خبرنگاران کتائب حزب الله عراق: رزمایش شکار کلاغ با موفقیت انجام شد

به گزارش بانیما، بغداد - خبرنگاران - سخنگوی کتائب حزب الله عراق از موفقیت برگزاری رزمایش نظامی این نیروها با عنوان شکار کلاغ در منطقه جرف النصر استان بابل این کشور اطلاع داد.

خبرنگاران کتائب حزب الله عراق: رزمایش شکار کلاغ با موفقیت انجام شد

جعفر الحسینی روز آدینه گفت: این رزمایش با هدف خنثی سازی چهار سناریوی دشمن صورت گرفته که نخستین مورد آن مقابله با حمله هوایی است.

وی اضافه کرد: نیروهای کتائب حزب الله و تیپ های دفاع مردمی این رزمایش را با عنوان شکار کلاغ در منطقه جرف النصر در استان بابل انجام دادند تا بتوانند با آمادگی رزمی در مقابل هرگونه تهدید یا حمله دشمن وارد عمل شوند.

سخنگوی کتائب حزب الله با اعلام اینکه نیروهای ما در آماده باش کامل هستند و آمادگی لازم را برای مقابله با هر گونه پیشامد دارند، گفت: در این رزمایش نظامی با استفاده از تجهیزات پیشرفته و گلوله های جنگی توانستیم با موفقیت به اهداف مورد نظر دست یابیم.

الحسینی ادامه داد: این رزمایش چهار مرحله داشت که یکی از آنها، آمادگی برای مقابله با حمله هوایی دشمن و حتی دفاع هوایی در صورت حمله آنها بود.

هواپیماهای آمریکایی 29 دسامبر گذشته (نهم دی 98) به مقر نیروهای کتائب حزب الله در منطقه القائم استان الانبار در غرب عراق حمله کردند. در این حمله که به بهانه کشته شدن یک پیمانکار آمریکایی در پایگاه کی وان (k1) انجام شد 27 نفر شهید و بیش از 50 تن زخمی شدند.

پایگاه کی وان واقع در استان کرکوک 27 دسامبر دو روز پیش از حمله هوایی آمریکا به مقر کتائب حزب الله از طریق افراد ناشناس با موشک هدف نهاده شد که در اثر آن یک پیمانکار آمریکایی کشته شد.

کتائب حزب الله به طور رسمی اتهام آمریکا در دست داشتن این حمله را تکذیب کرد. مسئولان عراقی چند روز بعد اعلام کردند که داعش مسوول حمله به پایگاه کی وان بوده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 8400

به "خبرنگاران کتائب حزب الله عراق: رزمایش شکار کلاغ با موفقیت انجام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کتائب حزب الله عراق: رزمایش شکار کلاغ با موفقیت انجام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید