برگزاری کلاس های آموزش چاروق دوزی در زنجان

به گزارش بانیما، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت: کلاس های آموزش چاروق دوزی که یکی از رشته ­های صنایع دستی استان زنجان است، به صورت رایگان در زنجان برگزار می گردد.

برگزاری کلاس های آموزش چاروق دوزی در زنجان

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای تحصیلی استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار از، ارجمند مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت: چاروق دوزی یکی دیگر از هنر های دستی است که دست های ظریف هنرمندان زنجانی در تولیدات آن مهارت ویژه ای دارند.

او با اشاره به اینکه این چاروق ­ها مشخصاً زنانه بوده و استفاده از آن جنبه تشریفاتی و تفننی دارد، گفت: آموزش مقدماتی این رشته صنایع دستی تا انتها مهرماه به صورت حضوری و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار می گردد.

ارجمند عنوان نمود: دوره آموزشی مقدماتی به صورت رایگان در طول سه ماه به مدت صد ساعت آموزشی برای هر هنرجو برگزار و کلاس های دوره پیشرفته هم به مدت سه ماه تشکیل شده و در انتها به هنرجویان گواهی انتها دوره آموزش اعطا خواهد شد.

او با اشاره به اینکه استاد مرد علی حیدری هم اکنون آموزش رایگان چاروق دوزی را در محل موزه رختشو یخانه زنجان برای علاقه مندان ارائه می دهد، گفت: او که یکی از قدیمی ترین چاروق دوزان زنجان است، عظیم ترین چاروق جهان را در سال 85 دوخت.

م

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 مهر 1399 بروزرسانی: 23 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 11642

به "برگزاری کلاس های آموزش چاروق دوزی در زنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری کلاس های آموزش چاروق دوزی در زنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید