خطر باورنکردنی رها کردن بطری آب داخل خودرو!

به گزارش بانیما، گجت نیوز نوشت: در اوج گرمای تابستان، باید حواستان به بطری آب داخل خودرو باشد؛ از آنجا که ترکیب حرارت بیش از حد و بطری پلاستیکی می تواند باعث آتش سوزی گردد.

خطر باورنکردنی رها کردن بطری آب داخل خودرو!

در این روزهای گرم تابستان احتمالاً علاوه بر همه تدارکات، یک بطری آب هم کنار خود داشته باشید تا هر از گاهی لبی تر کنید. با این حال، بهتر است در گذاشتن بطری آب داخل خودرو دقت به خرج بدهید، از آنجایی که آتش سوزی به واسطه آن غیر ممکن نیست. در واقع اگر صرفاً چند عامل دست به دست هم بدهند، بطری می تواند حادثه ای را رقم بزند که نباید؛ هرچند که احتمال وقوع این اتفاق فوق العاده پایین باشد.

احتمال آتش سوزی داخل کابین خودرو به خاطر بطری آب

یک بطری آب پلاستیکی که در معرض نور مستقیم آفتاب باشد، می تواند حرارت را روی یک نقطه معین داخل کابین خودرو متمرکز کند. حالا اگر این نقطه هم جسمی قابل اشتعال باشد، باید انتظار دو موقعیت را کشید؛ یا صرفاً هاله ای کوچک به خاطر حرارت روی آن ایجاد می گردد یا در بدبینانه ترین موقعیت، آتشی شدید صندلی ها و شاید حتی بقیه قسمت های کابین را فرا می گیرد.

البته آتش سوزی خودرو به خاطر بطری پلاستیکی، بدترین احتمال ممکن است که می تواند به واقعیت بپیوندد. به طور دقیق تر، برای وقوع چنین حادثه ای، اول از همه باید دمای هوا بالاتر از حد عادی باشد. پس از آن، بطری باید شفاف و حاوی ماده شفافی مثل آب باشد و نهایتاً باید در قسمتی از کابین مانند صندلی شاگرد قرار گرفته باشد که نور آفتاب بتواند مستقیماً به آن برسد.

حالا که نور آفتاب از بطری پلاستیکی شفاف گذشت و آب بطری نقش لنز را برای آن ایفا کرد، نور بزرگنمایی شده حاصل از این فرایند روی یک نقطه معین متمرکز می گردد. در صورتی که این نقطه هم قابلیت اشتعال داشته باشد، می توان انتظار داشت آن نقطه اشتعال پیدا کند. این عملاً شبیه آزمایش هایی است که بچه ها در دوره مدرسه انجام می دهند.

اگر همواره جوانب احتیاط را رعایت می کنید یا احساس می کنید که فرد بدشانسی هستید، برای جلوگیری از آتش سوزی احتمالی هم باید یا بطری آب داخل کابین خودرو خود نگذارید یا آن را دور از تابش مستقیم آفتاب نگه دارید.

جهت مشاهده فهرست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه فهرست قیمت روز خودرو در خبرنگاران مراجعه کنید.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 1 مرداد 1402 بروزرسانی: 1 مرداد 1402 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 22958

به "خطر باورنکردنی رها کردن بطری آب داخل خودرو!" امتیاز دهید

2 کاربر به "خطر باورنکردنی رها کردن بطری آب داخل خودرو!" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطر باورنکردنی رها کردن بطری آب داخل خودرو!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید