اینجا آبشار در آبشار است

به گزارش بانیما، آبشار درازکش کجاست؟ اگر در تهرانیم باید راستا سه ساعت و نیمه را تا بابل برویم. و از آنجا یک ساعت دیگر به سمت بند پی شرقی برویم تا به جایی برسیم که محلی ها به آن چلچلی و شرشری هم می گویند.

اینجا آبشار در آبشار است

آبشار درازکش کجاست؟

برای رسیدن به این منطقه باید از بابل به سمت بند پی شرقی، حدود 25 کیلومتر برویم. بعد از رسیدن به گلوگاه، مرکز بند پی شرقی باید از سمت چپ خیابان و از روی پل به سمت منطقه فیروزجاه یا جاده موسوم به شیخ موسی راه را ادامه بدهیم. بعد به یک دوراهی می رسیم.

سمت چپ جاده، ما را به روستای درازکش می رساند. وسط روستا مسجد و تکیه واقع شده است. اینجا، جایی ست که باید ماشین را پارک کنیم و بقیه راه را پیاده برویم. دیگر خبری از آسفالت نیست و باید بقیه جهت را در جاده ای خاکی باشیم که سربالایی و سرپایینی هم هست. ممکن است بی طاقت شویم یا از راه آمده پشیمان ولی اگر کمی دیگر برویم در کنار آبشاریم، بعد از اینکه دوباره به یک دوراهی رسیدیم و دوراهی سمت چپ را انتخاب کردیم.

در این منطقه پنج آبشار پشت سرهم قرار گرفته که ارتفاع آبشار اول هفت متر است و می شود در آن شنا کرد و 100 متر که برویم به آبشار دوم می رسیم، ولی رسیدن به آبشارهای دیگر به خاطر گل ولای چندان عاقلانه نیست؛ چون به اندازه کافی می شود در کنار آبشار اول و دوم خوش گذراند. می شود در حوضچه اش تنی به آب زد یا چند دقیقه ای کنار رودخانه راه رفت؛ درحالی که درخت ها بالای سرمان سایه انداخته اند و خبری چندانی از گرما نیست.

به چه نکته هایی باید توجه کرد؟

10 دقیقه آخر جهت رسیدن به آبشار درازکش خاکی ست و چند پیچ هم دارد که باید احتیاط کرد. بنا به گفته آنهایی که تجربه رفتن به این منطقه را داشته اند، حتما لازم نیست ماشین مان آفرود باشد و با ماشین معمولی هم می شود به این نقطه رسید.

باید کفش مناسب پیاده روی پایمان باشد تا موقع راه رفتن اذیت نشویم. جهتمان چند نقطه سرپایینی تند دارد و هرچند با سنگ راه پله درست کرده اند، ولی باید احتیاط کرد. اگر قصد پریدن در آب را داریم بهتر است از جهت سمت چپ برویم، جهت سمت راست سُر است و ممکن است لیز بخوریم. اینجا آبشاری نیست که خیلی بتوانیم در اطرافش زیرانداز پهن کنیم و بنشینیم. چند دقیقه ای را می توانیم کنار آبشار باشیم و بعد برای نشستن به جایی دورتر برویم.

ممکن است جایی که به آن سفر می کنیم، شهر ما نباشد و حس تعلقی نسبت به آن نداشته باشیم. ولی برای اینکه بتوانیم دوباره هم به آن برگردیم و از بودن در کنارش خوشمان بیاید باید مراقبش باشیم. همراه داشتن کیسه زباله راه دوری نمی رود.

فیلبند، بام شرقی مازندران کجاست؟

جاذبه های نزدیک

آبشار شی الیم: این آبشار در وسط جنگل قرار گرفته. در جایی که به دره شبیه است و در سمت شرقی روستای گاوزن محله به آن می رسیم. این روستا هم مثل آبشار درازکش در قسمت بندپی شرقی قرار گرفته و غربش به رودخانه سجادرود یا سجرود می رسد. برای رسیدن به آبشار باید چه جهتی را رفت؟ جاده بابل به گلوگاه را می رویم و بعد در جاده سیرباغ ادامه جهت می دهیم و بعد به گاوزن محله می رسیم.

آبگرم ازرود: این آبگرم را به نام آرزو هم می شناسند، ولی دلیل این نام گذاری برای کسی معلوم نیست. برای رسیدن به این آبگرم فیروزه ای که سبزی جنگل آن را در برگرفته باید 33 کیلومتر از بابل دور شویم. جهتمان از جاده شهید صالحی شروع می شود.

بعد از30 کیلومتر به آبادی گلوگاه مرکز بخش بند می رسیم. درحالی که کم پیش می آید که با وجود سرسبزی جهت خسته شویم. پل سجادرود به جاده دهستان فیروزجاه را رد می کنیم و بعد از اینکه تقریبا 30 کیلومتر به جهت ادامه دادیم، وارد روستای آری می شویم؛ جایی که آبگرمش درد مفاصل را بهتر می کند.

سد شیاده: اگر در سفر به بابل دلمان قایق سواری خواست تکلیف چیست؟ راهش رفتن به روستای شیاده و قایق سواری در سدی به همین نام است. این روستا را در بخش بندپی غربی پیدا می کنیم.

آبشار کیمون: برای رسیدن به جاهای دیدنی بابل، باید روستاها را یکی پس از دیگری پشت سربگذاریم و این برای مایی که در شهریم و مدام درگیر شلوغی هستیم غنیمت است. کیمون که آبشاری به همین نام را هم در دل خودش جای داده در 30 کیلومتری بابل قرار گرفته؛ در دل جنگلی دلفریب.

منبع: اسنپ تریپ
انتشار: 28 دی 1400 بروزرسانی: 28 دی 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 18421

به "اینجا آبشار در آبشار است" امتیاز دهید

2 کاربر به "اینجا آبشار در آبشار است" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینجا آبشار در آبشار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید