جاذبه طبیعی به نام تراس آبی آشنا شویم

به گزارش بانیما، یکی از جلوه‌های شگفت انگیز طبیعی تراسهای آبی هستند که در نقاط مختلفی از جهان قابل بازدید اند و اغلب به صورت طبیعی شکل گرفته اند، در ادامه این نگارش میخواهیم تراسهای آبی دنیا را معرفی کنیم.

جاذبه طبیعی به نام تراس آبی آشنا شویم

نگاه کردن به طبیعت و شگفتی‌های آن اغلب موجب شگفتی ما می‌شود. تعجب از این که چگونه این مکان‌های زیبا و عجیب به وجود آمده‌اند. تراس‌های طبیعی از این دست مکان‌ها هستند که با هربار دیدن آن‌ها لذتی وصف ناپذیر در ما به وجود می‌آید. در ادامه لیستی از 10 تراس زیبای جهان گردآوری کرده‌ایم. با ما همراه باشید تا با هم سفری مجازی از این مناطق زیبا داشته باشیم.

معمولا کسانی که اولین بار از تراس‌های طبیعی دیدن می‌کنند باور ندارند که این تراس‌ها به دست بشر ساخته نشده و کاملا طبیعی هستند.

استخر زمردی، پارک ملی صهیون (Zion)، یوتا، ایالات متحده

تراس استخر زمردی در دره صهیون قرار دارد و از مسیرهای پیاده روی تشکیل شده که بر زیبایی این دره بکر می‌افزاید. کوه‌پیمایی در این دره این امکان را به گردشگران می‌دهد تا از باریکه‌های دره، غارها، تونل‌ها، صخره‌ها و رودخانه‌ها دیدن کنند. ضمنا تراس مورد بحث یکی از محبوب‌ترین بخش‌های این دره به شمار می‌رود. علاوه بر آن امکانات متعددی برای گردشگران در این مکان وجود دارد. بهترین زمان برای بازدید از دره صهیون بهار و پاییز است. در فصل پاییز شاخ و برگ رنگی درختان درخشش خاصی به این مکان می‌دهد.

تراس‌های وایراکئی (Wairakei)، تائوپو، نیوزیلند

تراس‌های سیلیکاتی و طبیعی وایراکئی توسط آبی با خاصیت درمانی و گِل پر شده و قرن‌ها توسط مائوری به منظور اهداف درمانی مورد استفاده قرار گرفته است. امروزه مرکز چشمه آب داغی در این مکان تاسیس شده و به ارایه خدمات می‌پردازد، با این وجود، اهداف درمانی و زیبایی‌های این محل هنوز هم حفظ شده است. آب این تراس برای آرامش و تمدد اعصاب بسیار مفید است.

تراس برنج تِگالالانگ (Tegalalang)، بالی، اندونزی

تراس تگالالانگ در یوبِد (Ubud)، مکانی که در سراسر جهان به خاطر اقامتگاه‌های فوق‌العاده‌اش شهرت دارد. تراس تگالالانگ قدمتی باستانی دارد. تراس‌های زیبای رو به پایین و درختان نخل مرتفع باعث جذب گردشگران به دره می‌شوند. این نقطه به مکان مناسبی برای نقاشان و عکاسان تبدیل شده است تا صحنه‌های زیبایی را در آن شکار کنند. معمولا مالکان این تراس‌ها به گردشگران پیشنهاد نوشیدنی نارگیل و خرید کلاه حصیری می‌دهند. ضمنا تراس‌های مشابهی در روستاهای همسایه یعنی Pejeng و Campuhan وجود دارد.

آبشار‌های هاواسو (Havasu)، آریزونا، ایالات متحده

آبشار‌های تراسی ‌هاواسو در گراند کانیون (دره بزرگ)، قرار دارند و مشخصا یکی از دیدنی‌ترین نقاط در منطقه سرخپوستان Havasupai محسوب می‌شود. این استخرهای طبقه‌ای با آب آبی رنگ و خیره‌کننده‌ای که سرشار از کلسیم و منیزیم است پر شده است. مهمتر از همه اینکه گردشگران اجازه دارند در این استخرها حمام کنند. بنابراین این کار در فصل تابستان که بسیار گرم است لذت خاصی دارد. آبشار‌های هاواسو با کمی تلاش و پیاده‌روی از سمت تپه بلند هوالوپای(Hualapai) در دسترس هستند. بهترین زمان برای سفر به این نقطه فصل بهار است. چرا که در تابستان هوا به شدت گرم است.

دره موآنگ هوا (Muong Hoa)، سا پا (Sa Pa)، استان لائو کای (Lào Cai)، ویتنام

دره موانگ هوا در ناحیه‌ای کوهستانی در امتداد پارک ملی Hoàng Liên قرار دارد. تور‌های کوه‌نوردی سا پا سفر به تراس‌های برنج را سازماندهی می‌کنند‌ و حتی برای یک شب اقامت در این ناحیه هم برنامه‌ریزی می‌کنند. اما بهترین تجربه این است که خودتان خارج از تور از این ناحیه بازدید کنید. برای سفر به این منطقه آسان‌ترین راه جابجایی توسط اتوبوس یا قطار از سمت هانوی است. ضمنا می‌توان از اینجا یک راهنمای سفر هم استخدام کرد. این ناحیه در فصل تابستان گرم و بارانی با گیاهان سرسبز پوشیده شده است.

محوطه تراس‌های برنجی یوان‌یانگ (Yuanyang)، یوننان، چین

منطقه یوان‌یانگ با وجود اینکه به نسبت دورافتاده است، اما به خاطر تراس‌های برنجش در سراسر دنیا شناخته شده است. این تراس‌ها توسط مردم هانی حدود 1000 سال قبل روی کوه‌هایی با ارتفاع 1800 متر از سطح دریا شکل گرفته‌اند. این ناحیه جزو میراث تاریخی کشور چین محسوب می‌شود. این مکان به خاطر اینکه هیچگونه امکانات گردشی در آن ایجاد نشده، هنوز اصالت خود را حفظ کرده است. برای عزیمت به این منطقه لازم است وسیله نقلیه‌ای از شهر‌های بزرگ کرایه کرد‌. با این حال بازدید از این تراس‌ها تجربه‌ای منحصر به فرد و فراموش نشدنی در تور چین خواهد بود.

آبشار پانگور (Pongour)، دلات (Dalat)، ویتنام

آبشار پانگور در ناحیه‌ای عجیب و خارق‌العاده از کشور ویتنام واقع شده و با وجود دره‌ها، آبشار‌ها، جنگل‌های انبوه و دریاچه‌ها، گردشگران زیادی را جذب می‌کند. آبشار پله‌ای پانگور توسط جریان مداوم آب، نمایشی باشکوه از طبیعت را نشان می‌دهد. امکانات رفاهی متعددی برای گردشگران در این مکان فراهم شده است.

هوانگ‌لانگ (Huanglong)، سیچوان، چین

هوانگ‌لانگ‌ در کوهستان مینشان واقع و به عنوان میراث جهانی در یونسکو به ثبت رسیده است. شگفتی‌های طبیعی زیادی در این ناحیه وجود دارد، اما این استخر‌های طبقه‌ای رنگی، زیباترین و دیدنی‌ترین قسمت آن محسوب می‌شود که شامل دریاچه‌ها، سواحل و غارها می‌شود. این ناحیه مکانی شگفت‌انگیز و حفاظت شده با مناظر زیبا، مسیر‌های پیاده‌روی مختلف و امکانات رفاهی عالی است و تجربه‌ای بی نظیر را برای گردشگران رقم‌می‌زند. از آنجا که هوانگ‌لانگ‌ مقصد گردشی محبوبی است، به راحتی می‌توان توسط اتوبوس از سمت شهر‌های بزرگ به این ناحیه سفر کرد.

باداب سورت، مازندران، ایران

تراس‌های طبیعی باداب سورت که از جنس تراورتن هستند، در ارتفاعات کوهستانی تشکیل شده‌اند و مقصد گردشی بومی محبوبی محسوب می‌شوند. این استخر‌های زیبا با آب داغ معدنی و بسیار شوری پر شده‌اند و خواص درمانی بالایی دارند. تراس‌های زیادی در سراسر دنیا وجود دارد، اما این یکی با رنگ ‌زیبای نارنجی‌اش متفاوت است. دلیل رنگ زیبای نارنجی این تراس‌ها، وجود غلظت بالای اکسید آهن است. گردشگران می‌توانند به قدم زدن در اطراف بپردازند یا در این استخر‌ها بنشینند و از مناظر زیبای اطراف لذت ببرند. توصیه می‌شود هنگام نشستن در این استخر‌ها از کفش ضد آب استفاده شود. همچنین می‌توان در اطراف این تراس‌ها چادر زد و با خیالی آسوده از بابت نبود حیوانات وحشی به تماشا و گشت و گذار در طبیعت بکر این منطقه پرداخت.

پموکیل (Pamukkale)، استان دنیزلی، ترکیه

چشمه‌های طبقه‌ای پموکیل احتمالا معروف‌ترین و محبوب‌ترین چشمه‌های داغ جهان هستند. این منطقه شگفت‌انگیز نه تنها تجربه‌ای بی نظیر از حمام کردن در این چشمه‌های داغ را به همراه دارد، بلکه مناظر آن بسیار زیبا به نظر می‌رسند. تراس‌های تراورتنی با آب چشمه‌های داغ اشباع شده و سرشار از مواد معدنی است که خواص درمانی مفیدی دارد. این ناحیه قرن‌ها برای استحمام مورد استفاده قرار گرفته است. از آنجا که پموکیل مقصد گردشی محبوبی محسوب می‌شود راه‌های دسترسی به آن هم آسان است. می‌توان از سمت شهرهای بزرگ ترکیه، توسط اتوبوس، قطار یا کرایه تاکسی به این نقطه سفر کرد. همچنین تور‌های تفریحی زیادی به منظور بازدید از این تراس‌ها در ترکیه وجود دارد.

انتشار: 19 تیر 1397 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 29

به "جاذبه طبیعی به نام تراس آبی آشنا شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه طبیعی به نام تراس آبی آشنا شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید