خلیج هالونگ بای، سرزمین اژدهای نشسته در ویتنام

به گزارش بانیما، خلیج هالونگ بای در ویتنام | Ha Long Bay

ویتنام با توجه به موقعیت ویژه ای که دارد یکی از بهترین گزینه ها برای اقامتی لوکس و در عین حال مقرون به صرفه ای به شمار می رود. آب و هوای این کشور و همینطور جاذبه های طبیعی آن سبب شده تا سالانه گردشگران زیادی این شهر را برای اقامت خودشان انتخاب نمایند. جاذبه ای که در این مطلب می خواهیم درباره آن خدمتتان توضیح دهیم، خلیج هالونگ بای در ویتنام است. این خلیج مطابق با لیست تازه منتشر شده در (World Travel Awards) یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری آسیا انتخاب شده است؛ در ادامه همراه خبرنگاران باشید تا بیشتر درباره خلیج هالونگ بای در ویتنام بدانید.

خلیج هالونگ بای، سرزمین اژدهای نشسته در ویتنام

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

همانطور که در بالا هم اشاره کردیم خلیج ها لونگ یکی از محبوب ترین و زیبا ترین جاذبه های گردشگری در ویتنام است؛ هنگامی که به خلیچ ها لونگ در ویتنام وارد می شوید با منظره ای از درختان سر به فلک کشیده و جزایر کوچک و آب زمردین روبرو خواهید شد. به طوری که احساس می کنید یکی از عجایب هفتگانه طبیعی را دیده اید. همچنین باید بدانید که این جزیره زیباد در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. شاید در کل قاره آسیا همچین جاذبه ها هیچ جا پیدا کنید، پس می توان گفت یکی از بهترین جاذبه های گردشگری را در این کشور خواهید.

خلیج ها لونگ در ویتنام در خلیج تونکین قرار گرفته است و در کل 1600 جزیره بزرگ و کوچک خارج العاده را در خود جای داده است. هزاران ستون آهنگی مرتفع و طبیعی در این جزیره که هر کدام دارای شکل های مختلفی هستند سبب شده تا جلوه ویژه ای در این خلیج به وجود بیاید. جذابیت عمده ها لونگ را در اطراف ستون های آهکی و سرسبز که سر از آب شفاف و فیروزه ای دریا به در آورده اند، می توان دید. غارها و طاق های سنگی آهکی در ساحل ها لونگ به چشم می خورند و یکی دیگر از ویژگی های منحصربه فرد برج های سنگی ها لونگ، زوایای نرم و کروی ستون هاست که در گذر زمان و بر اثر فرسایش آبی ایجاد شده اند.

بهترین زمان سفر به خلیج هالونگ بای در ویتنام

خلیج هالونگ با توجه به موقعیت جغرافیایی که دارد در 4 فصل سال دارای آب و هوایی متفاوت است و میانگین دما بین 15 تا 25 درجه سانتی گراد متفاوت است. بهترین زمانی که برای سفر به این منطقه مناسب است بستگی به این دارد که شما ترجیح می دهید در شش ماهه اول سال که گرم است به خلیج هالونگ بروید یا که می خواهید در شش ماهه دوم که هوای این منطقه سرد است بروید. در کل و بدون در نظر دریافت تغییرات جوی و گاهانه هوا می توان گفت تمام سال اوقات دلپذیری برای سفر به خلیج هالونگ به نظر می رسند و هر فصل ویژگی خاص خود را برای سفر پیش روی شما قرار می دهند.

تفریحات در خلیج هالونگ

1- کوهنوردی و صخره نوردی در خلیج هالونگ

یکی از با عظمت ترین مناطق کوهنوردی جهان، کوه های خلیج هالونگ اند. تمام کوهنوردان حرفه ای که تا به حال به هالونگ رفته اند معتقدند این کوه های سنگ آهکی بهشت ماجراجویان کوهنورد هستند. تورهای کوهنوردی معمولا نصف روزه یا یک روزه بوده و برای نوردیدن این صخره ها چندین جهت متفاوت وجود دارد.بهترین وقت کوهنوردی در خلیج هالونگ در طی ماه های ژانویه تا آپریل است.

2-هلی کوپتر سواری بر فراز هالونگ

با تورهای هلی کوپترسواری در منطقه خلیج ها لانگ بای می توانید در ارتفاعات 300 متری جاذبه ها و طبیعت سرسبز و بی نظیر ویتنام را ببینید. در طی پروازی 45 دقیقه ای بر بالای طبیعت دیدنی هالونگ به گردش خواهید رفت. برای گردشگران از هتل خود به فرودگاه جیا لام برده می شوند و در آن جا سوار هلی کوپتر مورد نظر خواهند شد.

3- غار نوردی در خلیج ها لونگ

همانطور که گفتیم در سواحل پهناور این جزیره غارهای زیادی وجود که سبب می گردد بسیاری از افراد قصد غارنوردی در خلیج ها لونگ را داشته باشند. غارهای دائوگو، تین چانگ و سانگ دات تعدادی از شاهکارهای طبیعت این منطقه به شمار می روند. استالاگمیت ها و استالاکتیت هایی خارق العاده که اشکال و ابعادی مختلف دارند، درون این غارها توجه بازدیدنمایندگان را به خود جلب می نمایند. همچنین در طی غارنوردی می توانید در آب های شفاف و خنک درون غار به شنا بپردازید.

4- غواصی و شنا در خلیج هالونگ

5- دوچرخه سواری- پیاده روی در خلیج هالونگ

جهتهای پیاده روی و دوچرخه سواری بسیار ایده آلی در میان طبیعت های دلربای خلیج هالونگ بای در ویتنام وجود دارد که می توانید در آن نهایت لذت را ببرید و به گشت و گذار بپردازید. برای گردش چندین جهت پیش روی شماست و حق انتخاب دارید که در کدام جهت لحظات مفرحی را برای خودتان رقم بزنید. برای پیاده روی جزایر کوئان یان (Quan lan)، بان سن (Ban Sen)، کات با (Cat Ba) و تیتو (Titov) توصیه می شوند. همچنین برای دوپرخه سواری روستاهای ماهی گیری مانند روستای ویت های (Viet Hai) و جزایر کات با (Cat Ba) و توئان چائو (Tuan Chau) گزینه های مناسبی اند.

7- ماهی گیری در خلیج هالونگ

ماهی گیری در خلیج هالونگ قطعا یکی از هیجان انگیزترین تفریحاتی است که در این منطقه می توانید انجام دهید. اغلب ماهی های مرکب که شبیه به هشت پا هستند در این منطقه زندگی می نمایند. برای ماهی گیری چوب و قلاب و دیگر امکانات لازم در اختیار شما گذاشته می گردد.

8- کایاک سواری در خلیج هالونگ

از محبوب ترین تفریحاتی که در خلیج هالونگ می توانید انجام دهید، کایاک سواری است که در آب های آرام اطراف این خلیج می توانید انجام دهید. به این ترتیب می توانید در اطراف ستون های این جزیره به گردش بپردازید و از طبیعت ناب هالونگ استفاده کنید. بازدید از دریاچه ها و روستاهای شناور ماهی گیری هالونگ نیز از بخش های جذاب این گردش است. همچنین با قایق های کایاک مدرن امکان آن را دارید که به درون غارهای هالونگ هم بروید.

9- پاراسیلینگ در خلیج هالونگ

پاراسیلینگ نوعی تفریح آبی ست که در آن فرد چتردار با طنابی به یک قایق موتوری متصل می گردد و به هنگام حرکت قایق، فرد در هوا به پرواز در می آید. مدت زمان پاراسیلینگ در خلیج ها لونگ کاملا بسته به درخواست شماست و طبیعتا هر چه زمان بیش تری را در پاراسیلینگ بگذرانید، هزینه بیش تری خواهید پرداخت.

دسترسی به خلیج هالونگ

راه های دسترسی به خلیج هالونگ بای در ویتنام بسیار متنوع است و از آن جا که این جلیج بسیار در این کشور مجبوب است از هر کس که بخواهید شما به سمت آن هدایت خواهد نمود. بسیاری برای رسیدن به خلیج هالونگ از کشتی های تفریحی بین المللی استفاده می نمایند که در بندرگاه بین المللی کای لان (Cai Lan) پهلو می گیرد. از این بندرگاه تا خلیج هالونگ 10 دقیقه راه است. بسیاری از گردشگران نیز ابتدا با پروازی به یکی از دو فرودگاه هایفونگ یا هانوی رفته و سپس با ماشین به خلیج هالونگ سفر می نمایند.

منبع: الی گشت
انتشار: 31 تیر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 2949

به "خلیج هالونگ بای، سرزمین اژدهای نشسته در ویتنام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خلیج هالونگ بای، سرزمین اژدهای نشسته در ویتنام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید