تلفن هوشمند؛ معضل والدین

به گزارش بانیما، براساس مطالعه ای که روز پنجشنبه توسط دانشگاه نیو ساوت ولز (UNSW) منتشر شد، بیشتر قریب به اتفاق والدین استرالیا معتقدند که رسانه ها و تلفن های هوشمند تأثیر منفی بر رشد فرزندان خود دارند.

تلفن هوشمند؛ معضل والدین

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانگشاهی خبرنگاران به نقل از شینهوا، براساس مطالعه ای که روز پنجشنبه توسط دانشگاه نیو ساوت ولز (UNSW) منتشر شد، اکثریت قریب به اتفاق والدین استرالیا یا تقریباً 92 درصد معتقدند که رسانه ها و تلفن های هوشمند تأثیر منفی بر رشد فرزندان خود دارند.

این تحقیق توسط موسسه آموزشی گونسکی UNSW سیدنی به منظور سنجش نگرش والدین و کشف میزان دید آنها از دستگاه های هوشمند از جمله تلفن و تبلت ها تاثیری در رشد و بهزیستی فرزندانشان داشته است.

نتایج نشان داد که بیش از 77 درصد والدین، رسانه های اجتماعی را عامل مهمی در روابط کمرنگ خانوادگی خود می دانند.

استاد تحقیقات موسسه و کارشناس مشهور آموزش بین المللی، پروفسور پسونی سهلبرگ گفت: نتایج جدید به خوبی نشان می دهد زمان بازی بچه ها با یکدیگر در خارج از منزل به شدت کاهش یافته و هر کودک با گجت هوشمند خود سرگرم است.

وی گفت: این یافته های جدید نشان می دهد که 85 درصد والدین می گویند بچه های امروزی علاقه ایی به بازی با هم سن وسالان خود ندارند.

به گفته سهلبرگ، این ممکن است به معنای آن باشد که بچه ها از قدم های اساسی در امر توسعه رها نمی شوند.

سهلبرگ تأکید می کند: یادگیری از طریق بازی ممکن است مؤثرترین و آسان ترین راه برای کمک به همه بچه ها برای آموزش همکاری، حل مسأله، تاب آوری، خلاقیت و همدلی باشد که همگی به کسب مهارت های شغلی در آینده بسیار کمک می کند.

با وجود شناخت بیشتر والدین از این مزایا که مورد تأیید مطالعات اخیر نیز است، بیش از 90 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که تلفن های هوشمند و سایر رسانه ها مقصر کاهش زمان برای بچه ها برای فعالیت های بدنی روزانه و بازی فعال در فضای باز هستند.

سهلبرگ گفت: تلفن های هوشمند مطمئناً در تمام زندگی ما اما در زمان های مناسب و به روش های مناسب نقش دارند.

وی گفت: من فکر می کنم که جامعه فقط به تأثیر فناوری و رسانه های اجتماعی بر بچه ها توجه می کند در حالی که باید کنترل هایی در این زمینه انجام شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 6150

به "تلفن هوشمند؛ معضل والدین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلفن هوشمند؛ معضل والدین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید