فراوری برق با انرژی خورشیدی را باید جایگزین آب کنیم

به گزارش بانیما، به گزارش خبرنگاران، عبدالله کیانی ظهر سه شنبه در اجلاس شورای اسلامی استان اصفهان گفت: امروز با بحران آب روبرو ایم نه به خاطر کمبود بارش ها بلکه تنها دلیل وضعیت امروز ما در حوزه آب به خاطر سوء مدیریت ها و بهره وری کم از آب است.

فراوری برق با انرژی خورشیدی را باید جایگزین آب کنیم

وی بیان داشت: ربط دادن بحران آب و خشکسالی به کمبود بارش ها ساده ترین کاری بود که می شد برای فرافکنی ذهن مردم از سوء مدیریت ها انجام داد.

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان ادامه داد: سدسازی یکی از عوامل اصلی بحران آب امروز است که علی رغم هشدارهایی که دادیم و اثرات سوء که این کار در محیط زیست دارد و موجب برهم زدن مکانیسم طبیعی در حوزه آب های زیرزمینی می گردد، به خاطر یکسری منفعت طلبی ها پروژه های سدسازی یکی پس از دیگری ایجاد شد.

وی گفت: دولت باید مدیریت قاطع و وجه قهری در مدیریت منابع آبی داشته باشد و باید در مرحله اول دست مافیای آب که سودهای کلانی در سدسازی و انتقال آب بین حوضه داشته است، قطع گردد.

کیانی با اشاره به اینکه در مدیریت منابع آب باید آموزشی که از دوران مدارس و کودکی شروع می گردد، را در دستور کار قرار دهیم، ادامه داد: انجام کار کارشناسی و گوش سپردن به آن دومین عامل مهم در مدیریت آب است.

وی توضیح داد: توجه به روش های آبیاری، آبخیزداری، اصلاح الگوی کشت، جلوگیری از کشت محصولات آب بر، آنالیز توسعه بی رویه سدسازی، اصلاح فضای سبز شهر با گیاهان مقاوم در برابر خشکی و غیره از جمله مواردی است که باید در این بخش به آن توجه گردد.

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان اضافه نمود: عدم توجه به مدیریت حوضه آبریز زاینده رود و غلبه نگاه استانی بر نگاه ملی نسبت به آب در ایجاد بحران آب دخیل است.

dorezamin.com: بیاید با هم به دور زمین چرخی بزنیم و همه چیز را از نزدیک ببینیم

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 238

به "فراوری برق با انرژی خورشیدی را باید جایگزین آب کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری برق با انرژی خورشیدی را باید جایگزین آب کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید