اپل ممکن است عرضه ی سیستم عامل iPadOS 16 را به تأخیر بیندازد

به گزارش بانیما، اپل بهبودها و تغییرات بارزی را در عملکرد مولتی تسکینگ سیستم عامل iPadOS 16 ایجاد کرده و از کاربران و توسعه دهندگان می خواهد به رابط کاربری نو Stage Manager، که مبتنی بر عملکرد مولتی تسکینگ است، عادت کنند. اکنون مارک گورمن، روزنامه نگار مطرح خبرگزاری بلومبرگ در گزارش نوی اشاره کرده برخلاف سال های گذشته که نسخه های نو iOS و iPadOS به طور هم زمان منتشر می شدند، این شرکت عرضه iPadOS 16 را به تعویق انداخته است. این خبر به این معنی است که نسخه نو سیستم عامل iOS آیفون در ماه سپتامبر و در پی آن به روزرسانی iPadOS را در ماه اکتبر شاهد خواهیم بود.

اپل ممکن است عرضه ی سیستم عامل iPadOS 16 را به تأخیر بیندازد

گورمن اعلام کرده که این تأخیر تا حدی به دلیل ویژگی Stage Manager است. او در این باره توضیح می دهد: ظاهراً توسعه رابط کاربری تازه Stage Manager، اپل را به دردسر انداخته و مشکلاتی را برای آن ایجاد کرده است. این رابط کاربری فضای زیادی از نمایشگر را اشغال می کند و قرار گرفتن پنجره برنامه ها روی آن کار را سخت تر می کند. همچنین وقتی یک برنامه تمام صفحه را باز می کنید، از Stage Manager خارج خواهید شد و تعیین نیست که چگونه می توانید به آن برگردید.

به طور کلی باید اشاره کرد که قابلیت تازه Stage Manager در iPadOS 16 به صورت اتوماتیک اپلیکیشن ها و پنجره ها را سازماندهی می کند و جابجایی بین آن ها را سریع و آسان تر خواهد کرد. همچنین این قابلیت، به کاربران این تبلت ها اجازه می دهد تا در یک فضا، پنجره های روی هم افتاده مختلفی با اندازه های متفاوت ایجاد کنند، از لبه های نمایشگر پنجره ها را بگیرند و به اطراف حرکت دهند و یا برنامه ها و اپ ها را از dock اجرا کنند تا گروهی از اپ ها را به منظور سریع تر انجام شدن فرایند مولتی تسکینگ ایجاد کنند.

گورمن همچنین می گوید که این تغییر در زمان عرضه سیستم عامل iPadOS 16 به اپل این فرصت را می دهد تا سیستم عامل تازه تبلت های خود را به زمان رونمایی از آیپد های تازهش نزدیک تر کند. این روزنامه نگار گزارش می دهد که این شرکت در حال کار بر روی یک آیپد پرو با تراشه تازه اپل M2 و یک آیپد معمولی است که با درگاه شارژ USB-C معرفی خواهند شد. شایعه شده که آیپد پرو M2 با طراحی تازهی وارد بازار تبلت های هوشمند می شود. ظاهراً این محصول از هر طرف نمایشگر حاشیه های کمتری خواهد داشت.

به دلیل کمتر شدن حاشیه های اطراف صفحه نمایش این تبلت، غول فناوری آمریکایی از یک بریدگی در بالای این محصول برای میزبانی از دوربین سلفی بهره می برد. همچنین انتظار می رود که تکنولوژی فیس آیدی در این تبلت همانند نسل قبلی به انجام وظیفه بپردازد. نمایشگر اولد آیپد پرو M2، ظاهراً دو لایه است که روشنایی و مقاومت فوق العاده ای را ارائه می دهد. به طور کلی در این نوع پنل ها، دو لایه ساطع کننده نور وجود دارد که موجب افزایش روشنایی دو برابری آن ها می شود. باید دید در روزهای آینده چه اخبار دیگری در این مورد منتشر خواهد شد.

منبع: TheVerge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 15 مرداد 1401 بروزرسانی: 15 مرداد 1401 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 20623

به "اپل ممکن است عرضه ی سیستم عامل iPadOS 16 را به تأخیر بیندازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل ممکن است عرضه ی سیستم عامل iPadOS 16 را به تأخیر بیندازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید