در باغ های چینی کلاسیک و زیبای سوزو چین

به گزارش بانیما، به لطف شبکه کانال های زیبا، به عنوان "ونیز شرق" شناخته شده، شهر زیبای سوجو در ساحل شرقی چین نیز از باغ های کلاسیک آن مشهور است. در حال حاضر 69 باغ در سجو نگهداری می شود، که نه به عنوان یک میراث جهانی یونسکو تعیین شده است. اما چه باغ وحش سوزو را بسیار ویژه می کند؟ و وقتی ما از آنها بازدید می کنیم، چه باید بکنیم؟

در باغ های چینی کلاسیک و زیبای سوزو چین

تاریخ باغهای سوزو

واقع در رسد در کمتر از رودخانه Yangzi پتروشیمی، در سواحل دریاچه تایلند - یکی از چین بزرگترین دریاچه های آب شیرین - سوژو تا به مدت طولانی از زمین های حاصلخیز که و ثبات اجتماعی آنها حمایت کرده اند را احاطه کرده بهره برده است.

شهر ما اکنون می دانیم به عنوان سوژو در 514BC به عنوان پایتخت دولت پس از آن وو تاسیس شد. رهبران از محیط طبیعی ساوجو بهرهمند شدند، خانههای سلطنتی سلطنتی و پارکهای بازی را ساختند، و دادگاه سلطنتی به لطف ماهیگیری غنی و کشت برنج در دلتای یانگزی موفق شد.

در اوایل قرن 5 قبل از میلاد، دولت وو سقوط کرد و پادشاه هلو درگذشت و در تبر هیل که هنوز هم وجود دارد امروزه دفن شد . باغ های سلطنتی به عنوان ناامن به عنوان رهبران جدید به قدرت رسید، هر چند برخی به باغ های معمول تبدیل شده است، تخمگذار بنیاد توسعه باغ های خصوصی که امروز شاهد آن هستیم.

در پایان قرن اول میلادی، سوژو یکی از بزرگترین شهرهای جهان شد و رونق فعالیت های مذهبی، افزایش باغ های معبد را شاهد بود. این باغ ها توسط محققان مذهبی به عنوان روستاهای روستایی ساخته شده اند و این زیبایی طبیعی زیبایی Suzhou را تحت تاثیر قرار داده و به شدت تحت تأثیر هنر طراحی باغ قرار گرفته است.

سوجو در هزاره های مداخله رونق گرفت و خانواده های ثروتمند با آرزوهای بلند مدت خود، خانه های خود را در اینجا ساخته اند. هنگامی که کانال بزرگ در طول سلسله سوئی (581-618) تکمیل شد، سوجو خود را به طور استراتژیک در یک مسیر تجاری بزرگ قرار داد و در طول سلسله تانگ (907-618)، این شهر برای پناهگاه شاگردان، دانشگاهیان و تجار غنی بود .

سوژو مدت ها است که ثبات و ثروتمندانه برای حمایت از پیگیری پروژه های زیبایی شناسی است. مردم محلی جهان را از زیبایی و فرهنگ از طریق باغ ها به جهان خارج نشان می دادند و این زمان و پول برای ساخت این مناظر زیبا را داشتند.

حیاط برای روشنفکران در باغهای سوزو

در طول سلسله مینگ (1644-1368) و چینگ (1911-1644)، محققان ثروتمند، شاعران و هنرمندان به این منطقه حرکت کردند، ایجاد یک هنر و صحنه ادبی پر جنب و جوش. مخلوط های اقامتی مانده و منحصر به فرد آنها که از خیابان ها و کانال های باربری شهر عبور می کنند، صلح آمیز هستند.

ساخت و به طور مداوم بهبود باغ آنها راه را برای خانواده های اجتماعی ایجاد شده برای رقابت با همسایگان خود، ساخت ویژگی های پیچیده تر و بحث و توسعه هنر و تئوری معماری منظره تبدیل شد. ادعا شده است که در طول ساخت و ساز باغ، بیش از 200 باغ خصوصی پر از نیمی از منطقه در دیوارهای شهر سوجو وجود دارد.

باغ ها نه تنها راهی برای صاحبان آنها برای نشان دادن موضع خود در زندگی بودند، بلکه فضایی برای نشان دادن آکادمی گرایی بی عیب و نقص آنها بود. باغ ها با آثار هنری معروف، کتیبه های ادبی و ستون های برجسته تزئین شده برای ایجاد یک فضای فکری غنی. بسیاری از نمونه های عالی از این می تواند در باغ برای دراز کشیدن دیده می شود .

صاحبان باغ اغلب مقامات دولتی بازنشسته فرار زندگی سیاسی بودند. در سال 1510، زمانی که نماینده امیلی وانگ Xianchen در اینجا بازنشسته شد، او درباره ایجاد یک باغ که در آن از استرس خود را از شغل رسمی رسمی خود قرار داده است. این باغ معروف ترین جاذبه سوزو، باغ مدرن هامبل بود .

باغ ها همچنین به عنوان مکان هایی برای بحث در مورد موضوعات مهم روز استفاده می شود. باغ کشت ، به عنوان مثال، جیانگ کای، محقق مینگ سلسله و وزیر امور خارجه، که آن را به عنوان یک محل برای روشنفکران استفاده برای جمع آوری و بحث در مورد سیاست متعلق بود.

زنده ماندن زمان آشفته

چین قرن بیست و یکم، جایگزینی برای باغهای سوجو برای شکوفایی، با تحولات در طی شورش تاپینگ (جنگ داخلی که از 1850 تا 1864)، جنگ جهانی دوم و تولد جمهوری جدید در سال 1949، و بعد فرهنگی انقلاب بسیاری از باغ ها از مالکیت خصوصی حذف شده اند، خراب شده یا آسیب دیده اند. بعضی از آنها مانند باغبان حرمسرا و باغ استاد شبکه ها در دهه 1950 بازسازی شدند، در حالی که دیگران سالها ویران شده اند.

در دهه 1980، زمانی که چین به یک صنعت گردشگری رو به رشد باز می گشت، باغ ها مجددا به عنوان میراث فرهنگی کشور در نظر گرفته شدند. باغ هایی که به آن نیاز داشتند، بازسازی شده و به عموم باز شدند.

با وجود آزمایشات و مصیبت های 2500 سال گذشته، باغ های سوجو به عنوان نمادی از یک شهر که خود را به عنوان یک مرکز فرهنگ، زیبایی و تمدن شناخته است، تحمل کرده اند. آنها یک بار دیگر مکان های تفکر صلح آمیز هستند، که در حال حاضر بعنوان پناهگاه هایی در کشوری است که به توسعه خود ادامه می دهد. و در سال 1997، باغها به طور کلی توسط یونسکو به عنوان میراث جهانی فهرست شده بودند.

عناصر یک باغ چینی کلاسیک

باغهای سوجو نمونه های کلاسیک معماری منظر چینی هستند. آنها قصد داشتند که میکروکوس های دنیای طبیعی با صحنه های غنی در فضاهای محدود باشند. نسخه های مینیاتوری از چیزهایی مانند سنگ ها و درختان، مناظر حماسی را در تنگ ترین گوشه ها ایجاد می کنند. آبی موج غرفه یک مثال خوب از توهم دریاها بزرگ و کوه ها در مقیاس باغ به اندازه است.

حرکت از طریق باغ، نمایش ها باید در هر مرحله، به شیوه نقاشی های اسکرول چینی سنتی، که در یک روایت مداوم پخش می شوند، تغییر دهند. شگفتی ها باید در اطراف هر گوشه ای در انتظار باشند، باغ تنها اسرار آن ها را آشکار می کند و به آرامی می گذرد. دیوارها، درها، پنجره ها، مسیرها، راهروها و پل ها این تغییر مداوم را ایجاد می کنند، در حالی که پنجره های با دقت مهندسی شده و دروازه های درخشان ماه اجازه می دهد دیدگاه های دیدنی داشته باشد. هر دو باغ و باغبانی مدیر Humble برای جلوگیری از استفاده از دروازه های ماه به Instagram اثر ارزشمند است.

باغ ها باید هنر، به ویژه نقاشی های چشم انداز کلاسیک را بازتاب دهند، و دیوارهای سفید شده و پیش امدگی درختان سیاه که آنها را احاطه کرده اند، برای خنثی کردن عناصر داخل در نظر گرفته می شوند. اینها برای ایجاد تعادل به مواد طبیعی مانند آب، راکیتیو و گیاهان احتیاج دارند.

سازه های مصنوعی مانند سالن ها و کابین های خالی، لذت بردن از باغ در هر شرایط آب و هوایی را می دهد. به عنوان مثال، راهپیمایی سقف در باغ باغ شیر ، به شما اجازه می دهد تا سالخورده شدن سنگ های فوق العاده آن را ببینید.

زیبایی های صمیمی باغ ها در جزئیات پیچیده ای مانند پدیده های ریزه کاری با الگوهای خیالی نشان داده شده است، که اغلب به صورت مربع درون دایره ها نشان می دهد و منعکس کننده اعتقاد چینی باستان است که "بهشت دور و میدان زمین" است. ارقام خوشبختی را می توان در سراسر پنهان یافت، از جمله خفاش ها و جرثقیل های حک شده، که نماد رفاه و طول عمر است. در باغ زن و شوهر ، بسیاری از عناصر به صورت جفت ساخته میشوند، که نشان دهنده عشق و علاقه زن و شوهر به یکدیگر است.

موقعیت باغ سوزو

سوجو در استان جیانگ سو در دره شرقی چین واقع شده است. قطارهای با سرعت بالا حدود 30 دقیقه به شهر شانگهای وصل می شوند . قبل از بازدید از باغ ها، مطمئن شوید که موزه باغ Suzhou ، موزه آزاد را که تاریخ و اهمیت فرهنگی باغ ها را مشخص می کند، بررسی کنید. همه باغهای سوزو ارزش دیدن را دارند، اما به قدردانی از آرامش در نظر گرفته شده اند، سعی کنید از باغ های کوچکتر و کمتر معروف بازدید کنید. رفتن به یک روز در هفته به شما اجازه می دهد که از گروه های تور بزرگ که از طریق باغ های شناخته شده ترجیح می دهید جلوگیری کنید. بازدیدکنندگان اغلب باغ های کوچکتر مانند Garden of Harmony را نادیده میگیرند، اما این ارائه مقدمه ای آرام و کاملا روحیه ای را برای باغ های کلاسیک سوجو ارائه می دهد.

چین: چین از اون کشورهایی هست که حتما یکبار هم شده باید در زندگیتون به اونجا سفر کنید

انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 7

به "در باغ های چینی کلاسیک و زیبای سوزو چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در باغ های چینی کلاسیک و زیبای سوزو چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید