جاذبه هایی در تایلند که حتما باید ببینید

به گزارش بانیما، جاذبه هایی در تایلند

تایلند مقاصد گردشگری منحصربفردی دارد که دیدن از همه آن ها سال ها زمان احتیاج دارد. در صدها جزیره این کشور و پایتخت زیبای آن بانکوک برای هرنوع سلیقه ای و با هر نوع بودجه سفری جاذبه ها و تفریحات زیادی وجود دارد. در سفر اخیری که به تایلند داشتم 4 هفته را در این کشور گذراندم فرصت کافی داشتم تا به خوبی پارک های ملی، خرابه های باستانی، جزایر بکر و شهرهای مدرن آن را کشف کنم. می خواهیم از بهترین از جاذبه هایی در تایلند بگوییم که حتما باید در سفر خود به این کشور آن ها ببنید، خبرنگاران راهمراهی کنید.

جاذبه هایی در تایلند که حتما باید ببینید

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

پارک تاریخی آیوتایا

آیوتایا پارک تاریخی و جذابی است که در میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. اگر از بانکوک سوار اتومبیل شوید بعد از یک ساعت به این پارک رویایی می رسید. آمدن به این پارک سفری خارج از شهر است و هیجان انگیز است. آیوتایا از سال 1350 تا 1767 به مدت 417 سال پایتخت سیام (تایلند) بود تا اینکه توسط افرادی از برمه نابود شد. نیروهای برمه این شهر را به آتش کشیدند و عبادتگاه ها و مجسمه های آن را از بین بردند. سازه هایی که توانستند از این آتش جان سالم بدر ببرند برای مدت صدها سال در زیر زمین دفن بودند. این روزها، بیشتر آن ها از خاک بیرون آمده اند و آن ویرانه ها یک پارک باستان شناسی را به وجود آورده اند. می توانید در کنار این ویرانه ها قدم بزنید و عبادتگاه ها، قصرها و مجسمه های باشکوه را از نزدیک ببینید. در این پارک چندین بنای برجسته وجود دارد.

قصر بزرگ بانکوک

بعد از نابودی آیوایا، پایتخت جدید سیام در کنار رودخانه چائو پرایا در بانکوک تاسیس شد و این قصر را برای پایتخت جدید ساختند. مجموعه این قصر 218 هزار متر مربع مساحت دارد و شامل اداره های دولتی، کارهای هنری با ارزش و عبادتگاه ها می باشد. اگر می خواهید همه جای این قصر زیبا را ببینید باید حداقل 3 ساعت زمان بگذارید وقتی در این مجموعه بزرگ در حال قدم زدن هستید بناهای برجسته زیادی در مقابل چشمان شما ظاهر می شوند. در قسمتی از این قصر بناهای تپه مانند (استوپا) طلا، و مینیاتور عبادتگاه امگکور وات و مجسمه های زیادی وجود دارد. در این قصر عبادتگاه های زیادی است که برای ورود به آن ها باید لباس های مناسبی به تن داشته باشید. زن ها باید شانه های خود را بپوشانند و مردها باید لباس آستین بلند پوشیده باشند. پوشیدن دامن کوتاه و شلوارهای تنگ هم مجاز نیست. ورودی این قصر 400 بات است و از جاذبه هایی است که حتما باید در تایلند از آن دیدن کنید.

بازار شناور دامنوئن سادوک

بازارهای تایلند هیجان انگیز و سرزنده و بخش مهمی از فرهنگ تایلند هستند. تجربه حس و حال بازارهای شناور و قایق های بزرگ آن لحظاتی خاطره انگیز و فراموش نشدنی را در هنگام صبح برای شما به وجود می آورد. بازار شناور دامنوئن سادوک از شهر تایلند 1 ساعت و نیم رانندگی فاصله دارد. در این بازار می توانید غذا، سوغاتی، لباس و محصولات تازه این کشور را بخرید. طوری برنامه ریزی کنید که ساعت 6 تا 6:30 صبح به سمت این بازار بروید و صبحانه را در این محل بخورید. در اینجا برای صبحانه می توانید یک کاسه نودل، نارگیل، پنکیک، میوه های تازه و غذاهای سرخ شده بگیرید و در حالی که بر روی قایق ها نشسته و به بازار و مردم محلی نگاه می کنید از صبحانه خود لذت ببرید.

منبع: davidsbeenhere.com

منبع: الی گشت
انتشار: 13 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 4747

به "جاذبه هایی در تایلند که حتما باید ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه هایی در تایلند که حتما باید ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید