تابستان های کوتاه و خنک. بخش جنوبی دشت های کشور دارای تابستان های بسیار سرد , تابستان های گرم و بارش نسبتا ً پراکنده است. انتاریو جنوبی و کبک دارای آب و هوایی با تابستان های گرم , مرطوب و زمستان سرد , مشابه با بخش هایی از مید وست اند. بجز در ساحل غربی , تمام کانادا یک فصل زمستان با میانگین دمای زیر صفر و با پوشش برف پیوسته دارد.

دمای زمستان در فصل زمستان دورترین نقاط کشور سردترین آب است , به طوری که در دشت های کشور و در شمال زمستان بسیار سرد است. کم ترین دمایی که تا به حال ثبت شده بود به صورت زیر بود: با این حال , در طول تابستان , بخش هایی از کانادا دورترین از آب باز گرم ترین مناطق هستند. بالاترین دمای ثبت شده در ساسکچوان و علف زرد در ساسکچوان و در ساسکچوان در هر دو مورد ثبت شد. به این ترتیب , ونکوور به طور متوسط دمای 25 درجه فارنهایت (37 درجه سانتی گراد) و میانگین دمای هوا 22 درجه فارنهایت (37 درجه سانتی گراد) را دارد , در حالی که در رجینا , ساسکچوان در دشت داخلی , دمای متوسط از 37 درجه فارنهایت تا 37 درجه فارنهایت) تغییر می کند. محدوده روزانه دما نیز باریک تر از مناطق داخلی است.

توده های هوای مرطوب باران از اقیانوس آرام , مقادیر زیادی بارش کوهستانی (ناشی از کوهستانی) را به ساحل غربی و مناطق کوهستانی تحمیل می کند. چندین سایت در امتداد ساحل بریتیش کلمبیا مقادیر سالانه زیادی را در طول تابستان دریافت می کنند , اما بریتیش کلمبیا بارش کمتری را در تابستان نسبت به زمستان دریافت می کند , زیرا سیستم های فشار پایین در تابستان به راستا شمال غرب می فرایند و به ندرت از بخش های جنوبی ساحل عبور می کنند. ونکوور دارای بارندگی متوسط سالانه حدود 12 اینچ است.

در دشت های داخلی و شمال (قطب شمال و اقیانوس اطلس) , بارندگی به ندرت بیش از 12 اینچ است. از آنجا که جریان های هوا عموما ً از غرب به شرق حرکت می کنند , کوه های غربی به طور موثر نیروی دریایی را بیرون نگه می دارند. بهار و تابستان مرطوب تر از زمستان است.

انتاریو و کبک بیش از جلگه های داخلی بارندگی دارند , زیرا توده های هوا بخار آب را از دریاچه های بزرگ , خلیج هود , اقیانوس اطلس و خلیج مکزیک دریافت می کنند. متوسط بارندگی سالانه در شهر تورنتو و در چند سانتی متر است. از آنجا که زمستان به سردی جلگه های داخلی نیست , هوا کم تر خشک است و برف به اندازه کافی برای ساختن بارش زمستان و تابستان در حدود معادل است.

انتشار: 26 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 7209

به "درباره آب و هوای کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درباره آب و هوای کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید