تاثیر اینترنت و بنزین بر سفر

به گزارش بانیما، رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی از تاثیر منفی قطع دسترسی به سایت های خرید و فروش بلیت پروازهای خارجی اطلاع داد و گفت: سفر که فقط جنبه تفریحی ندارد. ما درباره رفتن مردم به آنتالیا صحبت نمی کنیم. مردم گاهی هم سفرهای فوری، کاری یا درمانی دارند. باید زمان قطع اینترنت برای این گروه پیش بینی هایی می شد.

تاثیر اینترنت و بنزین بر سفر

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید

یک روز پس از قطع اینترنت، سایت های فروش آنلاین بلیط قطار و هواپیما با انتشار آدرس وب سایت های خود اعلام کردند دسترسی به این سامانه ها به صورت مستقیم برقرار شده است اما همچنان در بعضی از نقاط کشور مردم امکان خرید اینترنتی چنین خدماتی را ندارند، و سیستم های فروش در پایانه های ریلی و پروازی بسته است. در نتیجه بلیت ها به صورت دستی و گاهی با قیمت هایی متفاوت از آنچه سامانه های آنلاین فروش اینترنتی درج شده، فروخته می گردد.

حرمت الله رفیعی در توضیح شرایط موجود به ایسنا گفت: دسترسی آژانس های مسافرتی و مردم به بلیت پروازهای خارجی کاملا قطع شده است. البته آژانس ها به خاطر شبکه اینترنت داخلی (اینترانت) امکان خرید و فروش بلیت قطار و یا هواپیما در مسیرهای داخلی را دارند اما خیلی از مردم چنین دسترسی ندارند.

وی اضافه نمود: بیشترین فروش آژانس ها هم از بلیت پروازهای خارجی است. حتی بلیط های رزرو شده قبلی را نمی توان صادر کرد. آژانس های مسافرتی مستاصل شده اند و امکان اطلاع رسانی هم ندارند، چون تنظیم چنین اطلاع رسانی هایی روی شبکه های مجازی صورت گرفته بود.

انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران نامه ای را به وزارت ارتباطات فرستاده که برای صنف گردشگری تدبیری کند اما پاسخ روشنی دریافت ننموده ایم. باید در این شرایط که اینترنت قطع شده است ابزاری برای مسافران تامین گردد.

او درباره دسترسی بعضی سایت های آنلاین فروش خدمات گردشگری به اینترنت و فعالیت بدون مشکل آن ها در این شرایط، گفت : آیا جای پرسش و تردید وجود ندارد که چگونه بعضی از این وب سایت ها به ایرلاین های خارجی دسترسی دارند و می توانند بلیت فروشی نمایند اما آژانس های مسافرتی از این امکان محروم شده اند. ما با سازمان هواپیمایی در این باره مکاتبه کردیم تا به وسیله وزارت ارتباطات مسائل مربوط به فروش خدمات سفر حل گردد.

رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و هوایی ایران بیان نمود: ما یک منافع ملی داریم یک منافع شخصی. وقتی منافع ملی مطرح است نادیده دریافت منافع شخصی طبیعی است اما خوب است که تدبیر هم داشته باشیم. مثلا همین اینترنت که به هر دلیلی قطعی شده، به منافع شخصی همه ما آسیب وارد نموده و به صنف گردشگری و هر صنف دیگری که همه اموراتش را اینترنتی انجام می دهد، لطمه جدی تری وارد نموده است. حالا اگر احساس کنیم منافع ملی به خطر می افتد از منافع شخصی عدول می کنیم اما آیا اکنون چنین احساسی شکل گرفته است؟

او درباره تاثیر سهمیه بندی بنزین در سفر نیز گفت: توجیه آورده اند مردم چون دور دور می کردند و بنزین زیاد مصرف می شد آن را سهمیه بندی و گران نموده اند تا سوخت کمتری مصرف گردد. اگر می خواهند جلوی زیاده روی مصرف در بنزین را بگیرند پس چرا جلو قاچاق سوخت را که تریلی تریلی انجام می گردد، نمی گیرند یا چرا برای ترافیک سنگینی که براساس مدیریت نادرست شهری رخ داده چاره جویی نمی نمایند. این چه توجیهی است که برای مدیریت سوخت در رسانه ملی مطرح کردند.

حالا هم برای کنترل شرایط، اینترنت را قطع نموده اند. پس تکلیف اصناف و اداراتی که همه کارهایشان را اینترنتی انجام می دهد چه می گردد. اظهارات مسئولان نشان می دهد آن ها قبلا پیش بینی چنین واکنش هایی را نموده بودند پس چرا برای تامین ابزار کار اصنافی مثل گردشگری پیش بینی های لازم را ننموده بودند.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 20 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 6306

به "تاثیر اینترنت و بنزین بر سفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر اینترنت و بنزین بر سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید