خبرنگاران احتمال تداوم کلاس های آنلاین در کرمانشاه وجود دارد

به گزارش بانیما، کرمانشاه- خبرنگاران- مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه با تاکید بر اینکه 15 شهریور ماه تحت هر شرایطی شروع سال تحصیلی خواهد بود، گفت: در صورت برقراری شرایط قرمز کرونا در استان کلاس ها را همچنان آنلاین برگزار می کنیم.

خبرنگاران احتمال تداوم کلاس های آنلاین در کرمانشاه وجود دارد

مجیدیزدان پناه روز سه شنبه 31 تیر ماه در نشست شورای آموزش و پرورش استان که در استانداری کرمانشاه برگزار گردید، اظهارداشت: اگر در زمان شروع سال تحصیلی شرایط ما قرمز باشد تمام کلاس ها به وسیله شبکه شاد و صدا و سیما برگزار می گردد.

وی اضافه کرد: اگر شرایط زرد باشد مدارس به صورت زوج و فرد برقرار است و درس های تخصصی حضوری و درس های غیرتخصصی به وسیله شبکه شاد ارایه می گردد.

یزدان پناه تاکید نمود: با این حال در صورتی که شرایط سفید در هر یک از شهرستان ها برقرار گردد کلاس ها را به صورت عادی برگزار می کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش یادآور شد: صدا و سیما و رسانه ها باید آموزش و پرورش را کمک نمایند تا بتوانیم با ترغیب خانواده ها بخشی از کلاس ها را با ظرفیت کمتر برپا کنیم.

یزدان پناه اضافه کرد: در صورتی که رسانه ها ما را کمک ننمایند یک تقابل بین آموزش و پرورش و مردم ایجاد خواهد شد که مانع پیشبرد اهداف می گردد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود اعلام کرد: براساس تحلیل هایی که صورت گرفته است درصد قابل قبولی از کلاس های آنلاین برگزار گردیده بازدهی مطلوبی در سطح استان داشتند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: بخشی از درصد کم یادگیری در کلاس های آنلاین به دلیل نداشتن گوشی های هوشمند توسط دانش آموزان بود.

یزدان پناه در بخش دیگری از صحبت های خود به اجرای پروژه مهر در استان اشاره نمود و گفت: در سال تحصیلی گذشته بیش از 400 نشست تخصصی برای اجرای این پروژه در سطح استان برگزار گردیده است.

وی اضافه کرد: تا به امروز در قالب این پروژه حدود 2 میلیارد تومان برای تجهیز مدارس محروم استان اختصاص پیدا نموده است.

مدیرکل آموزش و پرورش اظهار داشت: به واسطه اجرای پروژه مهر به دنبال بازگشایی باکیفیت مدارس هستیم به این معنی که هیچ کلاسی بدون معلم برپا نگردد.

یزدان پناه اظهار داشت: 60 درصد دانش آموزان در دوره ابتدایی تحصیل می نمایند که مابقی دانش آموزان در دوره متوسطه اول و متوسطه دوم در حال تحصیل هستند از این رو باید توجه بیشتری به مقطع دبستان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه 95 درصد مدارس استان دولتی هستند، اظهارداشت: ما در کرمانشاه باضعف و کمبود مدارس غیرانتفاعی روبه رو هستیم؛ هرچقدر بتوانیم مدارس غیردولتی را تقویت کنیم بر میزان کیفیت کلاس های دولتی افزایش پیدا می یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه با قدردانی از شهرداری ها برای کوشش در زمینه زیباسازی فضای مدارس گفت: از ارگان های خدماتی تقاضا داریم که در صورت وجود بدهی آب و برق مدارس را قطع ننمایند.

یزدان پناه با تشکر از مخابرات برای فراهم کردن زیرساخت های برگزاری کلاس های آنلاین گفت: پیشنهاد می کنیم که به منظور تشویق دانش آموزان اینترنت مدارس روستایی به صورت رایگان برقرار گردد.

استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای بیش از 325 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

namasho.ir: نماشو: همه چیز اینجا هست از سفر و گردشگری تا ورزش و سرگرمی

منبع: ایرنا
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 10928

به "خبرنگاران احتمال تداوم کلاس های آنلاین در کرمانشاه وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران احتمال تداوم کلاس های آنلاین در کرمانشاه وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید