تشکیل تعاونی، از شیوه های پیروز ایجاد شغل است

به گزارش بانیما، خبرنگاران/کردستان رئیس مرکز نوآوری توسعه تعاون دانشگاه کردستان، با بیان اینکه تعاونی به معنای اجتماع، همکاری و هم اندیشی یکی از شیوه های بسیار مهم کارآفرینی است مطرح کرد که به دلیل حضور حداقل 7 نفر برای ایجاد یک تعاونی، فرصت شغلی با کمترین آورده سرمایه به وجود می آید.

تشکیل تعاونی، از شیوه های پیروز ایجاد شغل است

صالح پور، در وبینار رویداد علمی آموزشی تعاون با بیان اینکه شناخت زنجیره فراوری از سوی کارآفرینان می تواند به خلق ارزش اضافه کرده بیانجامد اظهار کرد: تسهیل گری در شکل گیری شرکت های خلاق، نوآور و دانش بنیان یکی از خدماتی است که ما در مرکز نوآوری ارائه می دهیم.

وی اضافه کرد که تجاری سازی محصولات، تبدیل تعاونی های سنتی به مدرن و تامین ضمانت برای تعاونی های دانشجویی از دیگر خدمات ارائه شده از سوی مرکز نوآوری توسعه تعاون دانشگاه کردستان است.

رئیس مرکز نوآوری توسعه تعاون دانشگاه کردستان توضیح داد که امیدواریم با همکاری صندوق های مختلف بتوانیم خدمات مناسبی را به تعاونی ها ارائه دهیم.

وی با اشاره به شکل گیری اولین تعاونی دانشجویی کشاورزی بیان کرد که این تعاونی با همکاری اداره تعاون، کار و رفاع اجتماعی و تعدادی از اساتید دانشگاهی و دانشجویان که دغدغه کار دارند درحال احداث است.

صالح پور با اشاره به ضررمند شدن بسیاری از کسب و کارهای سنتی در دوران شیوع کرونا ادامه داد که طبق آنالیز های اجرا شده در آینده بیشتر شغل ها در بستر وب و فضای مجازی خواهد بود.

وی اعلام کرد که حمایت های مراکز نوآوری دیگر همانند مرکز نوآوری جهاددانشگاهی کردستان می تواند برای برپایی کسب و کارهای پیروز و جدید بسیار تاثیرگذار باشد.

رئیس مرکز نوآوری توسعه تعاون دانشگاه کردستان با اشاره به اهمیت ارتباطات قوی در حوزه کارآفرینی گفت: توجه به ایجاد ارتباطات قوی با ادارات و سایر بخش ها می تواند در جلب حمایت های مادی و معنوی برای کارآفرینان موثر باشد.

وی اظهار کرد که افراد علاقمند با هزینه بسیار کم و یا حتی بدون هزینه می توانند اقدام به ثبت تعاونی نمایند.

صالح پور در خاتمه یادآور شد: ما نیز با توجه به ظرفیت های موجود اقدام به حمایت در فراوری و فروش محصولات تعاونی ها می کنیم.

ابوبکر یاره، مدیر اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان در ادامه این وبینار با بیان اینکه کارآفرینی برای افرادی بسیار سخت و برای افرادی بسیار آسان است توضیح داد که تعاونی به معنای اجتماع، همکاری و هم اندیشی یکی از شیوه های بسیار مهم کارآفرینی است.

وی اضافه کرد که افراد با هزینه بسیار کم و با مراجعه به ادارات شهرستانی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی می توانند اقدام به ثبت تعاونی نمایند.

اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با بیان اینکه ما در تعاونی به دنبال افرادی هستیم که بتوانند با هم کار نمایند، بیان کرد که به دلیل حضور حداقل 7 نفر برای ایجاد یک تعاونی، فرصت شغلی با کمترین آورده سرمایه به وجود می آید.

وی اعلام کرد توزیع عادلانه منابع، برخورداری از حمایت های دولتی، توانمندسازی نیروهای تعاونی، بسترسازی برای بهره گیری از امکانات و ظرفیت های اجتماعی، استفاده از توانمندی های جوانان و برخورداری از بیمه از جمله مزایای ایجاد تعاونی هاست.

یاره گفت: افراد در قالب تعاونی ها می توانند سرمایه مورد احتیاج خود را به وسیله بانک تخصصی توسعه تعاون تامین نمایند و کسب و کار خود را رونق دهند.

وی اظهار کرد که تعاونی ها به وسیله صندوق ضمانت سرمایه گذاری می توانند ضمانت نامه های معتبر دریافت نمایند و از این طریق اقدام به دریافت تسهیلات بانکی نمایند.

اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان اضافه کرد که افرادی که کسب و کارشان دچار رکود شده می توانند با دریافت شرکای تعاونی سرمایه دار و متخصص کار خود را بیش از پیش توسعه دهند.

وی در خاتمه با بیان اینکه اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی حامی همیشگی تعاونی هاست در خاتمه یادآور شد: اکنون اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان در حال ثبت دو تعاونی، یکی برای توت فرنگی کاران و دیگری برای باغداران انگور است تا فعالان این حوزه بتوانند از مزایای تعاونی ها بهره ببرند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 دی 1399 بروزرسانی: 3 دی 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 13118

به "تشکیل تعاونی، از شیوه های پیروز ایجاد شغل است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکیل تعاونی، از شیوه های پیروز ایجاد شغل است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید