خاص ترین جام ملت ها برای CR7؛ رونالدو در یک قدمی 2 رکوردشکنی تاریخی

به گزارش بانیما، تهران (پانا) - فوق ستاره تیم ملی فوتبال پرتغال در حالی که 36 سالگی را پشت سر می گذارد در آستانه ثبت دو رکورد تاریخی قرار گرفته است.

خاص ترین جام ملت ها برای CR7؛ رونالدو در یک قدمی 2 رکوردشکنی تاریخی

هر چند در پست مهاجم سن و سال نقش ویژه ای دارد و با عبور از مرز 32 سالگی بیشتر مهاجم های سطح اول دنیا وارد دوران افت خود می شوند و دیگر خبری از انرژی جوانی در آنها نیست اما ظاهرا درباره کریستیانو رونالدو ماجرا فرق دارد و فوق ستاره پرتغالی قصد ندارد وارد دوران افت گردد.

رونالدو در جهت ثبت دو رکورد

کاپیتان این سال های تیم ملی فوتبال پرتغال هر چند در عرصه باشگاهی پس از جدا شدن از رئال مادرید پیروز نبوده و نتوانسته با یوونتوس قهرمان اروپا گردد اما حالا در لباس تیم ملی فوتبال پرتغال در آستانه ثبت دو رکورد تاریخی واقع شده است، رکوردهایی که در همین یورو 2020 می تواند برای رونالدو ثبت شده و نام او را در تاریخ فوتبال دنیا و اروپا به ثبت برساند، رکوردهایی که شاید تا سال ها کسب نتواند به آن نزدیک گردد.

مهم ترین رکوردی که رونالدو در آستانه رسیدن به آن واقع شده است متعلق به علی دایی اسطوره فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس است. علی دایی 109 بار در ملاقاتهای ملی برای تیم ملی ایران گلزنی نموده و برترین گلزن تاریخ دنیا در ملاقاتهای ملی است و رونالدو با گلی که شب گذشته مقابل آلمان به ثمر رساند تعداد گل های ملی خود را به عدد 107 رساند تا 2 گل با علی دایی فاصله داشته باشد و با زدن 3 گل دیگر اسم برترین گلزن تاریخ دنیا را از علی دایی خواهد گرفت.

رکورد دیگری که کریستیانو رونالدو در آستانه شکستن آن قرار گرفته است و شکستن آن در ملاقات آخر مرحله گروهی چندان دور از انتظار نیست مربوط به فوتبال اروپا و مسابقات جام ملت های اروپا یا همان یورو است. فوق ستاره فوتبال اروپا شب گذشته با گلی که به ثمر رساند تعداد گل های زده اش در تاریخ جام ملت های اروپا را به عدد 12 رساند تا به رکورد میروسلاو کلوزه مهاجم بازنشسته تیم ملی فوتبال آلمان برسد و در صدر جدول برترین گلزنان تاریخ جام ملت های اروپا قرار بگیرد.

یورو برای CR7 خاص می گردد؟

تیم ملی فوتبال پرتغال مدافع اسم قهرمانی جام ملت های اروپا در آخرین بازی مرحله گروهی یورو 2020 باید این هفته به مصاف تیم ملی فرانسه قهرمان جام دنیای 2018 برود، ملاقاتی که بدون شک برای پرتغالی ها سخت و نفس گیر خواهد بود و آنها نباید انتظار شبی آسان را مقابل خروس ها داشته باشند ولی اینکه رونالدو بتواند در این بازی گلزنی نموده و اسم برترین گلزن تاریخ جام ملت های اروپا را بدست آورد چندان دور از انتظار نیست.

اما با توجه به قدرت تیم ملی فوتبال فرانسه توقع اینکه رونالدو بتواند مقابل این تیم هت تریک کند دور از منطق و به نوعی رویایی است، نباید فراموش کرد آخرین ملاقاتی تیم ملی فرانسه 3 بار دروازه اش باز شده سه سال پیش و در جریان جام دنیای 2018 بوده که تیم ملی فوتبال فرانسه در مرحله یک هشتم جام مقابل آرژانتین 3 بار دروازه اش باز شد اما در نهایت با برد 4 بر 3 زمین را ترک کرد تا به یک چهارم رسیده و در سرانجام قهرمان جام دنیای شوند.

بدین ترتیب بعید است رونالدو بتواند در مرحله گروهی رکورد علی دایی را بکشند اما در صورت باقی ماندن پرتغال در یورو 2020 و راهیابی به مرحله یک شانزدهم نهایی، می توان انتظار داشت که در همین جام رکورد علی دایی هم شکسته شده و رونالدو تبدیل به آقای گل فوتبال دنیا گردد. البته این نکته را هم باید اسم کرد که در صورت شکست پرتغال مقابل فرانسه احتمال صعود این تیم به مرحله بعد بسیار کم خواهد بود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 16434

به "خاص ترین جام ملت ها برای CR7؛ رونالدو در یک قدمی 2 رکوردشکنی تاریخی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاص ترین جام ملت ها برای CR7؛ رونالدو در یک قدمی 2 رکوردشکنی تاریخی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید