تحویل دومین محموله اورانیوم با غنای پایین به قزاقستان

به گزارش بانیما، دومین محموله اورانیوم با غنای پایین برای ذخیره سازی در بانک بین المللی انرژی هسته ای واقع در منطقه اوست کامنوگورسک قزاقستان انتقال یافت.

تحویل دومین محموله اورانیوم با غنای پایین به قزاقستان

از سفر با تور پاتایا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در دوشنبه، شبکه تلویزیونی اورآسیا قزاقستان در گزارشی از تحویل دومین محموله اورانیوم با غنای پایین برای ذخیره سازی در بانک آژانس بین المللی انرژی هسته ای این کشور اطلاع داد.

متخصصان معتقدند این اورانیوم با غنای پایین پسماند رادیواکتیو نیست و تهدیدی برای مردم ندارد و نمایندگان آژانس بین المللی انرژی هسته ای بر رعایت تمام الزامات ایمنی نظارت می نمایند.

در مجموع، در بانک آژانس بین المللی انرژی اتمی واقع در اوست کامنوگورسک قزاقستان 90 تن هگزالوریاد اورانیوم ذخیره می گردد که برای فراوری سوخت راکتور استاندارد آب سبک در نیروگاه های هسته ای پیش بینی شده است.

اولین محموله اورانیوم با غنای پایین توسط شرکت مشترک قزاقی ناک کازآتومپروم و آرانو سیکل فرانسه به قزاقستان انتقال یافته بود.

وزارت امور خارجه قزاقستان آن موقع با اعلام این خبر خاطرنشان نموده بود که این اورانیوم با غنای پایین پسماند رادیواکتیو نیست و تهدیدی برای مردم و محیط زیست ندارد و تنها برای استفاده کشورهای عضو آژانس بین المللی انرژی هسته ای پیش بینی شده است.

توافقنامه ایجاد بانک نگهداری اورانیوم با غنای پایین در منطقه اوست کامنوگورسک قزاقستان در آگوست سال 2015 میلادی میان این کشور و آژانس بین المللی انرژی هسته ای به امضا رسید و در ژانویه سال 2017 میلادی اجرایی شد.

انتهای پیغام/ح

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 6579

به "تحویل دومین محموله اورانیوم با غنای پایین به قزاقستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحویل دومین محموله اورانیوم با غنای پایین به قزاقستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید