خبرنگاران آتش نشانی نبرد با کرونا را در پایتخت آغاز کرد

به گزارش بانیما، تهران- خبرنگاران- رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران گفت: به منظور مقابله با ویروس کرونا 100 تیم آتش نشانی وارد مرحله پاکسازی اماکن عمومی در پایتخت شده اند.

خبرنگاران آتش نشانی نبرد با کرونا را در پایتخت آغاز کرد

غلامحسین محمدی عصر سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: به دستور شهردار تهران، از امروز 100 تیم آتش نشانی با تجهیزات کامل در قالب طرح مبارزه با کرونا فعالیت خود را آغاز کرده اند.

وی اضافه نمود: همه میادین، فروشگاه های پرتردد، ایستگاه های مترو و اتوبوس، محل های اسکان کارگری، سرویس های عمومی و مبلمان شهری تا عبور از بحران به صورت روزانه ضدعفونی می شوند.

رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران که مسئولیت سخنگویی در حوزه اقدامات شهرداری علیه ویروس کرونا را بر عهده دارد، گفت: تیم های آتش نشانی به صورت 6 نفره از امروز (سه شنبه) مشغول پاکسازی اماکن عمومی تحت پوشش شهرداری تهران شده اند.

تجهیزات آتش نشانی ضدعفونی می شود

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران نیز در این زمینه به خبرنگار خبرنگاران گفت: یکی از برنامه های ثابت این سازمان، تمیز و ضدعفونی کردن ایستگاه ها و تجهیزات آتش نشانی است که معمولا روزهای جمعه هر هفته به این کار اختصاص داشت.

وی گفت: از زمانی که تهران درگیر ویروس کرونا شد، اقدامات بهداشتی و ضدعفونی ایستگاه ها به صورت جدی تری در دستور کار قرار گرفته و فاصله زمانی بین ضدعفونی کردن ایستگاه ها و تجهیزات کاهش پیدا کرده است.

ملکی اضافه نمود: همچنین تمامی 131 ایستگاه آتش نشانی شهر تهران به وسایل بهداشتی همچون ژل های ضدعفونی کننده مجهز شده است.

بیماری جدید کرونا با نام علمی کووید-19 از دی ماه گذشته در استان ووهان چین شیوع یافت و از همان زمان تا به امروز به بیش از 70 کشور جهان سرایت کرده است و همچنان با قدرت به پیش می تازد.

شمار کل مبتلایان به این بیماری تا امروز 92 هزار و 182 مورد گزارش شده است که از این تعداد، 48 هزار و 293 نفر بهبود یافته اند و 3 هزار و 131 نفر نیز جان باخته اند.

ایران با دو هزار و 336 ابتلا، 77 فوتی و 435 بهبود یافته، سومین کشور قربانی ویروس کرونا پس از چین - مهد ویروس- با 80 هزار و 152 مورد و کره جنوبی با 5 هزار و 186 مورد ابتلا به شمار می رود.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 7839

به "خبرنگاران آتش نشانی نبرد با کرونا را در پایتخت آغاز کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آتش نشانی نبرد با کرونا را در پایتخت آغاز کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید