فراوری ماهی تیلاپیا در خراسان شمالی راهی برای جبران کمبود پروتئین

به گزارش بانیما، خبرنگاران/خراسان شمالی مدیر امور شیلات سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: فراوری ماهی تیلاپیا در این استان راهی برای جبران کمبود پروتئین است.

فراوری ماهی تیلاپیا در خراسان شمالی راهی برای جبران کمبود پروتئین

مهدی میرقراچورلو در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به ابلاغ تسهیلات ماده 18 در استان اظهار کرد: با توجه به خشکسالی های رخ داده در چند سال اخیر و تاثیر آن بر روی فراوری پروتئین، اختصاص این تسهیلات به صنعت آبزی پروری یاری شایانی به توسعه آن در استان و برطرف کمبودهای پروتئینی می نماید.

وی اضافه کرد: هیچ گاه تسهیلات ملی به استان های غیرساحلی اختصاص نمی یافت و اگر تسهیلاتی نیز به این استان ها تخصیص می یافت از محل تملکی بوده که اندازه آن بسیار ناچیز بوده است.

میرقراچورلو ادامه داد: یکی از گونه های آبزی که می تواند بخشی از احتیاج پروتئینی موجود را حل نماید، ماهی تیلاپیا است چراکه این گونه از ماهی مقاومت بالایی نسبت به کم آبی دارد و از سوی دیگر از تراکم پذیری بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه محیط زیست این ماهی را یکی از گونه های مهاجم می داند و با فراوری آن مخالف است، شرح داد: اما ماهی تیلاپیا توان زندگی در دمای 16 درجه را دارد و اگر دمای آب به 12 درجه سانتی گراد برسد از بین می رود.

این مقام مسئول اظهار داشت: دمای آب های آزاد در رودخانه، چشمه و ... این استان کمتر از 10 درجه سانتی گراد است و این ماهی توان زندگی در این آب را ندارد.

وی توضیح داد: علاوه بر آن حتی گلخانه داران استان نیز می توانند در داخل گلخانه های خود حوزچه هایی را ایجاد و نسبت به فراوری این گونه از ماهی اقدام نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 آذر 1400 بروزرسانی: 5 آذر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 18032

به "فراوری ماهی تیلاپیا در خراسان شمالی راهی برای جبران کمبود پروتئین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری ماهی تیلاپیا در خراسان شمالی راهی برای جبران کمبود پروتئین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید