خسارت 3 هزار میلیارد تومانی سیل به تهران ، استاندار: برای سیل زدگان خانه رهن می کنیم

به گزارش بانیما، استاندار تهران گفت: در سیل اخیر حدود 3 هزار میلیارد تومان خسارت نهایی و به دستگاه های ذی ربط ارائه شده که ممکن است مقداری جزئی به این رقم اضافه شود.

خسارت 3 هزار میلیارد تومانی سیل به تهران ، استاندار: برای سیل زدگان خانه رهن می کنیم

به گزارش خبرنگاران، محسن منصوری استاندار تهران در پایان جلسه بررسی مسائل و مسائل سیل مردادماه شهرستان فیروزکوه گفت: امروز جلسه پیگیری و بازسازی منطقه ها آسیب دیده سیل اخیر با حضور مدیران کل استانی برگزار شد. خوشبختانه براساس گزارش های ارائه شده بخش زیادی از دستگاه ها وظایف خود را به خوبی انجام داده اند و کار بازسازی به خوبی پیش رفته است اما برخی کارها میان مدت و بلندمدت است که این اقدامات در راستا اجراست.

وی اضافه کرد: البته فوریتی درخصوص مساله باغات وجود دارد که با تامین اعتبار کار لازم انجام خواهد شد. از سوی دیگر با توجه به اینکه فیروزکوه به فصل بارندگی نزدیک می شود و بارش های جدی در این شهرستان آغاز خواهد شد لایروبی و مسیل های رودخانه ها از طریق آب منطقه ای انجام شود.

وی ادامه داد: با توجه به سیل اخیر رسوبات سنگینی در مسیل ها و رودخانه ها نشسته که نیاز است لایروبی هر چه زودتر انجام شود. البته در حال حاضر روستایی که راه دسترسی آن باز نباشد، نداریم اما چند پل به جای مانده که باید هر چه زودتر لایروبی آنها انجام شود. همچنین در این جلسه تاکید شد اگر امکانات و ظرفیت های استانی پاسخگو نیست شهرداری ها و دهکمک ها باید تجهیزات لازم را اجاره کنند و ما هم در تامین اعتبار کمک خواهیم کرد.

برای سیل زدگان خانه رهن می کنیم

استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت های خود به موضوع اسکان موقت سیل زدگان در شهرستان فیروزکوه اشاره کرد و اضافه کرد: تعدادی از خانوارها ترجیح می دادند که در منازل اقوام خود ساکن باشند اما فرمانداری چند کانکس برای اسکان موقت در نظر گرفته و اگر لازم باشد امکان افزایش آنها وجود دارد. اگر خانواری نیز تمایل به اسکان در کانکس ها نداشته باشد برای آنها خانه رهن می کنیم تا در آنجا ساکن شوند.

وی تاکید کرد: هدف از تشکیل این جلسات پیگیری بازسازی و اقدامات عمرانی منطقه ها سیل زده است و از سوی دیگر نیز در مورد پیشگیری حوادث آینده بحث و گفت وگو کنیم. بی تردید شهرداری ها، دهکمک ها و فرمانداری متولی برخورد با ساخت وسازهای غیرمجاز است که باید اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند. در حال حاضر اطلس نقاط بحرانی و آسیب خیز استان تهران تهیه شده و به دستگاه های مرتبط داده شده است تا نسبت به رفع آسیب و خطر کانون های سیل خیز اقدام کنند. البته هر یک از دستگاه ها نیز برنامه های جزئی برای این امر تهیه کرده اند.

حدود 3 هزار میلیارد تومان خسارت نهایی شده

منصوری ادامه داد: بخشی از مشکل اعتبارات لازم است چراکه برخی طرح ها با اعتبارات استانی قابل انجام نیست و نیاز به اعتبارات ملی دارد و از سوی دیگر برخی طرح ها نیاز به نامعتبر است و نباید معطل اعتبار بماند. در سیل اخیر حدود 3 هزار میلیارد تومان خسارت نهایی شده و به دستگاه های ذی ربط ارائه شده است که ممکن است به این رقم اندازه جزئی اضافه شود.

استاندار تهران در تشریح عملکرد مدیران دستگاه های مختلف در سیل اخیر گفت: همه مدیران پای کار بودند و مدیریت و حضور میدان از موضوعاتی بود که به صورت جدی دنبال شد. پس از حادثه نیز دستگاه هایی که باید وظایف مختلف را پیگیری می کردند کار خود را به خوبی انجام دادند و در مجموع عملکردشان مثبت بود و نمره قبولی می گیرند و تعداد بسیار کمی دستگاه هایی بودند که ضعف های جزئی داشتند که امیدواریم در کمترین زمان ممکن ضعف ها را جبران کنند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 شهریور 1401 بروزرسانی: 23 شهریور 1401 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 20995

به "خسارت 3 هزار میلیارد تومانی سیل به تهران ، استاندار: برای سیل زدگان خانه رهن می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خسارت 3 هزار میلیارد تومانی سیل به تهران ، استاندار: برای سیل زدگان خانه رهن می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید