تاکسی و توک توک در پوکت

به گزارش بانیما، تاکسی ها و توک توک ها چطور در پوکت کار می نمایند؟

تاکسی ها و توک توک ها یکی از رایج ترین روش های رفت و آمد در تور پوکت هستند، که شما را مستقیم به مقصدتان می رسانند. هزینه تاکسی ها و توک توک ها از اتوبوس و تاکسی های موتوری بیشتر است اما بسیار سریع تر از اتوبوس و راحت تر از تاکسی های موتوری هستند. طبعاً بازار آنها از کرایه خودروی شخصی و رانندگی نیز گرم تر است.

تاکسی و توک توک در پوکت

تاکسی های تاکسیمتردار

بر خلاف تور بانکوک، تاکسی های تاکسیمتردار در پوکت به سختی یافت می شوند. اگر برای دریافت یک تاکسی تاکسیمتردار (کَب) کنار جاده بایستید، احتمالاً زمان زیادی معطل خواهید شد. تاکسی مورد نظر شبیه تاکسی های تاکسیمتردار در دیگر نقاط دنیا به رنگ روشن هستند و علامت TAXI METER روی سقف آنها نصب شده است.

بعد از سوار شدن باید شرح بدهید که مقصدتان کجاست. اغلب رانندگان به زبان انگلیسی مسلط هستند و به راحتی جهت جاذبه های گردشگری اصلی و اقامتگاه های مشهور را پیدا می نمایند، اما برای هتلهای کوچکتر شاید ناگزیر شوید که نشانی یا اسم خیابان را بدهید. حتماً بخواهید که تاکسی متر را روشن نمایند. کرایه پایه و دو کیلومتر اول 50 بات است و 7 بات به ازای هر کیلومتر به آن اضافه می گردد.

بعضی تاکسی های متعلق به شرکت های خصوصی از تاکسی متر استفاده نمی نمایند و به جای آن یک نرخ ثابت دارند. شاید بتوانید با چانه زدن کمی تخفیف بگیرید اما باز هم احتمالاً باید کرایه بیشتری نسبت به تاکسی ها تاکسی متردار بپردازید. معمولاً این مسئله به خاطر کیفیت بسیار بالاتر خودروهاست. بعضی رانندگان تاکسی متردار نیز، به ویژه در جهتهای طولانی، قیمت ثابت مطالبه می نمایند.

اگر از فرودگاه قصد رفتن به شهر را دارید، می توانید از لیموزین های فرودگاه (که از سیستم قیمت ثابت استفاده می نمایند) یا تاکسی های تاکسیمتردار (که 100 بات بیشتر از قیمت تاکسیمتر دریافت می نمایند) بهره ببرید. به خاطر داشته باشید اغلب تاکسی های فرودگاهی در نزدیک دفتر یک تور توقف می نمایند تا شما را ترغیب نمایند یک تور بخرید یا ادعا می نمایند که هتل مورد نظرتان جا ندارد. این کار با وجود غیرقانونی بودن بسیار رایج است. فقط تحمل کنید و اگر نمی خواهید چیزی نخرید.

اپلیکیشن موبایلی گراب تاکسی

گراب تاکسی (GRAB TAXI) یکی از رایج ترین ابزارهای دریافت تاکسی تاکسی متردار در تور تایلند است. همانند دیگر اپلیکیشن های مشابه در نقاط دیگر دنیا، خودرو به مکانی که در آن قرار دارید می آید. به راحتی محل مورد نظر برای سوار شدن و مقصد خود را در اپلیکیشن ثبت کنید و تاکسی های تاکسی متردار نزدیک به شما پاسخ می دهند، معمولا خودروی نزدیک تر برنده می گردد. سپس راننده با شما تماس می گیرد تا محل سوار کردن شما را تائید کند. شما می توانید خودرو را روی اپلیکیشن تعقیب کنید.

وقتی سوار شدید، همه چیز مانند تاکسی های عادی خواهد بود. اپلیکیشن حدود نرخ کرایه را از پیش به شما اعلام می نماید که اغلب درست است اما نرخ کرایه نهایی را تاکسی متر معین می نماید. مزیت اصلی این روش امکان انتخاب دقیق مقصد است که شما را از نشانی دادن به راننده بی احتیاج می نماید.

با گراب تاکسی می توانید لیموزین یا خودروهای شاسی بلند SUV را نیز سفارش دهید که یک گزینه عالی برای کسانی هستند که همراهان یا بار زیادی دارند. تا به امروز، گراب تاکسی تنها اپلیکیشن از این دست است که با خودروهای خوب در پوکت کار می نماید و سرتاسر جزیره را تحت پوشش خود دارد.

در فصل توریستی 15/2014 اوبر برای مدت کوتاهی وارد پوکت شد اما در آپریل 2015 فعالیت خود را متوقف کرد. شاید در آینده دوباره اوبر به جزیره بازگردد.

توک توک ها

توک توک های پوکت سه چرخه های رایج در بانکوک و دیگر نقاط کشور نیستند. این وسیله نقلیه مشهور در زمین های تپه ای پوکت چندان کاربردی ندارد! به جای آنها مینی تراک های بهینه سازی شده با رنگ های روشن قرمز و زرد را خواهید دید. تعدادی از آن ها به سیستم های صوتی مجهز هستند.

توک توک ها رایج ترین وسیله نقلیه عمومی در جزیره هستند. در کنار خیابان های مختلف می توانید ده ها عدد از آنها را ببینید که در انتظار مسافر پارک نموده اند. متاسفانه، توک توک ها به گران بودن مشهور هستند، به طوریکه یک سفر کوتاه از میان شهر 100 بات هزینه بر می دارد. توک توک ها همانند تاکسی های خصوصی و لیموزین ها نرخ ثابت دارند. مقصد خود را به راننده بگویید و پیش از سوار شدن سر کرایه با راننده توافق کنید. مطمئن شوید که نرخ توافقی به ازای هر فرد است یا تمام گروه.

با وجود اینکه مسافرت در داخل شهر با توک توک ها بسیار رایج است، سفر های بین شهری با آنها چندان راحت نیست. به علاوه کرایه چنین سفری معمولاً بسیار بالا و تا حدود دوبرابر بیش از سفر مشابه با تاکسی تاکسی متردار است.

برای سفر با تور پوکت همراه ما باشید.
منبع: نکست هالیدی
انتشار: 16 تیر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 2531

به "تاکسی و توک توک در پوکت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکسی و توک توک در پوکت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید